הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נעים להכיר: בננות לבישול ואפיה - עכשיו גם בישראל


בננת הפלאטנו נפוצה מאוד בדרום אמריקה ובאפריקה ולאחרונה עשתה עלייה לישראל. זו אינה בננה שניתן לאכול בגרסתה הטרייה, אלא היא מחייבת בישול, טיגון או אפייה. הבננה גדלה במטעי חברת 'בננות חוף' בחוף הכרמל והיא תיחשף לקהל הרחב בתערוכת פרש אגרו משוב, שתתקיים בחודש יוני בגני התערוכה בתל-אביב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-05-2014



בננות הפלאנטו במטעי חוף הכרמל הצפוני, צילום: אבי פז

בעוד כשבוע נחגוג את ל''ג בעומר ומי שמחפש חידושים יכול לצלות הפעם במדורה בננות במקום תפוחי אדמה. נתון שעשוי להפתיע אותנו הישראלים, הוא שחלק גדול מהבננות בעולם אינן מהזנים הנאכלים כפרי מתוק כמו שאנו מכירים, אלא משמשות כמזון בסיסי לאוכלוסיה, המספק לגוף פחמימות. בננות אלה מכילות ויטמין C ו-A ועשירות בסיבים תזונתיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פלאטנו (Platano, או באנגלית Plantain), הוא זן נפוץ מאוד של בננות בארצות טרופיות בדרום אמריקה ובאפריקה ולאחרונה עשה עלייה לישראל. את הפלאטנו לא ניתן לאכול כבננה טריה, אלא היא מחייבת בישול, טיגון קלייה או אפייה. המנות השכיחות שמכינים ממנה הן מרק עם ירקות שורש, צ'יפס, פירה ועוד..

בננת הפלאטנו היא עמילנית מאוד ממש כמו תפוח אדמה. כדי להוציא ממנה רוך ומתיקות, יש להמתין עד שתבשיל לחלוטין, אז הופך העמילן לסוכר וטעמה מזכיר טעם של בטטה. הבננה גדולה יותר מזו המוכרת לנו, ובאשכול אחד יש רק 30-40 בננות לעומת הרגילות שבאשכול שלהן יש כ-250 בננות.

חברת "בננות החוף", המגדלת היחידה של הפלאטנו בארץ, מחזיקה ב-70 דונם של מטעים בחוף הכרמל הצפוני, אשר מניבים 100-120 טון של בננות בשנה. מנכ"ל חברת "בננות החוף", ערטל טובין, מספר שהצרכנים העיקריים של בננות הפלאטנו הם יוצאי דרום אמריקה ואפריקה.

את בננות הפלאטנו וכל החידושים והפיתוחים בתחום החקלאות ניתן יהיה לראות בתערוכת פרש אגרומשוב ביוזמת קבוצת "משוב" בחודש יוני בגני התערוכה בתל אביב. התערוכה צפויה לארח מעל 30,000 מבקרים, בהם עשרות משלחות של ארגונים, משקיעים ושחקנים מרכזיים מרחבי העולם בתחום החקלאות.

Fresh AgroMashov 2014 : התערוכה הבינלאומית לייצור ושיווק תוצרת חקלאית טרייה
10-11.06.2014 גני התערוכה ת"א. מחיר כניסה: 90 ₪
שעות פעילות: יום ג': 19:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838,  www.agro.mashovgroup.net