הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל נסיון הברחה של צפרדעים נדירות ואסורות בייבוא


במזוודתו של נוסע ישראל שהגיע מטיסה מניו יורק, נמצאו קופסאות עם 18 צפרדעים נדירות שאינן קיימת בישראל ואף טרם הוגדרו כאן. מקורן ככל הנראה בדרום אמריקה. הכנסת מינים שאינם קיימים בישראל ואסורים בייבוא הינה עבירה על החוק, בשל היותם בעלי פוטנציאל לפגיעה קשה באיזון האקולוגי של החי והצומח בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-01-2014



צילום: רשות המסים

נסיון הברחה של  18 צפרדעים נדירות האסורות ביבוא לישראל, סוכל ביום שישי האחרון ע"י בודקי המכס באולם הנוסעים בנתב"ג.  תושב צופית, בשנות ה- 40 לחייו, שחזר בשעות הצהריים בטיסה מניו יורק, עבר במסלול הירוק ועורר את חשדם של הבודקים. בבדיקה בחפציו התגלו שלושה מכשירי סמארטפון מסוג נקסוס 5, עליהם לא להצהיר. שווי המס בגינם עומד על כ- 2,000 ₪.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

למגינת לבו של הנוסע, חשיפת הסמארטפונים הובילה לבדיקה מעמיקה בחפציו, שאף היא היתה בעלת תוצאות. במזוודתו של הנוסע נמצאו קופסאות שהוסתרו בין הבגדים, בתוכן 18 צפרדעים נדירות. המדובר בזן של צפרדעים שאינו קיים בארץ ואף טרם הוגדר כאן. מקורן של הצפרדעים ככל הנראה בדרום אמריקה.

הצפרדעים הועברו לידי מפקחי משרד החקלאות בנתב"ג, להם סיפר הנוסע כי הביא את הצפרדעים כדי למכור אותן. שוויו של כל אחת מהן מוערך במאות שקלים.

הכנסת מינים שאינם קיימים בישראל ואסורים בייבוא הינה עבירה על החוק, בשל היותה בעלת פוטנציאל לפגיעה קשה באיזון האקולוגי של החי והצומח בישראל ולנזק באוכלוסיית מקורות המים. כמו כן, סכנה נוספת טמונה בהעברת מחלות מבעלי החיים לבני האדם ולבעלי חיים אחרים.