הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל נסיון הברחה של אלפי ביצים משטחי הרשות הפלסטינאית


במסגרת בדיקה שגרתית של יחידת הפיצו''ח במשרד החקלאות נעצר רכב פרטי באזור נחל עירון בו התגלו 6,500 ביצים שהוברחו מהרשות הפלסטינאית לשטחי ישראל. הביצים הובלו ללא קרור ולא נשאו חתימות המעידות על פיקוח. מתחילת השנה נרשמו 151 מקרים של הברחות, שבעקבותיהם הושמדו כ-1.7 מיליון ביצים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-10-2013



הביצים שנתפסו בביקורת בנחל עירון. צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

רכב פרטי שעשה את דרכו מהכפר ברטעה ברשות הפלסטינאית לשטחי ישראל, נעצר על יד פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות, במסגרת בדיקה שגרתית באזור נחל עירון. בבדיקה התגלו כ- 6,500 ביצים מוברחות, אסורות בשיווק, ללא חתימה של תחנת מיון המעידה על פיקוח וטרינרי. בנוסף, הביצים הובלו ברכב ללא קירור, בטמפרטורה העולה על 20 מעלות צלסיוס וללא תעודות בריאות. בחקירה ראשונית של המבריח, תושב הצפון בשנות ה- 30 לחייו, נמצא כי הביצים יועדו לשיווק בצפון הארץ. כנגד החשוד נפתחה חקירה, הביצים הועברו להשמדה והרכב הוחרם.

יחידת הפיצו''ח במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עוסקת 24 שעות ביממה לאורך כל השנה בפעולות לאיתור וסיכול הברחות של תוצרת חקלאית מהרשות הפלשתינאית לתחומי ישראל, זאת כדי לשמור על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים. מתחילת השנה ועד היום, נרשמו 151 מקרים של הברחות משטחי הרשות, שבעקבותיהם הושמדו כ- 1.7 מיליון ביצים. בכל האירועים נפתחו תיקים משפטיים כנגד המבריחים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.

משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא כי הביצים נושאות חותמת עם תאריך תפוגה ושם מכון המיון .

"מתפיסה לתפיסה, אנו רואים כי המבריחים משכללים את דרכי ההברחה, ובכך עלולים לסכן את בריאות הציבור'' אומר מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר. ''ביצים בפרט, ומוצרים מן החי בכלל, המיוצרים בשטחי הרשות הפלשתינאית אסורים לשיווק בישראל, כיוון שאיננו מקיימים פיקוח וטרינרי על אופן גידולם וייצורם, וכיוון שאין לנו כל יכולת לשלוט על התנאים הסניטאריים ועל שרשרת הקירור למוצר רגיש כזה".



שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר: "משרד החקלאות יילחם עד חורמה בהברחות של מזון, שמעבר לפוטנציאל הפגיעה שלו בבריאות הציבור, מהוות גם עבירות של פשיעה כלכלית"