הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחלוקת עם האוצר: המכללות הטכנולוגיות מאיימות בשביתת רעב


היום הודיעו משרדי האוצר והכלכלה על גיבוש מתווה רב שנתי לחיזוק המכללות הטכנולוגיות. בפורום המכללות דוחים את המתווה ואומרים: ''לא רק שאין חדש בהצעתם אלא ישנו טעם נפגם בהתנהלותם ערב פתיחת שנת הלימודים. אנו מתבצרים בעמדתנו ואם לא יושגו הסכמות מחר בועדה בכנסת, נשבות רעב''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-10-2013



המכללה הטכנולוגית רופין, צילום: יח''צ

פורום המכללות הטכנולוגיות, המייצג 60 מכללות טכנולוגיות לא אקדמיות להכשרת הנדסאים ומהנדסים, ישבש מחר (ב') את הלימודים בחלק מהמכללות למשך שעתיים, וראשיהן מאיימים לפתוח בשביתת רעב מול הכנסת. הלימודים במכללות של אורט יתקיימו כסדרם.

היום הודיעו משרדי האוצר והכלכלה על על גיבוש מתווה רב-שנתי שנעשה במשותף עם ראשי המכללות הטכנולוגיות, אשר ייתן מענה נכון לצרכי המכללות הן בטווח הזמן המיידי והארוך. ''המתווה הרב שנתי יאפשר שיפור, יציבות וכן אופק תכנוני וניהולי'' נמסר היום בהודעה. ''במסגרת המתווה, יינתנו תוספות תקציביות בסכום מצטבר של 90 מיליון שקלים לבסיס התקציב למשך 5 שנים, תוספת שתגדיל את תקציבן ב-70%, זאת במקביל לביצוע שינויים שישפרו ויבססו את המערכת. בהם, בין היתר, מעבר לתקצוב על בסיס תפוקות, בדומה לאקדמיה (ולא על בסיס מספר תלמידים במערכת), העלאת מספר התלמידים במכללה ועוד''

שרי האוצר והכלכלה ציינו כי החינוך הטכנולוגי הוא בעל חשיבות אסטרטגית למשק, לכלכלה ולחברה והדגישו כי שכר הלימוד של הסטודנטים לא הועלה השנה. ''המאמצים הרבים שהושקעו בחודשים האחרונות והמתווה המוצע, שכולל שינוי סדרי עדיפויות והסטת משאבים משמעותיים לנושא, יצעידו את החינוך הטכנולוגי קדימה בשנים הקרובות'' ציינו השרים ןקראו לכלל מנהלי המכללות לאשר את המתווה. צביקה פלג, מנכ"ל רשת אורט, הרשת הגדולה מבין המכללות, שליווה את הדיונים, הביע שביעות רצון מהסיכום והערכה רבה לשרים על המתווה. פלג הודיע כי רשת אורט פותחת את השנה כסדרה. פלג קרא לעמיתיו ללכת בדרכי אורט.

המכללות הטכנולוגיות:  מתבצרים בעמדתנו ואם לא יושגו הסכמות - נשבות רעב

בפורום המכללות הטכנולוגיות דוחים את המתווה היום ואומרים : ''פורום המכללות הטכנולוגיות קרא בתדהמה את הודעת משרדי האוצר והכלכלה לפיה גובש מתווה רב שנתי יחד עם המכללות הטכנולוגיות שעומד על תוספת מצטברת לאורך שנים של 90 מלש"ח. הדבר לא נכון ומדובר על מחזור של הצעה שהוצעה במהלך המו"מ בין הצדדים עוד טרם חג סוכות האחרון. הבקשה של המכללות הטכנולוגיות רק לצורך פתיחה והחזקת שנת הלימודים הקרובה במכללות עמדה ועודנה עומדת על 80 מלש"ח לשנה הקרובה, ולכן מה שמוצע הוא לעג לרש וודאי שלא התקבל על ידי פורום המכללות הוא הפורום היציג, המוסמך והיחידי שיכול לקבל החלטות בנושא. כל הצגה אחרת של תמונת המצב היא חמורה ומטעה''

''בעינינו חמור מאוד שנציגי ממשלה מנסים לייצר איפה ואיפה מול רשת אורט ישראל, ולפעול בשיטת "הפרד ומשול" שמעדיפה אינטרס צר שמפלה ומזניח סטודנטים במכללות טכנולוגיות הפזורות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל, בין היתר ב: מכללת תל חי בקריית שמונה, מכללת ספיר בשדרות, מכללת סכנין, המרכז החרדי מכללת רופין, מכללת כנרת בעמק הירדן, מכללת אריאל, מכללת עמק יזרעאל, מכללת באר שבע ונוספים.'' אומרים בפורום המכללות.

הפורום הצהיר כי בכוונתו להמשיך במאבק כפי שהודיעו בימים האחרונים ומחר עת יערך הדיון בועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת יושבתו הלימודים לשעתיים לצורך תדרוך סטודנטים על המאבק ומייד לאחרי הדיון יתכנסו כל מנהלי המכללות במאהל מחאה מול הכנסת וישבתו רעב.

יו"ר הפורום, דר' יוכבד פנחסי אדיב : "לא רק שאין חדש בהצעתם אלא ישנו טעם נפגם בהתנהלותם ערב פתיחת שנת הלימודים. אנו מתבצרים בעמדתנו ואם לא יושגו הסכמות מחר בועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אנו נשבות רעב כפי שאמרנו"

יו"ר התאחדות הסטודנטים אורי רשטיק: " רשת אורט צריכה להתבייש בחוסר נאמנותה למאבק ולסטודנטים שלה. הסטודנטים מצפים שהמדינה תיתן יחס שווה לסטודנטים להכשרת הנדסאים וטכנאים ולסטודנטים במוסדות האקדמאים. אנו קוראים למשרדי האוצר והכלכלה להפסיק לפזר הבטחות והצהרות ולהגיע למתווה המוסכם על כל הצדדים כך שיסתיים המשבר ויפה שעה אחת קודם".