הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנהל מקרקעי ישראל פינה הבוקר חוות בודדים בנגב


הפינוי ב''בחוות רעים'' באזור חלץ סמוך לשדרות, נעשה בהליך של הוצאה לפועל בעקבות התדיינות משפטית ממושכת שהגיעה לבית המשפט העליון. מפקחי הרשות פינו רפת בקר בגודל של כ-900 מ''ר, ומבנה למגורים. נשיא התאחדות האיכרים: ''ביזוי הציונות, אטימות וחוסר שוויון בפני החוק. ההתאחדות תגייס משאבים לצורך הכנת תביעות פיצוי אישיות נגד נבחרים ופקידים במשרדי הממשלה ובמינהל מקרקעי ישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-07-2013


מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, פינו היום רפת בקר בגודל של כ-900 מ"ר ומבנה למגורים ב"חוות רעים", השוכנת באזור חלץ בדרום. המבנים שהוקמו ללא היתרי בניה, נהרסו על פי הוראת בית המשפט.

בעל החווה יצחק גלם, ערער בעבר שלוש פעמים על החלטת בית המשפט, אך כל עתירותיו נדחו. הוא אף פנה לועדה הממשלתית העוסקת בחוות בודדים, וביקש לאשר את המבנים רטרואקטיבית, אך גם בקשתו זו נדחתה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לבצע את תפקידם בהגנה על קרקעות המדינה מפני עברייני קרקע, לפי הוראות החוק, בתי המשפט והממשלה. האכיפה כנגד עברייני קרקע מתנהלת בימים אלו באופן נחוש ומואץ בכל חלקי הארץ" אמר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

נשיא התאחדות האיכרים:  ביזוי הציונות, אטימות וחוסר שוויון בפני החוק

''פינוי חוות הבודדים מבליט את שרירות הלב, אטימות הלב וחוסר השוויון בפני החוק. מדובר במעשה איוולת ואף הרבה מעבר לזה'' אמר היום נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי בעקבות פינוי החווה. בהכרזה חסרת תקדים מאשים אמיתי את הממשלה ואת מינהל מקרקעי ישראל ב''ביזוי הציונות, באטימות וברשעות ביישום מהלכים לפינוי חוות הבודדים בדרום הארץ''.

"בעוד שהממשלה משקיעה כמעט עשרה מיליארד שקל בהסדרת יישוב הבדויים בנגב, היא עשתה לה למטרה להחריב את יישובי חוות הבודדים המגנים על השטחים הפתוחים ומבטיחים את שלטון החוק והריבונות הישראלית בנגב. מדובר במעשה אנטי ציוני, אנטי שוויוני והרה אסון. הממשלה ממשיכה לקפל את דגלי ההתיישבות הציונית המגשימה בתחומי הקו הירוק."  אמר אמיתי.

"הדיבורים על מדינה יהודית הם ריקים מתוכן", הוסיף אמיתי. "הרוח החדשה עליה מדברים בממשלה היא לא פחות מאשר רוח רעה. מדינת ישראל עוקרת חקלאים ומתיישבים העוסקים בחקלאות, שומרים על אדמות המדינה ומהווים את הבסיס החלוצי לנקודות התיישבות עתידיות במרחבי הנגב, הערבה ושאר אזורי הארץ. זו ממשלה של בטון ותמיכה בספקולנטים. חוות הבודדים הן ביטוי לחלוצים המודרניים של ההתיישבות היהודית באדמות המדינה. התאחדות האיכרים כתנועה מיישבת, תעשה הכל בכדי לסייע לכל חקלאי באשר הוא ולחקלאי חוות הבודדים בפועלם המבורך של התיישבות חקלאית במדינת ישראל'' הוסיף אמיתי.

אמיתי הודיע, כי בכוונתו לכנס כנס חירום של כלל חקלאי ישראל, וכי ההתאחדות תגייס משאבים לצורך הכנת תביעות פיצוי אישיות נגד נבחרים ופקידים במשרדי הממשלה ובמינהל מקרקעי ישראל.