הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''סגירת אתר דודאים לפינוי פגרי עופות תביא לקבירה פיראטית''


החלטת המשרד להגנת הסביבה לאסור מתחילת פברואר את פינוי פגרי העופות לאתר האשפה דודאים מייקרת באופן משמעותי את עלויות הפינוי ועלולה לעודד מגדלים לקבור באופן פיראטי את העופות המתים, כך מזהיר מזכיר ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-03-2013


החלטת המשרד להגנת הסביבה לאסור מתחילת פברואר את פינוי פגרי העופות לאתר האשפה דודאים מייקרת באופן משמעותי את עלויות הפינוי ועלולה לעודד מגדלים לקבור באופן פיראטי את העופות המתים, כך מזהיר מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ.

לדברי אלקבץ, אנשי המשרד שמבקשים לדאוג לאיכות הסביבה ''עלולים לתקוע כאן גול עצמי ולגרום לחזרה לאחור לימים שכל בעל לול פינה את העופות המתים לבור קרוב תוך סכנה לפגיעה במקורות מים ויצירת מפגעים סביבתיים.''

ההחלטה על הפסקת פינוי הפגרים לדודאים התקבלה בעקבות תלונות על מפגעי ריחות באזור באר שבע. לדברי אלקבץ ניתן לפתור את הבעיה באמצעות שינוי נוהלי העבודה בדודאים וטיפול יעיל ומהיר בפגרים שמגיעים, כך שלא יפיצו ריחות. ''לא יתכן להטיל על המגדלים הוצאות נוספות שמסתכמות במיליוני שקלים בשנה, לאחר שהם כבר השקיעו הון עתק במכלים מתקדמים לאיסוף הפגרים.'' הוא אומר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי נתוני ארגון מגדלי העופות מייצרים הלולים בישראל כ-25 אלף טון של פגרים מדי שנה, מתוכם כמחצית באזור המרכז והדרום ומחצית בצפון. עד כה פונו פגרי העופות מאזור המרכז והדרום לאתר דודאים. בעקבות הוראת המשרד להגנת הסביבה נאלצים המפנים להאריך את סבב הנסיעה של המשאיות בשלוש שעות עד לאתר אפעה באזור ים המלח ובחזרה. בנוסף נדרשים המפנים לשלם מחיר גבוה יותר להנהלת האתר תמורת ההטמנה. על פי נתוני הארגון, המעבר לאתר אפעה מייקר את עלות הפינוי בכ-300 שקל לטון, שהם 1300 שקל לשק של פגרי עופות.

אלקבץ קרא לאנשי המשרד להגנת הסביבה לשנות את החלטתם ולמצוא יחד עם המגדלים והמפנים דרכים לחידוש הפינוי לאתר דודאים בלי לפגוע באיכות החיים של התושבים באזור.