הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ציפור חופשיה


ניר בן ה-10 ממושב עידן שבערבה הבחין בציפור שעומדת לטבוע במהלך טיול משפחתי בנחל ערבה. ללא היסוס, נכנס למים הקפואים, שחה לעברה והציל את חייה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-01-2013


ניר מציל את הציפור מנחל הערבה
המשימה הוכתרה בהצלחה, צילום: עודד קינן

תושבי הערבה התעוררו השבוע לימים חורפיים וגשומים, אמנם לא בעוצמה כמו זו שהיתה במרכז הארץ, אך מספיק על מנת שחלק מנחלי האזור יחלו לשטוף. נחל הערבה, המנקז את נחלי הערבה הישראלית והירדנית, שטף בעצמה ביום רביעי השבוע והחל למלא את המאגרים באזור.

משפחת פרידמן ושלושת ילדיה המתגוררים ממושב עידן בערבה, החליטו להקדיש את אותו הבוקר לטיול באזורי השיטפונות, ולחזות במאגר חצבה המתמלא. ניר, אחד מילדי המשפחה, הבחין לפתע בציפור שנפלה למים העכורים ולא הצליחה לצאת. המשפחה הזעיקה את עודד קינן, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע והמועצה האזורית בערבה התיכונה, שזיהה את הציפור כנקבה של קורא מדברי, עוף ממשפחת התרנגולאים וקרוב של החוגלה. קינן מניח כי הקוראת התבלבלה כי חשבה שהקצף על פני המים הוא חול יציב וכאשר נחתה החלה לטבוע.

בעודם מטכסים עצה כיצד ניתן למשות את הציפור המסכנה מהמים, החליט ניר לעשות מעשה. הוא פשט את בגדיו, נכנס למים העכורים והקפואים ולאחר שחייה קצרה הצליח להוציא את הציפור. למזלה של הציפור, אמו של ניר, ד"ר ענת פרידמן, היא ווטרינרית. הקוראת נלקחה לקליניקה ושם יובשה, התחממה והתאוששה. בימים הקרובים תשוחרר חזרה לסביבתה הטבעית.