הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מפזרות קומפוסט מדויקות וחסכוניות יוצגו בתערוכה החקלאית בערבה


שטרן-קיי-מיכון חקלאי המפתחת מפזרות קומפוסט יחודיות, ועוד עשרות חברות מהארץ והעולם, יציגו את החידושים והפיתוחים שלהן בתחומי חקלאות, שינוע, אנרגיה סולרית, חיסכון במים ועוד, בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל יום פתוח ערבה 2013, שתערך בחודש ינואר בערבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-12-2012



מפזרת הקומפוסט שתוצג בתערוכה החקלאית בערבה

הראש היהודי ממשיך להמציא לנו פטנטים. שתי מפזרות קומפוסט חדשות מבית חברת ''שטרן-קיי-מיכון חקלאי'' יוצגו לראשונה בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל ''יום פתוח ערבה 2013'' שתתקיים בסוף חודש ינואר 2013 במו''פ ערבה בחצבה. ענף החקלאות הישראלי סובל ממחסור בידיים עובדות, מחסור במים, מצב ביטחוני ובעיות שונות אחרות, וכל חיסכון כלכלי ודיוק בתהליך העבודה השגרתי משפיעים רבות על כל משק חקלאי. מפזרות הקומפוסט של שטרן-קיי-מיכון חקלאי, מותאמות לחממות ובתי גידול סגורים ולצרכי החקלאי הישראלי, ובנויות כדי לסייע לחקלאים להתגבר על האתגרים הרבים ולחסוך זמן יקר, ידיים עובדות וכסף.

המפזרות החדשות בנויות ככף אחורית משוכללת, הנרתמת בשלוש נקודות לטרקטור ולכן מאפשרת שינוע קל ובטיחותי בתוך מבני גידול וחממות. הן פשוטות ונוחות מאוד להפעלה ובעלות מנגנוני איסוף עצמי של הקומפוסט, הבנוי מהדופן התחתונה של הכף המתקפלת כלפי פנים. המנגנון מאפשר לחקלאי לבצע העמסת קומפוסט עצמית, ללא כל צורך בירידה מהטרקטור או עזרת פועלים נוספים, דבר שחוסך ידיים עובדות וזמן עבודה. כמו כן, מפזרות הקומפוסט בעלות תופי פיזור מדויקים, המתחברים לפיר הפיזור ומאפשרים לחקלאי לקבוע את אופן הפיזור על פי צרכיו. התופים מונעים פיזור בזבזני על פני כל שטח החממה, דבר החוסך עד 70% מעלויות קניית הקומפוסט.

בתערוכה יוצגו שני סוגים חדשים של מפזרות קומפוסט - הראשוונה היא מערכת מכנית, המצוידת בשני גלגלים המניעים את תוף הפיזור באמצעות נסיעה על הקרקע. כמות הקומפוסט המפוזר נקבעת על ידי קוטר הגלגלים, אשר ניתנים להחלפה. היתרון של המערכת המכנית הינו שכמות הקומפוסט המפוזרת לא קשורה למהירות נסיעת הטרקטור. המפזרת השניה מצוידת במערכת הידראולית הבנויה ממנוע הידראולי ומחלק ספיקה, המאפשרים לקבוע ולכוון את עוצמת הפיזור באמצעות שליטה במהירות המנוע, דבר שמעניק מגוון רחב יותר של צורות יישום, בעזרת הרכבת כונסים שונים לניתוב הקומפוסט. שני הדגמים מאושרים למענק מיכון חוסך כח אדם בעלות של 40%.

שטרן-קיי-מיכון חקלאי ועוד עשרות חברות מהארץ והעולם, יציגו בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל חידושים ופיתוחים שונים בתחומי חקלאות, שינוע, אנרגיה סולרית, חיסכון במים ועוד

בואו להפגש עם האנשים שעושים חקלאות !
יום פתוח ערבה
2013 התערוכה החקלאית הגדולה בישראל

30-31 בינואר 2013 הכניסה חופשית
מו"פ ערבה תיכונה וצפונית - 08-6581083, www.aravaopenday.co.il