הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חוות הדגמה חקלאית ישראלית תוקם ברוסיה


שר התמ''ת שלום שמחון נפגש היום ברוסיה עם שר החקלאות הרוסי, נִיקוֹלַאי פְיוֹדוֹרוֹב. השניים סיכמו כי תקודם הקמת חוות הדגמה ישראלית ברוסיה בתחום החלב, חממות, דגים ועופות. השר שמחון: ''פרויקט דגל לשיתוף פעולה בין המדינות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-10-2012


שר התמ"ת שלום שמחון נפגש הבוקר (ג') במוסקבה עם שר החקלאות הרוסי נִיקוֹלַאי פְיוֹדוֹרוֹב, על רקע הגידול בייצוא החקלאי הטרי מישראל לרוסיה בשנים האחרונות.

במרכז הפגישה עמדה סוגיית הקמת חוות הדגמה חקלאית ישראלית ברוסיה על ידי חברות ישראליות. משרד החקלאות הרוסי תומך בפרוייקט והאקדמיה החקלאית הרוסית הקצתה שטח והסכימה לתת תמיכה מלאה לפרויקט זה. כמו כן לאחרונה הוגשה בקשה למשרד התמ"ת לצורך אישור מאגד של חברות ישראליות בנושא זה. שמחון ציין כי ישראל תומכת בהקמת חוות ההדגמה, שתתרכז בתחומי החלב, חממות, גידולי דגים וגידולי עופות ורואה בה פרויקט דגל לשיתוף פעולה בין המדינות. 

לדברי שמחון ניתן לנצל את היתרונות של שני הצדדים ולאפשר לרוסיה, בסיוע טכנולוגיות ישראליות, להפוך לספקית המזון הגדולה בעולם. פיודורוב ציין כי יש פוטנציאל גדול להגדלת הסחר בין המדינות וכי חוות ההדגמה תהווה מרכז ללימודי טכנולוגיות ישראליות. השרים סיכמו על הקמת צוות עבודה שיקדם את הקמת חוות ההדגמה, יקדם שיתוף פעולה האקדמיה, ויצירת סביבה עסקית תומכת לחברות העוסקות בחקלאות.

היקף היצוא החקלאי הטרי מישראל לרוסיה עלה בין 2003 ל- 2011 מ- 23.5 מיליון $ ל- 242.2 מיליון $ (פי 10). באותה תקופה עלה היצוא הכולל לרוסיה ב- 86% בלבד. עיקר היצוא לרוסיה הוא גזר, תפו"א, פלפל וצנונית.