הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכות במשכן הנשיא ועשרות אלפי מטיילים בחיק הטבע


כמדי שנה מארח הנשיא בסוכתו אלפי אזרחים. השנה הגיעה גם הרוח והעיפה עציץ גדול לכיוונו של הנשיא, במזל הוא לא נפגע, והארוע המשיך כמתוכן. 150 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  3-1-2012




נשיא המדינה שמעון פרס ארח השנה, כבכול שנה, אלפי אזרחים שבאו לסוכה המיוחדת במשכנו בירושלים. השנה הוכנו במיוחד דוכנים ובמות שהציגו תערוכה שעסקה בנושאי מדע וחדשנות. הבוקר בעודו מתכונן לקבלת הקהל, העיף משב רוח ענף אקליפטוס וסידור פרחים, שנפלו ליד הנשיא, אך לא פגעו בו. פרס הוציא מסרק מכיסו, סרק את שערו והטקס המשיך.

בדברים שנשא לפני קהל המבקרים, ברך את ילדי ישראל אשר הגיעו עם משפחותיהם אל סוכת הנשיא: "הדבר טוב בארץ אלו אתם, הילדים שלנו, יש לנו את הילדים הכי מקסימים בעולם, זהו תענוג לראות אתכם כאן היום". הנשיא ברך את אלפי המבקרים אשר הגיעו מכל רחבי הארץ ואמר: "אני מקווה כי השנה נעשה את הדבר החכם ביותר עבור עמנו והוא שלום. שלום בתוכנו, שלום עם שכנינו במזרח התיכון. האמינו לי כי את השלום נשיג כשם שהשגנו צבא נהדר, טילים נהדרים וחקלאות נהדרת, שלום של נביאים אשר מרומם את הרוח. אין לנו ברירה אלא לחיות על חוכמתנו ולא על חרבנו. בואו נתפלל יחד לישראל שאין בה עוני, אין בה אפליה, ושתתרום לכל העולם בחוכמתה".

בהמשך סקר הנשיא פרס את הישגיה של ישראל שהוצגו בתערוכה: "יש כאן את המלפפון הכי קטן, מריח כמו בושם והכי טעים בעולם תוצרת ישראל ואת הטיל החסכוני בכסף ויחד עם זאת הכי חכם בעולם תוצרת ישראל. אני גאה לראות כאן את התוצרת הנפלאה של הנגב, ואת פיתוחי המדינה והצבא בתחום הטכנולוגיה. השנה הייתה שנה טובה לישראל מבחינה כלכלית, בעוד בעולם ישנו משבר. אני כבר לא ילד, אני זוכר את יומה הראשון של מדינת ישראל בו לא היה לנו כלום, והמומחים לא האמינו כי אלו ההישגים אשר יצמחו בארץ שלנו. מאותו כלום ממנו התחלנו, צמחה מדינה משגשגת ויפה".

הבית הפתוח נערך השנה בשיתוף עם משרדי החקלאות, הבריאות ומשרד המדע והטכנולוגיה. האורחים שהגיעו למשכן נהנו ממגוון פעילויות להורים ולילדים.



סוכת הנשיא הייתה אפשרות אחת מיני רבות לבילוי בחול המועד. עד שעת אחר הצהרים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים כ-150 אלף מטיילים. עוזי ברזילי, ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות מסר כי הגנים המבוקשים ביותר היו קיסריה, תל דן, בניאס, נחל שניר, מגרסה, גן השלושה, בית שערים, מערת הנטיפים- שעברה לאחרונה עבודות שדרוג ונהנת מאז מזרם מטיילים גדול, ירקון- מתחם אפק, אשקלון, בית גוברין, עין חמד, נחל פרת, עיינות צוקים, עין גדי, ממשית, מצדה ושמורת האלמוגים.

רבים מהמטיילים הגיעו לפסטיבלים שארגנה הרשות ביחיעם ובבית שערים. גם בגן הלאומי ירקון נרשמה תנועה רבה של מטיילים שהשתתפו בפעילות "פקחים צעירים", במסגרתה אלפי ילדים למדו כיצד לשמור על הטבע ובעלי החיים ועברו טקס השבעה כפקחים צעירים, שאף זיכה אותם בתג מיוחד. הכניסה לאירועי הרשות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. מחר, חמישי, יתקיימו אירועים מרכזיים ברחבי הארץ, ביניהם: פסטיבל ימי הביניים במבצר נמרוד, פסטיבל קדמונים בשמורת טבע נחל מערות, "פסיפסיאדה" - אתר השומרוני הטוב ורבים אחרים. מידע באתר האינטרנט של הרשות או בטלפון *3639