הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אל על: נעמוד בהתחייבותנו ולא נטיס את הקופים מחוות מזור


לאחר שבשבועיים האחרונים חודש הקמפיין הציבורי נגד חברת אל על, הודיעה החברה לארגונים למען בעלי חיים, כי לא תטיס קופים עבור חוות מזור, גם אם משמעות הדבר תהיה להתמודד עם הליכים משפטיים מצד החווה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-6-2012


לחץ ארגונים ופעילים למען בעלי חיים שדרשו מאל-על הצהרה חד משמעית עשה את שלו: החברה התחייבה אתמול (ב') כי לא תטיס את הקופים מחוות מזור, וכי תעמוד בהתחייבותה מחודש ספטמבר 2010. כך נמסר היום מעמותת ''תנו לחיות לחיות''.

החברה הצהירה כי תימנע מהטסת קופים למטרת ניסויים עבור חוות מזור או עבור כל גורם אחר, והבהירה שכל עוד לא יינתן פסק דין סופי חדש שיחייב אותה לפעול בניגוד להחלטתה מספטמבר 2010 לחדול מלהטיס קופים למטרת ניסויים, היא תימנע מכך. ''אל על, כמו גם הארגונים, כמובן משוכנעים שאין ולא ניתן לחייב את החברה להטיס קופים בניגוד לרצונה, כפי שקבע לאחרונה גם היועץ המשפטי לממשלה בחוות דעתו.'' אומרים בתנו לחיות לחיות.

כזכור, לאחר מספר שנים שבו הופעל על החברה לחץ ציבורי, הודיעה אל-על בחודש ספטמבר 2010 כי הנהלת החברה החליטה לשנות את מדיניותה ולהמנע מלהטיס בעלי חיים לתעשיית הניסויים. בהחלטה זו, הצטרפה אל על לעשרות חברות תעופה בעולם שנמנעות מלהטיס בעלי חיים, ובפרט קופים, לתעשיית הניסויים. באוקטובר 2010 אף שלחה אל על הודעה רשמית לארגון BUAV הבריטי, הכוללת התחייבות ברורה כי היא תמנע מלהטיס קופים המיועדים לניסויים.

למרות זאת, לאחרונה התפרסם כי אל על המשיכה להטיס קופים עבור חוות מזור, ואף שקלה להטיס את משלוח הקופים שכרגע נמצא בדיון בבג"צ, ככל שצו המניעה שמונע את הוצאתו יבוטל. לאור זאת, החל קמפיין ציבורי בינלאומי נרחב נגד החברה, ובימים האחרונים הגיעו למשרדי החברה בכל העולם עשרות אלפי אי-מיילים, טלפונים והודעות בפייסבוק, אשר קוראים לה לקיים את התחייבותה מספטמבר 2010.

מתנו לחיות לחיות, מעמותת מאחורי דלתות המעבדה ומהאגודה נגד ניסויים בבעלי חיים, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על התחייבות אל על לא להטיס את הקופים מחוות מזור. הבהרנו לחברה שאם היא תפר את ההתחייבות שהיא נתנה לנו היום, כפי שעשתה ביחס להתחייבות מספטמבר 2010, אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת שאף אדם נאור ובעל מצפון לא יטוס שוב במטוסי החברה. אנו מבקשים להודות לציבור הרחב שהתגייס ותמך בקמפיין הזה, בישראל ובעולם כולו, ובמיוחד לארגונים הבינלאומיים PETA ו-BUAV שמלווים את התהליך הזה זמן רב בצורה מרשימה ומדהימה. אנו נמשיך לעקוב אחרי הנושא ולוודא שהתחייבות אל על מקויימת, ושאף בעל חיים לא יוטס על ידי החברה לגהנום שבמעבדות התופת".