הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון מגדלי העופות: מימון הרפורמה יועלה בהצעת המחליטים לממשלה


לקראת הדיון בממשלה בנושא התקנות לחוק צער בעלי חיים, שינה משרד החקלאות את עמדתו ומתכוון להעלות בהצעת המחליטים את בעיית המימון החסר לביצוע הרפורמה בענף ההטלה, על מנת שהמגדלים יוכלו לעמוד בדרישת התקנות. מזכיר ארגון מגדלי העופות: ''נוכל להשיג את המטרה ביחד ולסייע למגדלים לעמוד בדרישות התקנות המחמירות מבלי שפרנסתם תיפגע''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-6-2012


משרד החקלאות שינה את עמדתו ומתכוון להעלות בהצעת המחליטים לממשלה את בעיית המימון החסר לביצוע הרפורמה בענף ההטלה. כך מסר היום מזכיר ארגון מגדלי העופות יעקב כהן.

בתחילת החודש קיים בג"צ דיון בעתירות שונות שבעתיין מוקפאת הרפורמה המתוכננת על-ידי משרד החקלאות בענף הלול. יישום הרפורמה התקבל בהחלטת ממשלה בשנת 2007 והיא כוללת בנייה מחדש של הלולים בתעשיית הביצים.

בעקבות העתירות נגד המתכונת המוצעת, ניסח משרד החקלאות טיוטת תקנות חדשה, ואף ערך בה מספר שינויים, אך עדיין לא נמצא לה רוב בקרב חברי ועדת החינוך של הכנסת ב-7 דיונים שהוקדשו לנושא, בעיקר בשל מרחב המחייה המוצע לכל מטילה בגודל של 750 סמ''ר. בנוסף לכך, המשרד להגנת הסביבה דורש לאכוף את ביצוע התקנות תוך שנתיים מיום אישורן בניגוד לעמדת משרד החקלאות ולעמדת המגדלים שטוענים כי נדרשת להם תקופת מעבר של 7 שנים.

בית המשפט החליט להשאיר את צו הביניים על כנו, והורה לממשלה לדון בתוך חודש בטיוטה החדשה של התקנות לחוק צער בעלי חיים כדי למנוע סחבת נוספת, ועל מנת לאפשר את המשך עבודתה של ועדת החינוך של הכנסת בנושא.

בדיון בבג''ץ הפנה השופט רובינשטיין שאלה לפרקליטות ולמשרד החקלאות לגבי סוגיית המימון והאם היא תובא בהצעת המחליטים לממשלה. תשובתם היתה חד-משמעית כי נושא המימון לא יובא בהצעה.

"להפעתי, משרד החקלאות החליט לשנות באופן מפתיע את עמדתו ומתכוון להביא בהצעת המחליטים לממשלה את בעיית המימון החסר לביצוע הרפורמה בענף ההטלה, על מנת שהמגדלים יוכלו לעמוד בדרישת התקנות החמורות לגידול מטילות.'' אומר מזכיר מגדלי העופות יעקב כהן. ''במכתב ששגרתי לשרת החקלאות בירכתי אותה על השינוי המהותי בעמדת משרד החקלאות, לצורך השלמת המימון החסר ואף הצעתי לה ולמנכ"ל המשרד הצעה דומה לפתרון הבעיה, וביקשתי כי הדברים ייעשו בתיאום עם נציגי המגדלים ועל דעתם, על מנת שנוכל לעמוד בדרישות התקנות החמורות לגידול מטילות שנכפו עלינו.''

כהן הביע תקווה שעמדת המשרד השתנתה באופן מהותי ביחס למכתבו של מנהל לשכת ראש הממשלה בעניין, וכי המשרד באמת יפעל לתוספת מימון לצורך עמידה בתקנות. כמו כן הציע את עזרת הארגון מול שרי הממשלה למען השגת המטרה. ''ביחד נוכל להשיג את המטרה ולסייע למגדלים לעמוד בדרישת התקנות המחמירות מבלי שפרנסתם תיפגע.'' אומר כהן