הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזק לאלמוגים: חברת ''ריף הדולפינים'' נקנסה בסך 100 אלף ₪


החברה ומנהלה הורשעו בפגיעה באלמוגים בזמן ביצוע עבודות סמוך לריף הדולפינים באילת לפני כחמש שנים. רשות הטבע והגנים: ''החברה והעומד בראשה ידעו כי הם עומדים לגרום נזק לאלמוגים, ידעו כי הם פועלים ללא האישורים הנדרשים והתוכניות הנדרשות, ובכל זאת פגעו בערכי טבע מוגנים רבים''. נגד החברה מתנהל תיק תביעה נוסף בגין קשירת רשתות וברזלים לאלמוגים

הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  2-1-2012


קנס גבוה במיוחד הושת אתמול (א') בבית משפט השלום באילת על חברת "ריף הדולפינים" ועל מנהלה רוני זילבר, לאחר ששופט בית המשפט יואל עדן קבע כי החברה ומנהלה אשמים בפגיעה בערכי טבע מוגנים. הקנס בסך 50 אלף שקלים לכל אחד מהאשמים ניתן לאחר שהחברה ומנהלה הזמינו ביצוע עבודות להקמת סוללת עפר בנמל אילת, במהלכן שפכו העובדים במקום כמויות גדולות של חול ואבנים אל תוך מימי המפרץ, תוך שהם פוגעים וקוברים אלמוגים רבים במקום, זאת למרות שפקח של רשות הטבע והגנים (התובעת בתיק זה), הזהיר את מנהל החברה כי יש לבצע עבודות כאלה בתיאום ובפיקוח מלא של הרשות על מנת למנוע פגיעה בערכי הטבע.

בנוסף לקנס שהושת על החברה ומנהלה בסך 50 שקלים כ''א, פסק השופט קנס בגובה של 25 אלף שקלים על תנאי למשך 3 שנים לכל אחד מהם. יש לציין, כי רשות הטבע והגנים מנהלת כנגד החברה ומנהליה תיק תביעה נוסף, בשל פגיעה באלמוגים בזמן עבודות תשתית אחרות. במקרה הזה, מואשמים מנהלי החברה כי קשרו וקיבעו רשתות וברזלים לאלמוגים במהלך עבודות תשתית לא מאושרות.

רוני מלכא, מנהל חטיבת אכיפת החוק ברשות הטבע והגנים: "אנחנו רואים בחומרה כל פעילות פיתוח שפוגעת בחיות הבר ובערכי הטבע והנוף שאנו אמונים על שמירתם, וודאי וודאי אם ניתן היה בקלות להימנע מפגיעה שכזו על ידי תיאום מראש, וכאשר הפגיעה נעשית באזור רגיש מלכתחילה. חברת ריף הדולפינים והעומד בראשה ידעו כי הם עומדים לגרום נזק לאלמוגים, ידעו כי הם פועלים ללא האישורים הנדרשים והתוכניות הנדרשות, ובכל זאת פגעו בערכי טבע מוגנים רבים, ישירות ובעקיפין. אין לכך שום הצדקה".

"אני שמח שבית המשפט לא נרתע והציב רף ענישה גבוה לעבירות של פגיעה בערכי טבע, ומקווה ששופטים נוספים ילכו בדרך זו של החמרת הענישה כלפי מי שפוגע בזדון, ולעיתים רבות מידי למען רווח כלכלי פרטי, בטבע. הכנסת הכפילה בשנה האחרונה את גובה הקנסות שניתן להשית על עברייני טבע, כך שהמסר למערכת הצדק והמשפט הוא ברור: יש להחמיר עם עבריינים שמבקשים להתפרנס על חשבון הטבע של כולנו. בלי עונשים כבדים על עבריינים שהורשעו בפגיעה בטבע לא נוכל למגר את התופעה המכוערת הזו" אמר מלכא.