הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזכיר התנועה הקיבוצית: הסערה העולמית מסוכנת למשק הקיבוצי


בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית שהתקיים היום (ה') ברמת גן התייחס מזכיר התנועה זאב שור להשלכות הסערה הכלכלית בשוק העולמי על כלכלת הקיבוץ, ואמר כי המצב מחייב יתר בקרה וזהירות בניהול. שר התמ''ת שלום שמחון: ''הנסיון של האוצר לנצל את ועדת טרכטנברג כדי לפתוח את הייבוא ללא בקרה תעצר באגרסיביות על ידי משרד התמת''

מערכת פורטל החקלאות  1-12-2011


''70% מהכנסות הקיבוצים מגיעות ישירות או בעקיפין מתעשייה, ולכן בעת הזו נדרשת יותר בקרה וזהירות בניהול כדי לצלוח בשלום את התקופה המסוכנת'' כך אמר הבוקר (ה') מזכיר התנועה הקיבוצית זאב (ולוולה) שור, בהתייחסו להשלכות הסערה הכלכלית בשוק העולמי על כלכלת הקיבוץ היחיד.

''כלכלת הקיבוץ נשענת בעיקר על מכירות התעשייה וגידולי החקלאות, משום כך אנו כה חרדים מהשפעות גלובליות על המשק הקיבוצי כאן בישראל.'' את הדברים אמר שור בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית שהתקיים ברמת גן.

שרת החקלאות אורית נוקד אמרה בכנס כי לקראת 2012 מתכנן משרד החקלאות להעביר את חוק עידוד השקעות הון בחקלאות ובתעשיות חקלאיות. "מטרה זו חשובה במיוחד על רקע המשבר הכלכלי".

שר התמ''ת שלום שמחון שנכח בכנס קרא לתעשיינים לקבל החלטה אמיצה על רקע המשבר הכלכלי שבפתח, לדחות את הבחירות לנשיאות בשנה ולהותיר את שרגא ברוש בתפקידו לשנה הקרובה". שמחון ביקר את התנהלות התאחדות התעשיינים, ופנה לאמיר חייק, מנכ"ל ההתאחדות, ולדוד ארצי וצביקה אורן, המתמודדים לתפקיד הנשיאות, וביקש אותם ש"לא להיגרר לעסקנות אלא לקבל החלטה אחראית ואמיצה".

השר שמחון הזהיר כי ישראל עומדת בפני גל של פיטורים, בעיקר ברשתות השיווק וקרא שלא לפגוע בחלשים. "אם סדר היום החברתי החדש יביא לפיטורי עובדים שמשתכרים מעט - כולנו נפסיד. אני קורא לבעלי העסקים לא לשלוח את העובדים החלשים הביתה, בטענה שלכך גרמה המחאה החברתית. המחאה החברתית גרמה לנו להחליף דיסקט. אנו נמצאים בימים סוערים ותפקידנו לאזן. עלינו להיות זהירים כי השכבה החלשה נמצאת בסכנה קיומית. אף אחד לא יעמוד בזה שאוכלוסיה חלשה בעיקר בפריפריה תעמוד בפני פיטורים. זה הזמן שמדינת ישראל צריכה לגלות סולידאריות כלפי מי שמבקש לעבוד".

שמחון אמר כי התעשייה ניצבת בפני אתגרים לא פשוטים והבהיר כי הנסיון של האוצר לנצל את ועדת טרכטנברג כדי לפתוח את הייבוא ללא בקרה "תעצר באגרסיביות על ידי משרד התמת". "אנחנו בעד תחרות, בעד לפתוח את השוק ולהתייעל. עם זאת, מי שחושב שאזרחי ישראל ייהנו ממוצרי "ג'אנק" אינו אלא טועה. מוצרים שלא יעמדו בתקני בטיחות ובריאות לא יכנסו לישראל. לא אאפשר שילד יחזיק צעצוע לא בטיחותי או שתלמיד יחזיק עפרון עופרת לא בטיחותי. לא יהיה שוק פרוץ לחלוטין.

בכנס השתתפו בין היתר כ-500 מנהלים מהקיבוצים, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית יונתן בשיא, ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת קדימה ציפי ליבני, יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ, יו"ר אסם דן פרופר, המשנה לנגיד בנק ישראל ד"ר קרנית פולג, וראש המועצה הכלכלית במשרד ראש הממשלה פרופ' יוג'ין קנדל.