הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כלבת התגלתה בקיבוצים נוה איתן ומעוז חיים


2 טליות בפינת החי של קיבוץ נוה איתן ועגלה ברפת של הקיבוץ, אובחנו כנגועים בכלבת. כמו כן נתגלה אובחן מקרה כלבת נוסף בעגל בקיבוץ מעוז חיים הסמוך. משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע עם בעלי חיים אלו, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בעפולה

מערכת פורטל החקלאות  2-5-2011


לפני מספר ימים התקבל בלשכת הבריאות הנפתית עפולה דיווח על טליה שנבדקה ונמצאה חיובית לכלבת, בפינת החי בקיבוץ נוה איתן שליד בית שאן. זהו המקרה השני באותו שבוע של טליה נגועה בכלבת מאותה פינת חי.

כמו כן אובחנה לפני יומיים גם עגלה נגועה בכלבת ברפת של הקיבוץ. בסך הכל 3 בעלי חיים מהקיבוץ אובחנו כנגועים בכלבת.

אתמול התקבלה תשובה נוספת חיובית לכלבת בעגל ברפת קיבוץ מעוז חיים הסמוך לקיבוץ נווה איתן.

שני הקיבוצים בתחום המועצה האזורית עמק המעיינות - בקעת בית שאן.

משרד הבריאות מודיע כי על תושבים והמטיילים באזור להימנע ממגע עם בעלי חיים משוטטים או לא מוכרים באזורים אלו. כמו כן, כל מי שהיה במגע עם בעלי חיים אלו, או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל חיים הנגוע או בעל חיים משוטט אחר, במהלך חופשת הפסח ואחריה, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בעפולה, בטלפון 04-6099050 04-6099000 או לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות למיון בבית חולים.

בעלי כלבים מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסון.

הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם באם היה במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות.

משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.