הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שפעת העופות בקיבוץ ראש צורים - עדכון


צוותי משרד החקלאות מסיימים בשעה זו את המתת העופות במוקד המחלה בקיבוץ ראש צורים. הדגימות שנלקחו מכל לולי העופות שבתחום רדיוס 3 ק''מ מהמוקד, יצאו שליליות לשפעת העופות. משרד החקלאות מתכנן לפצות את בעלי הלולים אשר העופות שלהם הומתו בשל המחלה, כפי שהיה בהתפרצויות הקודמות

מערכת פורטל החקלאות  8-3-2011


דיווח מיום ג' שעה 19:00 כפי שנמסר ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר - צוות המשימה הארצי של משרד החקלאות, הכולל את השירותים הווטרינריים, עובדי מחוז השפלה וההר, מדריכי גידול עופות ופקחי יחידת הפיצו"ח פועל מאתמול (יום ב') בשעות הלילה, להתמודדות יעילה עם שפעת העופות שהתגלתה בקיבוץ ראש צורים בגוש עציון. צוות המשימה נמצא בקשר רציף עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, בענף העופות וברשות המקומית באזור המוקד.

יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות אוכפת את ההסגר על תנועת בעלי הכנף. פקחי היחידה פרוסים בדרכים שבאזור המוקד, לביצוע הסגר ברדיוס 10 ק"מ סביבו, למניעת הוצאת בעלי כנף מתחום ההסגר.

דגימות לבדיקות מעבדה נלקחו מכל לולי העופות שבתחום רדיוס 3 ק"מ מהמוקד, אשר בו מצויים 6 משקי רבייה של תרנגולי הודו כולם ביישוב כפר עציון. באף אחד מהם לא נצפו סימנים קליניים למחלה או תמותה חריגה של עופות. הדגימות יצאו שליליות לשפעת העופות.

צוותי משרד החקלאות מסיימים בשעה זו את המתת העופות במוקד המחלה בקיבוץ ראש צורים. במקביל נחפרים בורות להטמנת העופות במקום. ב-3 הלולים הנוספים בקיבוץ ראש צורים, אשר בהם לא נצפו כל סימני מחלה, יומתו העופות מחר, עם אור ראשון.

עם סיום הטיפול באירוע שפעת העופות הנוכחי, משרד החקלאות יפצה את בעלי הלולים, אשר העופות שלהם הומתו בשל המחלה, כפי שהיה בהתפרצויות הקודמות ב- 2006, 2008 ו- 2010.

כזכור, מחלת שפעת העופות התגלתה אתמול (יום ב') בשעות הערב, בלול בקיבוץ ראש צורים אשר בגוש עציון. מדובר בלול של תרנגולי הודו, הכולל כ- 13,400 הודים.