הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אירועי הקיץ של מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש


מגדל דוד מוזיאון ירושלים נפתח מחדש, ומציע שלל אירועים, סיורים ופעילויות קיץ, ביניהם קרקס, תערוכה אדריכלית אינטראקטיבית, משחק בריחה, מסע בזמן בין בעלי המלאכה הכי מעניינים בעיר, ביקור במנזר המצלבה, סיורי שקיעה על הגגות ועלייה לצריח המפורסם, טיול בעקבות אוהבים ירושלמים לכבוד ט''ו באב ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: יולי - אוגוסט 2023


סיורי הקיץ לילדים, סיפורי חומות. צילום: ריקי רחמן, משרד התיירות

מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש שבו נפגשים עתיק וחדש, שוכן באחד מהאתרים ההיסטוריים החשובים והמרתקים בישראל – מצודת מגדל דוד. במוזיאון תצוגת קבע חדשה שבה 10 גלריות שמשלבות טכנולוגיה חדשנית, מיצגים אינטראקטיביים, ממצאים ארכאולוגיים ודגמים היסטוריים

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

כאן נפענח את חידת ירושלים; איך הפכה עיר קטנה ביהודה למרכזית כל-כך להמוני אנשים. כאן נחשוף יחד, שכבה אחר שכבה, את סיפורה של העיר שלא דומה לאף מקום אחר בעולם.

הפעילויות יתקיימו בחודשים יולי – אוגוסט 2023
כרטיס הכניסה למוזיאון כולל:
ביקור בתצוגת הקבע החדשה של המוזיאון, סיורים מודרכים במוזיאון, כניסה לחפיר ולקישלה, עלייה לתצפית מגדל פצאל – 360° על ירושלים, ושיטוט בחצר המצודה.
לכרטיסים: https://bit.ly/3NINoew

שעות פתיחת המוזיאון החל מה-1 באוגוסט ועד סוף נובמבר:
ימי א' 20:00-12:00
ימי ב'-ה', שבת וחג: 17:00-9:00
ימי שישי, ערבי חג: 14:00-9:00

פירוט האירועים:

מעלה – מטה
בין ירושלים של הגות, שירה ושיח; לירושלים של יצירה, מוזיקה ואמנות.  בתשעה ועשרה באב, ימים רביעי עד שישי 26-28.7, יתקיימו רצף של אירועים המחברים בין עולמות וקהלים; בין ירושלים של מעלה לירושלים של מטה.

ערב תשעה באב במגדל
יום רביעי 26.7.23
סופרים, מוזיקאים ואנשי תרבות במפגשים על יצירות שעוסקות בירושלים בספרות, במוזיקה ובתרבות. ערב של התבוננות מעמיקה על העיר והאגדה, מול חומות העיר העתיקה. האירוע יכלול קטעי שירה, משחק וספוקן וורד.
בין המשתתפים: שאנן סטריט, נטע אלקיים, יונתן בלומנפלד, האחיות ג'משיד, גלית דהאן קרליבך, תמר וייס גבאי ועוד.

פתיחת דלתות: 20:30
תחילת אירוע: 21:00
הכניסה חופשית, בהרשמה מראש: https://bit.ly/3NKt10y

לילה לבן במגדל
יום חמישי עד שישי, 27-28.7
לילה לבן של תרבות ואמנות. נחגוג את היצירה העשירה המבעבעת בירושלים וניתן במה לבוגרי בתי הספר לעיצוב ולאמנות בעיר.
אמנות ירושלמית תשתלט על הגלריות והמצודה, מופעי במה ופרפורמנס יצוצו בכל פינה, ומופעי מוזיקה יהיו על הבמה המרכזית. בחצות נצלול אל תוך הלילה למסיבה ותקלוטים, ונסיים באור ראשון של יום שישי, 28.7, במופע זריחה בלתי נשכח.
בין המופעים: טדי נגוסה, רייש, איתמר שלמה כהן, רייסקינדר, שן, Hypnotic Discotheque

פתיחת דלתות: 20:30
כרטיסים:
45 ₪ לסטודנט/ית או בהטבת ירושלמי, ברכישה מוקדמת
55 ₪ מחיר רגיל ברכישה מוקדמת
65 ₪ במקום
לכרטיסים: https://bit.ly/3ObFtHX

האירועים בשיתוף הישיבה החילונית, ובתמיכת עיריית ירושלים, הקרן לירושלים והמנהלת ליהדות ישראלית

קרקס המצודה
במהלך חודש אוגוסט ישתלטו על המצודה הולכי קביים ולהטוטנים, אקרובטיות וליצנים, אליהם יצטרפו תחנות קרקס לכל המשפחה: הקפצת כדורי ג'אגלינג באוויר, ריקוד חישוקי הולה הופ, מופעי אקרובלאנס, סדנאות ליצנות ותיאטרון, תחנת בועות סבון, תחנת תחפושות ועוד. במהלך הפעילות יתקיימו סיורים למשפחות ברחבי המצודה. את האירוע נקנח עם המופע "קרקס קבורקה" על הבמה המרכזית. הצגת תיאטרון המתארת את מסעם של בני זוג, ליצנים, המנסים לשלב בין עולם הבמה לחיים האמיתיים. המופע מוצג באמצעות רצף של קטעי ליצנות דרמטיים וקומיים המתובלים באלמנטים מעולם הקרקס.

במהלך חודש אוגוסט בתאריכים: 7-9.8, 14-15.8, 20-24.8, 27-31.8
בין השעות 18:30-16:00
הפעילות מתאימה למשפחות עם ילדים בגילאי 10-5
מחיר: 30 ₪ מבוגר, 55 ₪ ילד. כרטיס משפחתי 200 ₪ (2 מבוגרים + 3 ילדים)
הפעילות משלבת ומונגשת לילדים ומשפחות עם צרכים מיוחדים I בהזמנה מראש ניתן להזמין סיור בשפת הסימנים



הרפתקה במבצר הזמן
משחק בריחה למשפחות ברחבי מגדל דוד מוזיאון ירושלים נוסע בזמן נתקע בתקופות היסטוריות שונות של ירושלים, ופיזר רמזים ברחבי המוזיאון. על המשתתפים לעזור לנוסע לתקן את מכונת הזמן, להביא אותו חזרה אל העתיד ולהציל את ציר הזמן. משחק בריחה ברחבי המצודה. 11 תחנות המשלבות חידות, בהן גם חידות דיגיטליות ואינטראקטיביות, ומשימות לכל המשפחה. המשחק משלב כניסה לגלריות החדשות של מגדל דוד מוזיאון ירושלים. ניתן לרכוש את ערכת המשחק המשפחתית בקופות המוזיאון, בכל שעות הפתיחה. המבקרים מקבלים ערכת משחק, גישה לאפליקציה ייעודית ומתנה בסיום.
המשחק מתבצע עצמאית.
מיועד לגילאי 8 ומעלה, לכל המשפחה
משך המשחק: כשעה וחצי, ללא מגבלת זמן

סיורים מודרכים לקהל הרחב, כלולים במחיר הכניסה:

סיור מרתק במוזיאון, לאורך 4,000 שנות היסטוריה.
בסיור נגלה איך התקדשות ירושלים ליהדות, לנצרות ולאסלאם השפיעה על התפתחותה ועיצובה של העיר לאורך הדורות. הסיור כולל כניסה לגלריות החדשות, המשלבות פרטים ארכאולוגיים מקוריים לצד סרטים, מסכים אינטראקטיביים ומיצגי וידאו-ארט חדשניים, וכולל גם עליה לתצפית מגדל פצאל.

החל מה-1 באוגוסט ועד סוף נובמבר:
סיורים בעברית: ראשון בשעה 17:00, שני, שלישי וחמישי בשעה 11:00, שישי בשעה 9:30
סיורים באנגלית: ראשון בשעה 16:00, שני עד שישי בשעה 10:00

משך הסיור: שעה וחצי
לכרטיסים: https://bit.ly/44hbbcF

זמן שקט
ב-30.7 וב-10.8 בין השעות 17:00 ל-19:00 נקיים במגדל את "זמן שקט", שבו משפחות מיוחדות ובוגרים עם צרכים מיוחדים יוכלו ליהנות מביקור במוזיאון בשעות השקטות.
הסיורים יתקיימו בתצוגה החדשה ויודרכו על-ידי מדריכי המוזיאון. לפי דרישה ניתן יהיה לקיים את הסיורים על-ידי מדריכי המוזיאון דוברי שפת הסימנים.
עלות: 15 ₪ למשתתפ/ת
להזמנות > contact@tod.org.il \ *2884
לשאלות בנושאי נגישות: Access@tod.org.il

סיורים לילדים במוזיאון, כלול במחיר הכניסה
החל מה-1 באוגוסט נקיים סיור היכרות עם מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש והמצודה, המותאם לילדים. הסיור כולל כניסה לגלריות החדשות, הליכה על חומות המצודה, עלייה לתצפית מגדל פצאל והכרות עם ההיסטוריה של ירושלים באמצעות משחקים, חידות והדרכה מותאמת לכל המשפחה.

ימים שני עד חמישי במהלך חודש אוגוסט: 10:30, 13:30
מתאים לגילאי 6 ומעלה
משך הסיור: שעה וחצי



משחקי רחוב – תערוכה חדשה
תערוכה חדשה בגלריה המתחלפת של המוזיאון. חוויה אדריכלית-אינטראקטיבית על-פי ספריו של אדריכל דוד קרויאנקר.
בתערוכה יוצגו איורים של בניינים ושל פרטים אדריכליים המייצגים את חומת העיר העתיקה וחמישה רחובות ירושלמיים: מאה שערים, הנביאים, יפו, רמב"ן ועמק רפאים; דרכם נכיר את מגוון הסגנונות האדריכליים של ירושלים מהמאה ה-16 ועד ימינו.
בואו להכיר את המילון החזותי של העיר, לחבר דלתות, חלונות, שערים ועיטורי אבן זה לזה, וליצור בעצמכם בניין ורחוב ירושלמי. בעזרת מסכי מגע המדמים שולחנות שרטוט תוכלו לשוטט במרחב הירושלמי באופן דיגיטלי, וגם ליצור בניין חדש שיוקרן על קירות הגלריה. הבניינים על הקירות ישתלבו יחד לרחוב ירושלמי שיתופי, פרי יצירת המבקרים.

כלול במחיר הכניסה למגדל דוד מוזיאון ירושלים
במהלך חודש אוגוסט, בימים שני עד חמישי בין השעות 15:00-10:00, יוצעו סדנאות יצירה לילדים ברוח התערוכה (בתשלום).

סיורי הקיץ של מגדל דוד
מסע בזמן בין בעלי המלאכה הכי מעניינים בירושלים, ביקור במנזר המצלבה, סיורי שקיעה על הגגות ועלייה לצריח המפורסם, טיול בעקבות אוהבים ירושלמים לכבוד ט"ו באב ועוד. מוזמנים למגוון סיורים ייחודיים ברחבי ירושלים מבית מגדל דוד, שבהם נכיר לכם את האתרים הפחות מוכרים בעיר שלא מפסיקה להפתיע.

לפרטים וכרטיסים הכנסו: https://bit.ly/3XYf4ku

פירוט סיורי הקיץ:

תפארת וחורבן
סיור זיכרון, חורבן ותקומה לקראת תשעה באב
סיור לקראת צום תשעה באב, בעקבות שרידי העיר המפוארת בשלהי תקופת בית שני. נתחיל את הסיור בגלריות מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, בהן מוצגים ממצאים ארכאולוגיים מקוריים לצד מיצגים חדשניים ודגמים הממחישים את עברה של העיר. מהמוזיאון נצעד דרך הרובע היהודי לגן הארכיאולוגי לחזות בפלאי הבנייה של הורדוס ובשרידי החורבן, ונסיים בכותל המערבי.
21.7 I 11:30-9:00
25.7 I 18:30-16:00
מחיר: 55 ₪


סיור תפארת וחורבן. צילום: באדיבות מגדל דוד מוזיאון ירושלים

להתאהב בירושלים
סיור ט"ו באב בעקבות אוהבים ירושלמים
לקראת ט"ו באב נצא לסיור בעקבות האוהבים הירושלמים הגדולים. נסייר באזור מרכז העיר, נבקר בחצר סרגיי וברחוב הנביאים, ונכיר דמויות ששאבו מירושלים השראה ונפלו שבי בקסמה. נכיר את סיפורם של מאיר פיינשטיין ורחל קרמר, הנסיך סרגיי והנסיכה ייליזבטה, איתמר בן אב"י ולאה אבושדיד, אנה ואלברט טיכו ואחרים. הסיור כולל כוס יין ושוקולד.

1.8 I 21:00-19:00 I 2.8 I 19:00 – 21:00
מחיר: 90 ₪


סיור להתאהב בירושלים, לט''ו באב. צילום: באדיבות מגדל דוד מוזיאון ירושלים

העץ הנדיר
סיור במנזר המצלבה
מי היה שותא רוסתוולי ומה הביא אותו אל מנזר המצלבה? האם כלי המקדש באמת מסתתרים בין חדריו? ממתי ומדוע מתנוסס דגל יוון על מנזר גיאורגי? ומה מסתתר מאחורי העץ הפלאי בעל שלוש הצמרות השונות?
נסייר במנזר המצלבה ובכנסייה. נראה את הפסיפסים העתיקים וציורי הקיר, את האיקונה של "נינו" הקדושה ואת הציורים המתארים את ההיסטוריה המופלאה של העץ הנדיר.

21.7, 18.8 I 11:00-9:30, 13:00-11:30
מחיר: 70 ₪

שקיעה על הגגות
סיור שקיעה על חומות מצודת מגדל דוד
בשעה היפה של היום, לעת שקיעה, נצעד על חומות המצודה ונטפס על מגדליה לתצפיות מרהיבות על ירושלים, החדשה והעתיקה. הסיור כולל עלייה לצריח המפורסם של מגדל דוד, סמלה של ירושלים, הצצה לגלריות החדשות של המוזיאון ונשנושים ירושלמים.

1.8, 15.8, 3.8, 10.8, 17.8, 24.8, 27.8, 20.8 I 20:00-18:00
מחיר: 80 ₪ למבוגר I 60 ₪ לילד


סיור שקיעה על הגגות. צילום: אילנה סילברמן ריכטר

שווקים וטעמים בעיר העתיקה
נצא לסיור בין סמטאות השוק של העיר העתיקה. נהלך בין דוכני התבלינים, רחוב הקצבים ומסעדות החומוס והכנאפה, המאפיות ובתי הקפה של פעם, ונטעם ממיטב המאכלים. הטעימות כוללות: חומוס, פלאפל, פיתות אסליות, כנאפה, חלבה, שטרודל תפוחים.
*בתי האוכל אינם כשרים

20.7, 16.8 I 18:30-16:00
5.5 I 13:30-11:00
מחיר: 120 ₪ כולל טעימות


סיור שווקים וטעמים. צילום: ריקי רחמן
 
בעלי מלאכה בעיר העתיקה
בין הסמטאות הצבעוניות של העיר העתיקה מסתתרים כמה מבעלי המלאכה המעניינים ביותר בירושלים. נצא למסע בזמן בין אומנות בעבודת יד, שיטות ייצור מסורתיות ואוצרות חבויים. בין אורג טליתות וסופר סת"ם, לסוחר בדים, צלם מפורסם ואמן קרמיקה ארמנית, נפגוש את האנשים המרתקים שמאחורי הסיפורים.

7.7, 28.7, 18.7, 3.8 (באנגלית), 12.8 I 13:00-10:00
מחיר: 90 ₪

ירושלים של שיק
סיור בעקבות החוקר ובונה ירושלים קונרד שיק
מי אתה, קונרד שיק? בסיור נצעד בעקבות אחד מהחוקרים החשובים של ירושלים במאה ה-19, שגם בנה דגמים מרהיבים, תכנן בניינים ושכונות, ושרטט מפות של העיר. נראה את הדגמים המקוריים שיצר שיק ושמורים במתחם עמנואל, נבקר במנזר המר מרון הסמוך, שם נמצא המבנה הראשון ששיק בנה בירושלים, ונסיים בכנסיית הגואל הלותרנית הגרמנית אליה שיק השתייך. את הסיור תדריך ד"ר שירלי גרץ, מחברת הרומן "ירושלים של שיק".
28.7, 11.8 I 12:00-9:00
מחיר: 90 ₪

מספרד לירושלים
סיור בעקבות הרמב"ן, מחדש היישוב היהודי בירושלים
סיור מיוחד לכבוד יום עלייתו של הרמב"ן לירושלים.
לפני 756 שנה, בט' באלול, 1.9.1267, עלה לירושלים גדול חכמי ספרד בדורו, הרמב"ן. ממכתביו המרגשים לבנו עולה תמונה מעניינת של המצב בעיר. בסיור נבקר בהר ציון וברובע היהודי ונראה היכן ישבו היהודים בעיר, מה היה מצב הקהילה, והאם ניתן היום להתפלל בבית הכנסת אותו ייסד הרב.

25.8 I 12:00-10:00
מחיר: 70 ₪

סיורי קיץ לילדים

סיורי קיץ המותאמים לילדים, עם משחקים, חידות וסיפורים:

בעקבות שרידי המקדש
סיור לילדים ולכל המשפחה, לקראת תשעה באב
סיור לכל המשפחה לקראת תשעה באב, בעקבות שרידי העיר המפוארת של שלהי תקופת בית שני. נתחיל בגלריות מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, בהן מוצגים ממצאים ארכאולוגיים מקוריים לצד מיצגים חדשניים ודגמים הממחישים את עברה של העיר. נמשיך דרך הרובע היהודי לגן הארכאולוגי ונראה את פלאי הבנייה של הורדוס ואת שרידי החורבן, ונסיים בכותל המערבי.
הסיור מותאם למשפחות עם ילדים מגילאי 6 ומעלה וכולל סיפורים וחידות המתאימים לילדים.

21.7, 25.7 I 12:30-10:00
20.7, 24.7 I 18:30-16:00
מחיר: מבוגר  - 55 ₪, ילד – 40 ₪


סיורי קיץ לילדים. צילום: עודד אנטמן

סיפורי חומות
סיור חוויתי למשפחות ולילדים על חומות ירושלים
סיור אחר-צהרים לכל המשפחה המשלב שירים, אגדות וסיפורים על חומות העיר העתיקה. הסיור יתקיים מול נוף החומות, בין העיר העתיקה לחדשה, בשעה הכי יפה ביום. ניפגש במגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, נמשיך לחפיר המצודה, נצעד על טיילת החומות ונסיים בכותל המערבי.

10.8, 15.8, 23.8, 19.8 I 19:00-17:00
מחיר: 55 ₪

חלומו של מונטיפיורי
סיור לכל המשפחה בעקבות סיפורה של משכנות שאננים
נלך בעקבות חלומו של משה מונטיפיורי ונספר את סיפורה המרתק של משכנות שאננים, השכונה הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות. הסיור מתחיל בתערוכה החדשה של מגדל דוד מוזיאון ירושלים, וכולל תצפית אל העיר העתיקה והחדשה. משם נצעד דרך פארק טדי אל משכנות שאננים. הסיור כולל משחקים וסיפורים המותאמים לילדים.

8.8, 20.8 I 18:00-16:00
12.8 I 12:30-10:30
מחיר: 55 ₪

מופעי הלילה

האבנים העתיקות של המצודה מתעוררות לחיים ומספרות את סיפורה המסעיר של ירושלים. במופעי הלילה שלנו - מופע החיזיון הלילי ומופע המלך דוד - מוקרנים על חומות המצודה דימויים ענקיים בטכנולוגיות מתקדמות של וידאו, סאונד ותאורה, עם מוזיקה וויזואליה בשלל צבעים.
המופעים מתאימים לדוברי כל השפות, נגישים לאנשים המתקשים בניידות, ומוקרנים באוויר הפתוח תחת כיפת השמיים. משך כל מופע כ-40 דקות.  
כרטיסים למופע החיזיון הלילי: https://bit.ly/3Py3JVV
כרטיסים למופע דוד המלך: https://bit.ly/44iXt93


חיזיון אור קולי. צילום: נפתלי הילגר

מופעי הלילה VIP

חוגגים אירוע מיוחד? מארחים אורח חשוב? רוצים להפתיע בדרך מקורית?
מוזמנים לשדרג את הצפייה במופעי הלילה בחוויית ה-VIP שלנו וליהנות משלל פינוקים: ליווי צמוד מרגע הכניסה, כניסה לחצר המצודה ללא עמידה בתור, כיסאות שמורים במיקום הטוב ביותר על מרפסת גבוהה עם נקודת צפייה מושלמת, שמיכה ממותגת למזכרת וכוס יין.

כרטיסים לחיזיון הלילי VIP: https://bit.ly/43ljVgx
כרטיסים למופע המלך דוד  VIP: https://bit.ly/43ljVgx


» פורסם במדור התיירות הכפרית