הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל המוזיקה עין כרם


שלושה ימים של מוזיקה, מקהלות, ג'אז ושירה בחג השבועות בעין כרם בירושלים, בהשתתפות תזמורות מהמובילות בארץ. את הפסטיבל ייסד ומנהל מוזיקלית המנצח ואמן כלי ההקשה חן צימבליסטה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 25-27 במאי 2023


פסטיבל המוסיקה בעין כרם. צילום: ינעם צימבליסטה

עמותת מפעל המוזיקה צימבליסטה גאה להציג את פסטיבל המוזיקה השלישי בעין כרם. שלושה ימים של מוזיקה קלאסית (25-27 במאי) בהשתתפות מוזיקאים מן התזמורות המובילות בארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

את הפסטיבל ייסד ומנהל מוזיקלית המנצח ואמן כלי ההקשה חן צימבליסטה כאשר הדגש המוזיקלי של הפסטיבל הינו מוזיקה קלאסית עם נגיעות במוזיקת ג'אז ומוזיקת עולם. הפסטיבל נוסד ומתקיים ע"י עמותת מפעל המוזיקה אשר דוגלת בעשיה מוזיקלית ברב תרבותיות.

הפסטיבל יפתח ביום חמישי (25.5) עם הקונצרט "צריך לצלצל פעמיים" - שירים מאת המשוררים העבריים נתן אלתרמן ומשה וילנסקי ("צריך לצלצל פעמיים", "בכל זאת יש בה משהו", "ונצואלה") שירה: ציפי זרנקין , ובעיבודים ייחודיים לפסטיבל מאת עידן סוכובולסקי , לצד יצירות מופת קלאסיות מאת:י.ס.באך – "קונצ'רטו לשני כינורות", אלגרו למרימבה מייתרים ונקשנים, ה.סדראן-"התקרבות" בביצוע תזמורת מפעל המוזיקה.

בהמשך יתקיים מופע ייחודי "יחזקאל רז ותאי רונה במנזר" חווית האזנה לילית עם אמן הסאונד תאי רונה והפסנתרן יחזקאל רז. ההופעה תתקיים בחלל התפילה המקורי של המנזר. (מספר מקומות מוגבל). מופע ישיבה המשלב שימוש בסינטיסייזרים מודולרים, סמפלרים והקלטות מעולמות התפילה וההתמסרות.

ביום שישי (26.5) בבוקר נפתח עם קונצרט לכל המשפחה ״בוקר משפחתי בבוסתן״ חן צימבליסטה ואנסמבל מפעל המוזיקה בקונצרט חגיגי לכל המשפחה.
בתכנית: י.ס באך- "קונצ'רטו בלה מינור", צ'ייקובסקי- "מפצח האגוזים", פיירוז "חבאייתאק" - לקנון ושירה.
"GO" שלמה גרוניך/ ביצוע מורי ותלמידי העמותה.
סולן ומנחה" חן צימבליסטה.


פסטיבל המוסיקה בעין כרם. צילום: שלי באהרון

בהמשך היום יתקיים הקונצרט הייחודי "שירת הנזירים "-שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס בחלל המדהים והמסתורי של מנזר יוחנן בהרים, המופע הייחודי של אנסמבל מגניפיקט יספק הצצה נדירה לעולמם של הנזירים הפרנציסקנים עם ביצועים של מוזיקה קולית כנסייתית מימי הביניים ומתקופת הרנסנס. מספר המקומות מוגבל! אנסמבל מגניפיקט:
סופרן - ג'וליאנה מטיני
אלט- אנג'לי וילהלוז
טנור -אלברטו פרי
בס -פאהים חורי
טניה בלצר- כינור
סשה איואנוב -פסנתר

לאחר מכן מוזמנים ל "ג'אז בשקיעה" - מופע פתוח לקהל הרחב בבוסתן המנזר. בחצר הכנסיה תתקיים מכירת יין וכיבוד קל.


שירת הנזירים במנזר 'יוחנן בהרים'. צילום: שלי באהרון

את הערב השני של הפסטיבל נחתום עם שירת המקהלות – ״אדיאמוס״- בביצוע רב משתתפים בו 70 נגנים על הבמה ביניהם, מקהלת מורן, מקהלת אלפרדיאוס, תזמורת מפעל המוזקה ונקשנים לביצוע היצירה האייקונית אדיאמוס מאת קארל ג׳נקינס, "סוויטת הולברג" מאת המלחין הנורווגי גריג, "הללויה" מאת לאונרד כהן.
מנצח: חן צימבליסטה.

את יום שבת בבוקר (27.5 ) נפתח עם יצירות מופת קלאסיות מאת שוברט, דבוז'אק, צ'ייקובסקי בביצוע הרכב הקאמרי של מורי מפעל המוסיקה.
הפסטיבל יחתם עם ״שירת הנזירים בבוסתן״ מופע בוקר קסום וחוויתי בו תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס.
סופרן - ג'וליאנה מטיני
אלט- אנג'לי וילהלוז
טנור -אלברטו פרי
בס -פאהים חורי
צ'לו - תמר דויטש

לאורך הפסטיבל, דוכן יין, כיבוד ושתיה קלה יהיה לרשות המבקרים.

*אטרקציות בכפר וחבילות לינה וטיולים: אגדת עין כרם 02-6418682; www.ekl.co.il


לאורך הפסטיבל, הבית העתיק בעין כרם ובוטיק הריבות "שושנת עין כרם" הפועל בתחומו יהיו פתוחים למבקרים. חווית ביקור בבית אותנטי ובו ארכיאולוגיה מרגשת, אדריכלות מופתית ותצפית מרהיבה מגגות הבית. ניתן לשבת בגינות הבית לקפה/עוגיות/ריבות מתוצרת בוטיק הריבות ובו כ 100 טעמי ריבות וליקרים. הביקור בבית בתשלום סמלי. לברור שעות פתיחה : 050-2452800 . כתובת: דרך האחיות 14 עין כרם.

עמותת מפעל המוזיקה צימבליסטה מקיימת פעילויות מוסיקליות וחינוכיות של פסטיבלים, קונצרטים, *הפסטיבל אינו למטרות רווח וכל ההכנסות מוקדשות לפעילות העמותה. סדנאות וכיתות אמן. העמותה מפגישה בין מוסיקאים מובילים לנוער מוסיקלי מצטיין בדגש על דו קיום ורב תרבותיות.

פסטיבל המוזיקה עין כרם

מחיר כרטיס לקונצרט:85- 140 ש"ח
*כרטיסים ברכישה מוקדמת בלבד באתר בימות
https://shorturl.at/xGHKZ
או בטל' 6226*
* 50% הנחה לתושבי עין כרם בהצגת תעודת תושב

אורחים שותפים: עמותת קוסטודיה די טרה סנטה ומכון מגניפיקט למוזיקה

תכנית הפסטיבל המלאה:

יום חמישי 25.5

20:30- "צריך לצלצל פעמיים"
שירים מאת המשוררים העבריים נתן אלתרמן ומשה וילנסקי בעיבוד יחודי לפסטיבל ובליווי התזמורת של מפעל המוזיקה. לצד יצירות מופת קלאסיות מאת המלחינים באך, ויואלדי ויוסופוב.
'בכל זאת יש בה משהו' 'ונצואלה' - שירה: ציפי זרנקין , פסנתר ועיבודים: עידן סוכובולסקי .

21:30 -"צלילים במנזר"
חווית האזנה לילית עם אמן הסאונד תאי רונה. פסנתר -יחזקאל רז.

יום שישי 26.5

10:00- ״בוקר משפחתי בבוסתן״
חן צימבליסטה ואנסמבל מפעל המוזיקה בקונצרט בוקר חגיגי לכל המשפחה
מפצח האגוזים מאת צ׳ייקובסקי
יצירות מאת באך/ צ׳ייקובסקי / גרוניך/ יוסופוב
ביצוע מורי ותלמידי העמותה.
חן צימבליסטה סולן ומנחה.


חן צימבליסטה. צילום: אלכסנדר חנין

18:00- ״שירת הנזירים בכנסייה״.
בחלל המדהים והמסתורי של מנזר ״יוחנן בהרים״ תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס. מספר המקומות מוגבל!

19:00- "ג'אז בשקיעה"
מופע פתוח לקהל הרחב בחצר של האב סברינו בכנסיית יוחנן בהרים.
בחצר תתקיים מכירת יין וכיבוד קל.

20:30 - שירת המקהלות - ״אדיאמוס״
ביצוע רב משתתפים של היצירה האייקונית אדיאמוס מאת ג׳נקינס. תזמורת מפעל המוזיקה, נקשנים, מקהלת מורן ומקהלת אלפירדאוס, במופע חד פעמי בו ייקחו חלק 70 נגנים בחצר המרכזית של מנזר ״יונתן בהרים״!
בתוכנית אדיאמוס מאת קארל ג׳נקינס, סוויטת הולברג מאת המלחין הנורווגי גריג.

21:30 - ״סאווארינו ג'אז״
מוזיקה ויין בחצר של סווארינו במנזר ״יוחנן בהרים״ (הכניסה חופשית!). הצטרפו אלינו לכוס יין לג'אם סשן עם מיטב אמני הפסטיבל.

יום שבת 27.5

10:00- קלאסי קאמרי - יצירות מופת קלאסיות מאת שוברט, דבוז'אק, צ'ייקובסקי לצד לויטיס וגרוניך ובביצוע הרכב הקאמרי של מורי מפעל המוסיקה.

- 11:00 ״שירת הנזירים בבוסתן״.
מופע בוקר קסום וחוויתי בו תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס. מספר המקומות מוגבל!

» פורסם במדור התיירות הכפרית