הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חגיגות ט''ו בשבט באתרי המורשת ברחבי הארץ


המועצה לשימור אתרים מזמינה אתכם לבקר באתרי המורשת עם פעילויות מגוונות - הצגות ילדים אינטראקטיביות, הפנינג לכל המשפחה המשלב טבע וסביבה, סיורים בעקבות מנהיגים, יצירה, אפייה ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: פברואר 2023


ט''ו בשבט במועצה לשימור אתרים - אתר הפרדסנות ע''ש מינקוב. צילום: איתי בלסון

ראש השנה לאילנות הוא הזדמנות נהדרת לצאת, לבלות ולהעמיק את החיבור שלנו אל הסביבה. במיוחד לכבוד החג, המועצה לשימור אתרים מזמינה את המבקרים לבקר באתרי המורשת שלנו עם פעילויות מגוונות, עשירות וחינוכיות אשר כולן, איך לא, מספרות את הסיפור הישראלי של כולנו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

כך יוכלו המבקרים ליהנות מהפנינג ט"ו בשבט בגן הבוטני בחוות הנוי, מפסטיבל "בין מנדרינה לקלמנטינה" באתר הפרדסנות ע"ש מינקוב, מסיורים מרתקים בעקבות נטיעות ואילנות במוזיאון מורשת צאן ברזל, מסיורים בעקבות יושבי ראש הכנסת בהר הרצל עם מרכז הרצל או מפעילות מהנה לכל המשפחה בחצר ראשונים עין שמר.

הפנינג ט"ו בשבט בגן הבוטני בחוות הנוי

לכבוד ט"ו בשבט יקיימו במרכז לחינוך סביבתי חוות הנוי הפנינג קסום לכל המשפחה עם סדנאות יצירה מהטבע, מופע מחול אומנותי על עץ עם 10 רקדנים ומוזיקאי, הרצאה על עולמם המופלא של העצים והקשר עם האדם, הדגמה של טיפוס נכון על עצים ומופע מוסיקלי של להקת עולמה. בנוסף, ברחבי האזור יהיו פזורים דוכנים עם מגוון מוצרים ביניהם סלים מנצרים ועציצים לצד בית קפה קהילתי שיופעל על ידי תלמידים הלומדים בחווה החקלאית.
המרכז לחינוך סביבתי חוות הנוי, עמק חפר
יום שישי, 10 בפברואר, בשעה: 12:00-16:00
מחיר: 25 ₪ במכירה מוקדמת, 35 ₪ ביום האירוע.


הגן הבוטני בחוות הנוי - אילנאי ישראל. צילם: שקד אגסי

בין מנדרינה לקלמנטינה – הפסטיבל השנתי באתר הפרדסנות ע"ש מינקוב

בין עצי הדר, שוכן אתר הפרדסנות המספר את סיפורה של משפחת מינקוב והפרדס שלהם, שהיה אחד האתרים החשובים במפעל הפרדסנות בארץ ישראל. לכבוד ט"ו בשבט, יקיימו באתר הפרדסנות פסטיבל מהנה לכל המשפחה עם הצגה אינטראקטיבית של תיאטרון "בלי גג" – "בלשים ביער" שתציג בפני המבקרים סיפור בלשי מהנה בו הם יפתרו תעלומה עבור חיות היער.
אתר הפרדסנות ע"ש מינקוב, רחובות
יום שבת, 4 בפברואר, בשעות: 09:30, 11:30, 13:30
מחיר: 35 ₪ לאדם


ט''ו בשבט במועצה לשימור אתרים - אתר הפרדסנות ע''ש מינקוב. צילום: איתי בלסון

נטיעות ואילנות במוזיאון מורשת צאן ברזל

מוזיאון מורשת צאן ברזל מזמין את המבקרים לסיור מודרך בסימן "נטיעות ואילנות" על התיישבות וצמיחה בנגב. הסיור יעבור בתחנות משמעותיות מתחילת המאה שעברה ועד ימינו ויבחן את הנטיעות כסמל לעצמאות, התחדשות וצמיחה כפי שהם באים לידי ביטוי בחריטות, הטבעות הפלדה, הברונזה והנחושת המוצגים במוזיאון. לאחר מכן תתקיים הרצאה מרתקת של הסופרת יוכי ברנדס, בעקבות ספרה "הפרדס של עקיבא".
מוזיאון מורשת צאן ברזל, צאלים
יום חמישי, 2 בפברואר, בשעה: 18:30
מחיר: ללא תשלום בהרשמה מראש

ט"ו בשבט במרכז הרצל

לרגל ט"ו בשבט, שהוא גם יום הולדתה של הכנסת, יקיימו במרכז הרצל סיור מיוחד בחלקת גדולי האומה בעקבות יושבי ראש הכנסת, מי הם היו? ומה הוא התוכן הייחודי שיצקו לתפקידם? בנוסף, יקיימו סיור ירוק בהר הרצל בו יוכלו המבקרים לשמוע על הרעיון העומד מאחורי הנטיעות בהר, הקשר בין ארזים להרצל, הנטיעות של מעגל העצים במקום ועוד.
מרכז הרצל, ירושלים
סיור ירוק בהר הרצל – יום שלישי, 7 בפברואר, בשעות: 11:00-12:30 I סיור בעקבות יושבי ראש הכנסת – יום שישי, 3 בפברואר, בשעות: 10:00-11:30 ויום ראשון, 5 בפברואר, 11:00-12:30.
מחיר: 20 ₪ למשתתף, 40 ₪ לכרטיס משולב עם ביקור במוזיאון.
לפרטים נוספים: חפשו אירועי ט"ו בשבט באתר המועצה לשימור אתרים


ט''ו בשבט במועצה לשימור אתרים. צילום: באדיבות מרכז הרצל

פעילות ט"ו בשבט לכל המשפחה בחצר ראשונים עין שמר

לכבוד החג, יקיימו בחצר ראשונים עין שמר פעילות מהנה בה יוכלו המבקרים לשתול שתילים בעציצים ממוחזרים, לסייר ולהכיר עצים מיוחדים ברחבי הקיבוץ, ליצור בחומרי טבע, לצאת לסיור רכוב על טרקטור, לאפות לחמניות ולצאת להדרכה חוויתית במוזיאון ההיסטורי.
חצר ראשונים עין שמר
יום שבת, 4 בפברואר, 10:00-15:00
מחיר: 40 ₪ למבוגר ולילד בגיל 2-5, 45 ₪ לילד מעל גיל 5, 35 ₪ לנכה\אזרח ותיק


 חצר ראשונים עין שמר. צילום: מיקי פורת

לפרטים נוספים: חפשו אירועי ט"ו בשבט באתר המועצה לשימור אתרים
https://shimur.org/events/27145

» פורסם במדור התיירות הכפרית