הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חנוכה במכוורות ברחבי הארץ


מועצת הדבש מזמינה את הקהל הרחב לחגוג בחנוכה במכוורות ברחבי הארץ, עם שלל פעילויות - הכנת נרות מדונג דבורים, סופגניות דבש, מפגשים עם דבוראים, סדנאות יצירה ודבש ישראלי בקנייה ישירה מהדבוראים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: חנוכה 2022


חנוכה בדבורת התבור. צילום: מכוורת דבורת התבור

לכבוד חג החנוכה מזמינה מועצת הדבש ליהנות מפעילויות במכוורות ברחבי הארץ, הכנת נרות מדונג דבורים, הכנת חנוכיות, סופגניות עם דבש, התבוננות בכוורת אמיתית, מפגש עם דבוראים ולמידה על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה הקטנה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

אזור הצפון

• מכוורת 'דבורת התבור' בשדמות דבורה- תקיים את 'חגיגת נרות דונג לחנוכה' עם סדנאות יצירה להכנת מנורת חרס לשמן ונר דונג בריח דבש, סיורים במכון רדיית הדבש, ובאולם גידול אלפי פקעות המשי היחיד בארץ.
להזמנות: 04-6769598, 050-5637645.

• מכוורת 'הכל דבש' ביסוד המעלה- בחג החנוכה מזמין הדבוראי עמית יוסף לפעילות חנוכה- טעימות דבש גלילי, סרט על עולם הדבורה והדבש, וסיור בין מחלקות מפעל הדבש. להזמנות: .050-9518181

• משק 'אופיר' באלון הגליל- ממוקם בלב חורשה נעימה, בו מכוורת, יקב בוטיק וכרם, במקום טעימות ממגוון הדבש הזני, יין וגבינות, ועוד.
להזמנות: 04-9861466.


טעימות דבש במשק אופיר. צילום: אדווה אופיר

• מכוורת 'גליל דן' ליד קיבוץ דפנה - בחנות הבוטיק מגוון רחב של דבש זני, לצד מוצרי בריאות מהכוורת, ניתן  לבצע משלוחים.
להזמנות: 04-6947826.

• מכוורת 'רייקין' בשדה אליעזר- מכוורת משפחתית, בת שלושה דורות של דבוראים, המייצרים דבש טהור ואיכותי, שניתן לקנות מהם ישירות.
להזמנות: 054-5240024.


סדנה להכנת נרות מדונג. צילום: הכוורת בית חורון

• מכוורת 'דבש מכמנים' במצפה מכמנים - הדבוראים רוני ורוקי רק, מזמינים לסיור מודרך במכון הרדייה, ולסדנאות הכנה ופיסול נרות דונג, טעימות דבש ועוד.
להזמנות: 052-2476768.

• מכוורת 'יערת הדבש' באלוני אבא - מכירת דבש וסיורים מודרכים במכוורת, פעילות לילדים, לבישת חליפת דבוראי ועוד.
להזמנות: 054-4437402.


פעילות חנוכה במכוורת. צילום: מכוורת הבוסתן

• מכוורת 'הבוסתן' בפקיעין- הדבוראי ג'מאל חיר, משלב בין אירוח דרוזי ופעילויות להכרת עולם הדבורים.
להזמנות: 052-2477897.

אזור המרכז

'הכוורת' מבית שי ספקטור בכפר רות- בחנות הבוטיק כ- 13 סוגי דבש זני, ביניהם: פרחי אקליפטוס, אשל, תלתן, זעתר, שלמון, דרדרי הגולן, מרווה וקורנית, הדרים, ושיזף.
להזמנות: 08-9762082, 052-3211360.

• 'הכוורת בית חורון'- מזמינה ל'פסטיבל המכבים בכוורת', במסגרתו יתקיימו- מפגש עם דבוראי, הצגה בהשתתפות המבקרים על תפקידי הדבורה בכוורת, הכנת נרות מדונג, אפיית פיתות, כוורת שקופה, ועוד.
להזמנות: 02-5458856.


הכוורת בית חורון - סיור חנוכה לילדים. צילום: באדיבות מועצת הדבש

אזור הדרום

• מכוורת 'פורת' בעין יהב בערבה התיכונה- יקיימו טעימות דבש, סיור במוזיאון הדבורה- בו מוצגים מעולם המדבר והמכוורת, כוורת שקופה, סרטון על חיי הדבורה ועוד. בסופי השבוע- מופעי מוסיקה, בירה והמבורגר.
להזמנות: 058-5666032

• אוטובוס הדבש BEEBAR במכוורת מרדכי גולן במושב גילת בנגב- יתקיים סיור במכוורת וקנייה ישירה של מגוון סוגי דבש מפרחי הנגב הצפוני והמערבי.
להזמנות: 052-7772291.


מכוורת פורת בעין יהב.  צילום: נבו אוטולנגי

• 'בית הדבש והדבורה' בקיבוץ יד מרדכי- מזמינים פעילות חווייתית להכרת עולם הדבש ושמן הזית. המבקרים ייהנו מסיור מודרך עם דבוראי, טעימות דבש והכנת נרות מדונג, יתנסו בהפקת שמן זית, יכתשו ויסחטו זיתים, סיור בטרקטור הקיבוצי ועוד.
להזמנות: 08-6720485 052-3923104.

צריכת הדבש נמצאת בעלייה זה מספר שנים. עם המודעות הבינלאומית הגוברת לאורח חיים בריא, נצרך הדבש כממתיק טבעי של הטבע, המשמש כממרח וכן לבישול ובחג החנוכה נאכל עם סופגניות ומתוקים.

מועצת הדבש קוראת לציבור הישראלי לתמוך בתוצרת הארץ ולרכוש דבש איכותי ישירות מדבוראי ישראל, המציעים מכירה ישירה של הדבש במכוורות או באמצעות משלוחים.

על פי נתוני 'מועצת הדבש', צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ-6,200 טון בשנה. בישראל מאות דבוראים המטפלים בעשרות אלפי כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ כאשר כ- 80,000 כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות.

מנכ"ל מועצת הדבש, אופי רייך: "המכוורות ברחבי הארץ פותחות את שעריהן לביקור ומזמינות ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה, המשלבת את ערכי חג האורים. הילדים ילמדו כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת (הפרייה) 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ואחראית על ייצור המזון לכולנו".

מומלץ לתאם הגעה מראש.

מועצת הדבש והדבוראים מאחלים חג חנוכה שמח ומתוק כדבש!

פרטים נוספים באתר מועצת הדבש- www.honey.org.il

» פורסם במדור התיירות הכפרית