הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



האור הצפוני - דצמבר מואר בצפון


בדצמבר עולים לגלות את האור הצפוני - שפע של אירועים, פעילויות ומופעים, פסטיבל חנוכה במשגב, 'לגעת באור' בגולן, סיורים מודרכים ברחבי הגליל, הגולן והעמקים, חגיגות חג המולד, חנוכה ועוד...

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: חודש דצמבר 2022


חומה ומגדל. צילום: מרכז סיור גלבוע מעיינות

אין כמו להתעורר לבוקר גלילי, לא בכדי נכתב במגזין היוקרתי "קונדה נאסט טרוולר" (Condé Nast Traveler) באנגלית, הצפון והגליל הוא 'טוסקנה של ישראל', אז לא זה לא טוסקנה. זה הגליל ובדצמבר יהיה פה אור גדול והרבה פעילויות מהנות ומיוחדות לכל המשפחה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

אירועי תרבות לכל המשפחה ובמקביל גם זמן מושלם לבילוי רומנטי, שילוב נפלא של  הופעה טובה עם לינה בצפון וקינוח בטיול טבע משגע או בילוי קולינרי משובח, מפגש ביקב לצלילי קונצרט או הרכב מוסיקלי. רק תבחרו יש כאן הכל.

הרשות לפיתוח הגליל והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אשר תומכים באירועי התרבות והתיירות, מזמינים את הציבור הרחב להגיע ולהנות משפע חגיגות דצמבר בצפון המואר.

פסטיבל חנוכה במשגב

מופעים, הפקות מקור, פעילויות לכל המשפחה, הצגות ילדים ועוד.. בין האמנים שיופיעו: אריאל זילבר במופע להקה (19.12), ביטלמניה והשירים הגדולים של הביטלס (21.12), אדון שוקו בשירים וסיפורי אריק איינשטיין לקטנים ולגדולים (21.12), מופע שירי לאה גולדברג (22.12), שתי חבורות הזמר של משגב על במה אחת "קולות משגב"  ו"שיר בהר", במופע משולב עם שירה בציבור (24.12).
מתי: בין התאריכים 19-24.12
לאירועים נוספים ורכישת כרטיסים:  פסטיבל חנוכה במשגב

'לגעת באור' בגולן

המרכז הקהילתי גולן, מציג חודש גדוש בהופעות, הצגות, סדנאות ועוד, בין האמנים: אברהם טל (26.12), שבאבניקים (29.12), תערוכת "לגעת באור" בצנובר, חוויה רב חושית לכל המשפחה, מפגש בין אור וצל, מיצגי אור אינטראקטיביים, וידאו ארט, תערוכת צילום מחושך לאור, יריד מעצבי תאורה. האור הוא לא מוחשי, ולא נתפס, דווקא בגלל זה, בתערוכה ננסה לגעת בו, בחלקיקים ממנו, נרגיש אותו בחושים שלנו. נטעם אותו, נמשש אותו, נקשיב ונראה אותו יחד.
מתי: בין התאריכים 15-22.12, מתחם צנובר.
לפרטים: לגעת באור בגולן

חורף חם בכפרים - "כפר ביקרתם"

פרויקט 'כפר ביקרתם', בהובלת הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות והרשות לפיתוח כלכלי של הישובים הדרוזים והצ'רקסים, יפעיל סיורים מודרכים בכפרים, בעין קניה בגולן, יתקיים סיור מודרך ותצפית אל נחל סער, נופי הגליל העליון והגולן והכפר הציורי עין קניה, ביקור בגרעין הכפר העתיק, במוזיאון הבית העתיק ובכנסייה המארונית. בסיום סדנת בישול אוכל דרוזי אותנטי. בכפר כמא, יתקיימו סיורי קולינריה ואירוח בבתים צ`רקסים בליווי והדרכה של מדריכים מקומיים, טעימת מאכלים מהמטבח הצ'רקסי, סיור בגרעין העתיק, מופע פולקלור צ'רקסי קצבי. בפקיעין, הכפר הגלילי המרתק נכיר את סיפור המקום דרך היסטוריה של חיים בהרמוניה בין ארבע עדות. תצפית מרהיבה מעל בתי הכפר, מערת רשב"י, הדרכה במעיין הכפר וסיפורים מרתקים. בסיום תתקיים סדנת קולינריה וסדנת מתוקים בבית עתיק בכפר.
לאירועים נוספים: חורף חם - כפר ביקרתם


סיור בכפר הבדואי טבאש. צילום: אירית גוריון

חנוכה במרכז סיור גלבוע מעיינות

טיולים שווים וייחודיים לכל המשפחה, טיול לבעלי ג`יפים בהדרכת אל"מ במיל` משה פלד (מוסא פלד). טיול מרתק בבית הקברות של גדעונה בהדרכת משה הומינר, מנהל מרכז הסיור.  וכמובן אטרקציית 'כאן בונים ציונות'- פעילות מגבשת וכיפית לכל המשפחה. יחד נחזור לתקופת חומה ומגדל, נגלה את הסליקים, נפתור כתבי חידה, נבנה את החומה ונרים את המגדל.
בחנוכה שווה להגיע לגלבוע ועמק המעיינות
מתי: בין התאריכים 20-26/12
לפרטים:  חנוכה במרכז סיור גלבוע מעיינות


טיול ג'יפים. צילום: מרכז סיור גלבוע מעיינות

סיורים מודרכים לכל המשפחה

במהלך חודש דצמבר יתקיימו סיורים מודרכים ייחודיים ברחבי הגליל: 'בעקבות הפרשים מהדהרה', טיול מרתק בשמורת הר עצמון בעקבות סיפורים אותנטיים על שבט חוג'יראת שחי כאן בעבר ועל היחסים המיוחדים עם מייסדי יודפת (טיילת הר שכניה), 'רזי חורש הצפון', טיול קליל וייחודי המותאם לכל המשפחה. הטיול אשר כולל שיטוט, נקודות תצפית והתבוננות במרחב יפגיש אתכם מקרוב עם הטבע המיוחד שנמצא בחורש הצפון גולני ובגולן בכלל( חניון קק"ל מול קיבוץ עין זיוון), 'מוזיאון דונה גרציה', טבריה, חוויה מיוחדת במינה. סיור מודרך עם מדריכות המוזיאון המרתקות, הכרות עם סיפורה של האישה היהודייה ״דונה גרציה״. 'סדנת למפיונים וסיור עששיות' בנחל ציפורי, 'סיור בכפר הבדואי טבאש' הכרת אורח החיים הבדואי והחיים המשותפים בכפר ועוד... לכל הסיורים באתר גו גליל

חגיגות כריסמס

בעילבון יתקיימו, חגיגות כריסמס מרקט באווירה אותנטית, מסיבות, דוכנים, קונצרטים, מופעים ממזרח ומערב, עץ אשוח ענק מקושט, מופעי ילדים ועוד..  (ברחבת הכנסייה הקתולית, בין התאריכים -8-10.12  15-17.12 בין השעות  17:00 עד 22:00)
חגיגת כריסמס בנצרת, חמישים ימי חגיגות חג המולד ברחבי העיר, מופעים, מחזמר, כריסמס מרקט, עץ אשוח מקושט, קונצרטים, תהלוכת חג ועוד..
לאירועי כריסמס נוספים: חגיגות כריסמס

את כל העושר הזה תמצאו בקלות באתר האינטרנט גו גליל, של הרשות לפיתוח הגליל, בו ניתן להתעדכן בלוח האירועים והפעילויות הגדול של הצפון – גליל, גולן ועמקים, כל מה שקורה בצפון – לפי נושא, מיקום, עניין ותוכן, למבוגרים, ילדים, לכל המשפחה ולקבוצות.

היכנסו לאתר:  GoGalil   
* האתר מתעדכן באופן יומי במידע ואירועים נוספים