הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



לגלות עולם חדש - 'שביל הידע במדבר'


בפסח הקרוב, בכל אחד מימי חול המועד, מגלים את סודות החדשנות במדבר במגוון סיורים המתאימים לכל המשפחה במרכז המבקרים 'שביל הידע במדבר' הסמוך לאשלים, רק 20 דקות מבאר-שבע

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חול המועד פסח 2021


תצפית לעמק הסולארי, צילום: עדי ויגודסקי

סיור "טועמים חדשנות"

רובכם ודאי שמתם לב בנסיעה בדרום הארץ למגדל הבוהק הנראה למרחקים ותהיתם מה זה? אם גם אתם סקרנים לדעת כיצד חוקרים ומדענים מצליחים לעזור לחקלאים לגדל ירקות ופירות במדבר אתם מוזמנים להצטרף לסיור היחיד לכל המשפחה, בנושא אנרגיה מתחדשת וחדשנות במדבר.

במסגרת בסיורים נשמע על האתגרים של חקלאות במדבר ואיך החדשנות המקומית יצרה פתרונות כנגד כל הסיכויים. נציץ בחממות, נטעם ירקות ופירות העונה, נעשה תצפית על העמק הסולארי ונכיר את המגה פרויקט הגדול ביותר בארץ והמגדל הסולארי הגבוה בעולם.

הסיור כולל טעימות ירקות ואפשרות לרכישת תוצרת מקומית בחנות. בנוסף, ניתן לרכוש סלי פיקניק ולצאת איתם למדבר, שנמצא בשעתו היפה ביותר.

משך הסיור: כשעה וחצי עד שעתיים.
מתי? כל יום בחול המועד, בשעה 9:00, בשעה 11:30 ובשעה 14:00
איפה? במרכז לחקלאות מדברית רמת הנגב
מחיר? 35 ₪ לאדם (מגיל 4).
לפרטים והרשמה: www.moprn.co.il , 08-8528852


מגדל השמש בתחנת הכח באשלים, צילום: אלבטרוס


סיור לילה "עקרבים, כוכבים, עטלפים וירקות"

מרכז המבקרים שביל הידע במדבר מזמין אתכם למרכז לחקלאות מדברית, לערב מדברי מרתק בו נשמע ונחפש בעלי חיים ליליים פחות מוכרים ונראה גם את הירקות באור שונה. המקום היחיד בארץ בו שומעים בסיור אחד על עטלפים, כוכבים, עקרבים וחקלאים ומבינים מה הקשר ביניהם בהזדמנות לחווייה מעשירה וייחודית לכל בני המשפחה.

בסיור נכיר את תפקיד המו"פ החקלאי ועזרתו לחקלאים ונגלה את חיי הלילה בחממות וסביבתן בעזרת פנסי UV ופנסים רגילים: כל משפחה תקבל (לזמן הסיור) פנס UV ותוכל להשתתף בחיפוש העקרבים וגם הצמחים, נעקוב אחר פעילות עטלפים בעזרת מכשור מיוחד. הסיור כולל טעימות ירקות ותה מתיונים אישיים אותם נכין מצמחיה מקומית. קיימת אפשרות לקנייה בחנות תוצרת מקומית ולרכישת סלי פיקניק.

מתי? כל יום בחול המועד, בשעה 19:00, בשעה 20:30 ובשעה 22:00
איפה? במרכז לחקלאות מדברית רמת הנגב
מחיר: 45 ₪ לאדם לכל הגילאים (מומלץ מגיל 5 ומעלה).
לפרטים והרשמה: www.moprn.co.il , 08-8528852


עקרב בתאורת פנס UV, צילום: דנה אבידן


ניתן גם להגיע למרכז וליהנות מסיורים עצמאיים וקצרים יותר, מפעילויות לכל המשפחה סביב אנרגיית השמש וממשחק אינטראקטיבי סלולרי "מחפשים את מטמון החדשנות"
מתי? מתי שתרצו - בשעות הפעילות של מרכז המבקרים (החל מ 8:30. כניסה אחרונה ב 15:00)
איפה? במרכז לחקלאות מדברית רמת הנגב.
לפרטים והרשמה: www.moprn.co.il , 08-8528852

פורסם במדור תיירות

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק