הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פעילויות יולי - אוגוסט ברחבי הארץ


פארק נאות קדומים מציע מגוון סיורים בלילות הקיץ הנעימים בעקבות התנ''ך. בגליל המערבי תתקיים חגיגת האומנות יולי ארט, בצריף בן-גוריון ייערכו סיורי עששיות, חדרי בריחה ומשחקי ענק של פעם. ובאילת יערכו סיורים ברחבי העיר, שיעורי יוגה ופילטיס מול הים, הופעות חיות בטיילת ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: קיץ 2020


קיץ בנאות קדומים, צילום: איתי בלסון

אחרי חורף מאתגר ולא פשוט, מתחילים לחזור לשגרה חלקית, וביחד עם מסיכה על הפנים ואלכוג'ל בתיק, חוזרים לבלות. הקיץ כבר ממש כאן, וגם השנה, הוא מלא בפעילויות מגוונות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

פארק נאות קדומים חוזר לארח מבקרים ומציע מגוון סיורים בלילות הקיץ הנעימים בעקבות התנ"ך. בגליל המערבי תתקיים חגיגת אומנות "יולי ארט" ולא פחות מ-3 תערוכות יפתחו לציבור, לצד שבת גלריות ללא תשלום ומגוון סדנאות וסיורים מרתקים. בצריף בן-גוריון ייערכו סיורי עששיות, חדרי בריחה ומשחקי ענק של פעם. ולמי שמחפש חופשה, זה בדיוק הזמן לרדת לאילת וליהנות ממגוון פעילויות ללא תשלום - סיורים בנושאים שונים ברחבי העיר, שיעורי יוגה ופילטיס מול הים, הופעות חיות בטיילת ועוד.

לילות קיץ בעקבות התנ"ך – סיורי קיץ בפארק נאות קדומים

מה: לאחר תקופה מאתגרת במיוחד, פארק נאות קדומים חוזר לארח מבקרים ומציע שלל פעילויות חווייתיות. בשעות אחר הצהריים, כשמזג האוויר מתקרר, וחום הצהריים הופך לבריזה נעימה, כל המשפחה מוזמנת ליהנות מהטבע.

סיורי עששיות- בשעות הערב, כשמתחיל להחשיך, מלווים באורה של העששית בלבד, יצאו המטיילים לסיור עששיות בשבילי פארק נאות קדומים. המסלול עובר בין שרידי ישוב קדום וכולל הדלקת נרות שמן עתיקים.

ניווט ליל קיץ - בשעות הערב יחכו למשתתפים בנקודות ציון שונות ברחבי פארק נאות קדומים חידות בנושאי טבע, ידיעת הארץ, שושנת הרוחות ועוד. הם יצטרכו לפתור את החידות על מנת לגלות את הרמזים ולסיים את המסלול.


קיץ בנאות קדומים, צילום: איתי בלסון

קבלת שבת בטבע –זוהי הזדמנות עבור המטיילים לגלות את הקשר שבין הטבע של ארץ ישראל לבין שולחן השבת בצורה חווייתית. בין שבילי הפארק יוצאים לסיור בעקבות התירוש, הדגן והיצהר, שלושת הכוכבים של שולחן השבת עוד מימי אבותינו ביחד עם המשפחה, מקבלים את השבת בשירים וסיפורים עבריים .

"אורחים לקיץ" סיור ערב למשפחות- בסיור פעיל ומהנה ייחשפו סודות האירוח הקדום שעל פיו נהגו רוב דמויות התנ"ך. יגלו איך רבקה סייעה לעבד אברהם וגמליו שהזדמנו למקום, ייחשפו לאורח חייהם של רועי הצאן הנודדים ממקום למקום ויתארחו באוהלם, ישמעו סיפורים על אברהם אבינו ויכינו מנת אירוח טיפוסית לתקופת התנ"ך לצד תה צמחים קר ומרענן.

מתי: סיור עששיות: 23.7, 6.8, 20.8, ניווט ליל קיץ: 16.7, 13.8, קבלת שבת בטבע: 10.7, 7.8, "אורחים לקיץ": 21.7, 18.8

מחיר: מגיל 4- 30-40 ₪ לאדם (משתנה בהתאם לסיור הנבחר), ההשתתפות בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים והרשמה: 08-9770770,www.n-k.org.il


חגיגת האומנות יולי-ארט - גליל מערבי

מה: בעמותת זמן גליל מערבי מתחילים לחזור לשגרה, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר עם חגיגת האומנות יולי-ארט שתתקיים זו השנה השלישית.

לא פחות משלוש תערוכות יפתחו לציבור במהלך החודש, כולן בכניסה ללא תשלום – בגלרית "המרחב" בעכו העתיקה, תפתח מחדש התערוכה "ארמון הבדולח", ב-art 192 בעכו העתיקה תפתח התערוכה "ביוגרפיה מהבטן" של האמנית עדנה פיורקו, וביקב יפתחאל באלון הגליל תפתח תערוכת הציורים "בראשית בין שחור ללבן".

ביום שבת, 18.7, בין השעות 10:00-18:00, תתקיים שבת גלריות, בה אמני האזור יפתחו את הבתים, הסטודיו והגלריות שלהם לביקורים, ללא תשלום. בגלריות השונות יתקיימו מפגשי אמן, הדגמות, סיורים מודרכים ועוד.


יולי ארט בגליל המערבי, צילום: Ritvo Photography

עוד במהלך יולי-ארט, יתקיימו 3 מפגשים אינטימיים עם תיאטרון זיקית, חרש הברזל יובל תלם, יארח בסטודיו במתת את אבי חרשי הברזל בישראל – אורי חופי, ושבוע לאחר מכן יתקיים בסטודיו המופע "ביירות, בודפשט, תל אביב" – מסע מוזיקלי משפחתי חובק עולם, בו הצמד שוקי ודורית (גן נעול) מארח את בתם, הזמרת תמר שאוקי.

בסטודיו חסי נווה יתקיימו סדנאות של הדפס בוטני בנייר ובבד והאומנית כוכאב קאדי, מחורפיש, תקיים קורס ליצירת תמונות מחוטי ניילון בטכניקה מסורתית, בבניין עמותת "רוקמות התחרה" בחורפיש.

חודש יולי-ארט הוא גם הזדמנות טובה להכיר את אזור הגליל המערבי, ומורי הדרך מהאזור יקיימו מגוון של סיורים מרתקים. וכמובן שאי אפשר בלי לשלב גם קצת אוכל לצד האומנות. במסעדת לה פמפה במצפה הילה יחגגו יום הולדת 6, עם מיצג תיאטרון במופע אינטימי מול השקיעה של האמן רן מורנו, לצד תפריט בשרים עשיר, הישר מהמעשנת. במסעדת פלוקה בעכו יקיימו ערב של סיפורים עכואיים עם מורה הדרך עבדו מטה, לצד ארוחה עם כל הטוב מהים, ובמחלבת שירת רועים בקיבוץ לוטם, ייערך מפגש עם אמנית הפסיפס והעץ אורלי שוורץ, יחד עם גבינות העזים האיכותיות של המחלבה.

מתי: במהלך חודש יולי
מחיר: בהתאם לפעילות
לפרטים: עמותת זמן גליל מערביwww.westgalil.org.il


מנהיגים ומשחקים – קיץ 2020 בצריף בן-גוריון

מה: בצריף בן-גוריון חוזרים לארח את המבקרים בסלון של ראש הממשלה הראשון. הצריף, אשר נשמר בדיוק כפי שהיה, ועד היום ניתן לראות את הפשטות בה בן-גוריון חי.

במהלך חודשי הקיץ מדי יום חמישי בשעות הערב, יתקיים סיור עששיות חווייתי מותאם לילדים. דרך אורה של העששית ייחשפו המבקרים מקרוב לחייו של בן-גוריון ולחפצים נדירים אשר קיבל מאנשים ומנהיגים שונים בארץ ובחו"ל. לאחר מכן, תתקיים הרצאה מרתקת בנושא אחר בכל פעם בה יתגלו פניני ארכיון, ומכתבים בין ילדים מרחבי הארץ לבין בן-גוריון. ואחת ההרצאות תועבר כהרצאה מוזיקלית.

בימי שישי, המבקרים באתר יוכלו להיכנס אל חדר בריחה מיוחד- נשיאים וראשי ממשלה, בו יכירו באופן חווייתי את פועלם של הנשיאים וראשי הממשלה שהנהיגו את מדינת ישראל מיום שהוקמה. בחדר הבריחה יימצאו אוצרות, סודות ותמונות ויצטרכו לפענח חידות ולפתוח מנעולים של תיבות. בחצר הצריף יפוזרו משחקי ענק של פעם ברוח המדינה והמדבר.


עששיות בצריף בן-גוריון, צילום: צביקה שמעיה

בין המשחקים, משחק בלבני דומינו ענקיות שאת המספרים בהן יחליפו איורים הקשורים ליתרונות הנגב, משחק זיכרון בו צריך להתאים ציטוטים מפורסמים של בן-גוריון לבין התמונה המתאימה וב"רביעיות" יצרו המשתתפים סדרות של סמלי המדינה, הנגב ועוד.

גולת הכותרת של הסיור היא הביקור בצריף בן-גוריון המקורי, אשר נשמר כפי שהיה לפני למעלה מ-40שנה, עם תוספת חדשה – הדרכה קולית בעזרת יישומון (אפליקציה) הכוללת פעילויות לילדים.

מתי: ימים א'-ה' 8:30-18:00, ימי ו' וערבי חג: 8:30-14:00, שבתות וחגים: 10:00-16:00
סיורי העששיות יתקיימו בימי חמישי בשעה 17:30 וההרצאה בשעה 19:00, חדר הבריחה יפעל בימי שישי בשעות 9:00-12:00 בכל שעה עגולה.

מחיר כניסה: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר.
ההשתתפות בפעילויות מותנית בהרשמה מראש, על בסיס מקום פנוי ובתשלום נוסף.
לפרטים נוספים והרשמה: www.ben-gurion.co.il או בטלפון 08-6560469


קיץ באילת – שמח, ספורטיבי, מוזיקלי וחינם

מה: זה הזמן לחופשה בארץ, ואילת, עיר התיירות של ישראל, כבר ערוכה למבקרים שיגיעו במהלך הקיץ עם המון פעילויות – ללא תשלום.

תאגיד התיירות של אילת מזמין את תושבי אילת ואת המבקרים בעיר, למגוון פעילויות שיתקיימו מדי יום בעיר, כגון סיור אומנות מודרך (וממוזג), סשן בסאפ עם מדריך צמוד, מסיבת אוזניות ניידת, שיעורי יוגה ופילאטיס מול הים, הופעות מוזיקה מקומיות, פעילויות לילדים ועוד.

בסיור האומנות "אילת ארט" מכירים כמה מן האמנים והיוצרים הרבים המתגוררים בעיר. בסיור, בהדרכת יעל לרנר, משולבים אמנים מקומיים, שחלקם כבר הציגו יצירות ברחבי העולם, מתחם מיוחד המשלב אמנות, יין וקולינריה, אמנות וקהילה, גלריית אמנים מקומיים ומבנה מיוחד ומיתולוגי בעיר. הסיור כולו מתקיים ברכב ממוזג.


יוגה באילת, צילום: בוע סמוראי

סיור דנסינג אילת הוא סיור תיאטרלי-מוסיקלי בטיילת אילת, הבנוי כמסיבת אזניות ניידת. את הסיור יפעיל תיאטרון אלעד שיצעיד את הקהל (ואת הטיילת כולה!) דרך הלוקיישנים השוקקים של העיר. את שעות הבוקר הנעימות אפשר לפתוח בשיעור יוגה על קו המים בחוף דן, ולסיים עם השקיעה בשיעור פילאטיס מול הים בחוף ניין ביץ', בערבים כדאי להגיע להופעות חיות בטיילת רויאל ביץ', מתוך פרוייקט מיוחד הכולל כ-100 אמנים מקומיים במגוון סגנונות מוזיקליים או להופעות DJ מקפיצות בגשר הילטון ובמפל פנינת אילת.

מי שמעדיף לראות את קו החוף מתוך המים, יוכל להצטרף לסיור חתירה חינם בסאפ בחוף אקסטרים (בהרשמה מראש), למשפחות עם ילדים יתקיימו אירועי "בטיילת Fun" עם משחקי רצפה, שעשועי מים, משחקי חשיבה, פעילות יצירה ועוד הפתעות.

בימי שישי תתקיים קבלת שבת בחוף הדקל עם מוזיקה מעולה, דריניקים צוננים וספיישלים מהמטבח.

מתי: במהלך יולי ואוגוסט

מחיר: כל הפעילויות ללא עלות. סיור אמנות (08-6340754) וסאפ (054-4882277) בהרשמה מראש בלבד

לפרטים: אתר תאגיד התיירות אילת: www.redseaeilat.co.il


פורסם במדור תיירות