הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פארק הטבע עמק הצבאים שבירושלים נפתח מחדש למבקרים


לאחר שהיה סגור בשל מגיפת הקורונה, פארק הצבאים פותח את שעריו שוב למבקרים, בכפוף להנחיות משרד הבריאות. הפארק פתוח ללא תשלום בכל ימות השבוע, וניתן לצפות בו בצבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים נוספים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: כל השנה


צבאים בפארק עמק הצבאים בירושלים. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

אתר הטבע העירוני עמק הצבאים בירושלים, השייך לעירייה ומנוהל ע"י החברה להגנת הטבע, נפתח בשבוע שעבר לציבור הרחב, לפי הנחיות משרד הבריאות ובהתאם להנחיות הריחוק החברתי - זאת לאחר שהיה סגור בשל מגיפת הקורונה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק

אנשי הפארק דאגו לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים, יספרו את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור, על פי הנחיות משרד הבריאות. בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, יחויבו המבקרים בהנחיות הבאות:

• המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות/קבוצות, ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 10 אנשים.

• כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית ומומלץ גם שימוש בכפפות.

• אפשר יהיה לטייל בשטחים הפתוחים בפארק, אולם מסתור הצלמים ומרכז המבקרים יהיו סגורים לכניסת קהל.

• במידה ויהיה עומס מבקרים, ייסגר הפארק זמנית עד שיצאו מספיק אנשים.

פארק עמק הצבאים, בליבה של ירושלים, הוקם בשטח פתוח המתפרס על 250 דונם בין השכונות קטמונים, גבעת מרדכי והולילנד, אחרי מאבק ציבורי חסר תקדים נגד הקמת שכונה במקום. הפארק פתוח לציבור כל ימות השבוע, ללא תשלום וניתן לראות בו באופן חופשי צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים נוספים. הצבי הארץ ישראלי (Gazella gazella) הוא יונק אוכל עשב ממשפחת הפריים הנמצא בכל חבל הארץ הים תיכוני בישראל והוא אחד משלושה מיני צבאים הקיימים בארץ - בנוסף לצבי הנגב הנפוץ באזורים מדבריים וצבי השיטים ממנו נותרו בכל העולם פרטים בודדים בלבד.


עמק הצבאים בירושלים. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

בחברה להגנת הטבע מציינים, כי בקום המדינה, הצבאים היו על סף הכחדה בעולם, ובארץ מספרם נאמד במאות בודדות של פרטים. בשנים שחלפו, הצבאים נכחדו מכל המדינות השכנות עקב ציד פרוע ואוכלוסיית הצבאים בישראל ידעה עליות ומורדות. כיום מעריכים שקיימים בישראל בין 3,000 ל-4,000 צבאים ממין זה.

"לצערנו, הצבאים נמצאים בסיכון בישראל, כאשר הסכנה העיקרית היא בנייה והרס בתי גידול בשל בינוי, סלילת כבישים והקמת תשתיות אשר קוטעים את אזורי המחייה שלהם ומבודדים אותם מבני מינם. כל זאת בנוסף לציד לא חוקי וריבוי כלבים משוטטים ותנים שטורפים את העופרים, שהינו גם תוצר של התנהגות בני האדם בשל כמויות המזון המושלכות לאשפה לא מנוהלת, שמאפשרות להם להתרבות מעבר להיקפם הטבעי. כפארק טבע עירוני חברתי וקהילתי, אנחנו שמחים מאוד על האפשרות לפתוח את השערים לקהילה, וכך לתת לציבור הישראלי להנות מהטבע באביב היפה הזה, מתוך אמונה שהטיול והשהיה בטבע הם המתכון לבריאות לגוף ולנפש", אומרת יעל המרמן-סולר, מנהלת הפארק מטעם החברה להגנת הטבע.

פורסם במדור תיירות