הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בשביל היין - תיירות יין בעמק יזרעאל


בעמק יזרעאל תיירות יין ענפה המורכבת ממספר רב של יקבים, הממוקמים בנופו הפסטורלי של עמק יזרעאל וכל זה, במרחק של שעה נסיעה ממרכז הארץ

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: כל השנה

Responsive
צילום: יקב יזרעאל חנתון

לפעמים זה נשמע רחוק, אבל למעשה המקומות הכי מומלצים, נמצאים קרוב יותר מכפי שדמיינתם! בעמק יזרעאל אפשר למצוא יקבים רבים, הטובלים בנופו הפסטורלי והירוק של עמק יזרעאל, לצד חוויה קולינרית בלתי נשכחת וכל זאת במרחק של שעה נסיעה ממרכז הארץ.

יקב טוליפ - חזון חברתי לצד אהבה גדולה ליין ולאנשים
יקב טוליפ הוקם בשנת 2003 ודוגל ביצירת יינות איכותיים ייחודיים ומרגשים. מתוך אחריות חברתית ורצון לתרום לקהילה בחרו מקימיו, משפחת יצחקי מטבעון, להקימו בכפר תקווה - ישוב פסטורלי לבעלי מוגבלויות. היקב היושב בכפר תקווה מספק תעסוקה קבועה לחברי הכפר המשתלבים בעבודות היקב השונות ביניהן מיון הענבים, ביקבוק היין, תיווי, אריזה, הכנת מארזי שי, אירוח במרכז המבקרים ועוד. הם פועלים לאור התפיסה כי "תוויות שמים על יין ולא על אנשים".
במרכז המבקרים של היקב ניתן לשמוע את סיפור הקמת היקב, סיפורו של כפר תקווה, וליהנות מטעימות יין לצד גבינות צאן ולחמים טריים.

יקב עמק יזרעאל - יקב בוטיק איכותי הנמצא בקיבוץ חנתון

יינות היקב, מיוצרים מזני ענבים ים תיכוניים מקומיים, המתאימים במיוחד ליצירת יין איכותי בעל אופי ישראלי מובהק. הם מתאימים מאוד לאוכל הישראלי ולאקלים המקומי. היקב שהחל את פעילותו לפני כ- 8 שנים, מייצר כיום קרוב ל- 100,000 בקבוקים בשנה, זכה בציונים גבוהים מאוד ממבקרי היין החשובים בעולם והפך תוך זמן קצר לאחד מיקבי הבוטיק הישראלים המצליחים בארץ עולם.
ביקב מרכז מבקרים פעיל בו ניתן להתרשם מתהליך הייצור ולטעום מהיינות בליווי אוכל איכותי.

יקב יפתחאל - יקב משפחתי באלון הגליל של משפחת אופיר
צביקה, כורם משנת 1986, מגדל כרמים לענבי יין בסמוך לאלון הגליל. הגפנים נטועות באדמת טרה רוסה, המכילה אבני גיר קשות. לאורך השנים הענבים נמכרו ליקבים שונים ברחבי הארץ ובשנת 1999, לאחר שקיבל שבחים על ענביו, התחיל לייצר יין בעצמו. הזנים הגדלים בכרמי המשפחה הם סנג'ובזה, פטיט סירה, מרסלן ורוסאן. היינות כולם מיוצרים על טהרת הענבים של המשפחה, והינם זניים, כלומר 100% סנג'ובזה, לדוגמא. בכל שנה היקב מייצר גם בלנד אחד ייחודי. בנוסף יש גם יין רוזה ויין קינוח בסגנון פורט. בשנת 2004 הצטרף ליקב קובי טוך, אשר משמש כיועץ-יינן עד היום. יקב יפתחאל הוא ענף נוסף למכוורת במשק המשפחתי ועבור שניהם הוקם מרכז המבקרים של המשק אשר עשוי בקתת עץ יפיפיה שהובאה מהרי האפלאצ'ים בווירג'יניה, באופן מקרי וייחודי. הבקתה פתוחה כל שישי ושבת לטעימות של יין דבש, פלטות של גבינות עיזים ועוד נשנושים, כמו גם קפה ומתוקים. כמו כן, מתקיימים אירועי יין רבים בחורשה שסביב הבקתה.

Responsive
צילום: יקב יפתחאל - אלון הגליל

יקב ציפורי - שוכן בלב נופו הגלילי של מושב ציפורי הפסטורלי
ב- 2017 הוקם במשק של משפחת גוִירצמן יקב בוטיק ייחודי, משובץ בבקבוקים ולידו מרכז מבקרים השוכן בבית אבן עתיק. היקב מיצר כ- 3,000 בקבוקים של יינות לבנים ואדומים מענבים שמקורם בכרם הסמוך ליקב. חקלאות, טבע, היסטוריה מפוארת, יצירתיות ויופי - כל אלה מתמזגים יחד למלאכת עשיית היין. המקום היפה הפך לאבן שואבת, וגם אתם מוזמנים להכיר. היינות שעמוס מייצר מוקפדים ואיכותיים, ויש גם מאכלים ליד היין. היקב פתוח בסופי שבוע, ובתאום מראש באמצע השבוע לקבוצות ואירועים.

יקב שדות - מול הנופים הקסומים של הר הכרמל ושדות עמק יזרעאל
החל את דרכו בשנת 2009, עם נטיעתו של הכרם הראשון, מול הנופים הקסומים של הר הכרמל ושדות עמק יזרעאל. הזנים שנבחרו בקפידה הותאמו במיוחד לאקלים ואדמת העמק וזאת על מנת להגיע ליין האיכותי ביותר שניתן. בשנת 2012 לקראת הבציר הראשון, הוקם היקב בלב הכרמים, תוך שילוב בין מסורת וטכנולוגיה מתקדמת בתהליך ייצור היין. היקב מוגדר כEstate Winery היות והענבים מגיעים מכרמי היקב בלבד. היקף הייצור השנתי, נכון להיום הוא כ – 8,000 בקבוקים, בסדרות של יין אדום, יין לבן ורוזה. היקב כשר. הכרם הראשון של "יקב שדות" –חובק ומקיף את מבנה היקב. בנטיעת הכרמים הושם דגש רב על בחירת זנים מתאימים. הזנים סירה, פטיט סירה, שיראז וטמפרניו נבחרו כזנים האדומים והמוסקט קנלי כזן הלבן. ההקפדה וההשגחה בשלבי התחלת ייצור היין החל מגידול הענבים בכרם הינם קריטיים וחשובים ביותר להגעה לאיכות מעולה של היין קרבת הכרמים ליקב מאפשרת הבאת הענבים בטמפ' מיטבית ובאיכות מכסימלית ישירות ליקב וכך להגיע לשלבי התסיסות במצב הטוב ביותר.

פורסם במדור תיירות

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק