הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בחזרה לארץ החשמונאים - חנוכה 2019 בפארק נאות קדומים


מסע במנהרת הזמן באזור בו יצאה הקריאה למרד החשמונאים, השתתפות במאבק בעזרת איסוף רמזים ופיענוח כתב חידה, ניווט לכל המשפחה, הכנת נרות שמן, היכרות עם סוגי שמן נוספים למאור כמו שמן אגוזים או שמן קיקיון ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חנוכה 2019

Responsive
חנוכה בנאות קדומים באזור מודיעין, צילום: נאות קדומים

פארק נאות קדומים שוכן בלב אזור מודיעין, מולדת החשמונאים. כאן, על אחת הגבעות, לפני כאלפיים שנים שכן הכפר שבו גרו מתתיהו ובניו ומכאן יצאה הקריאה למרד ביוונים. לכבוד חנוכה, יחגגו בפארק את פעילות "בחזרה לארץ החשמונאים" במהלכה שומעים על סיפורי המכבים ונס פך השמן ונהנים ממפעילות ייחודית וסיורים מרתקים לכל המשפחה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים?  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בכדי להיכנס לאווירה ולרוח התקופה החשמונאית, יעמוד לרשות המבקרים מתחם תחפושות מעוצב בו כל המשפחה יכולה לקפוץ אחורה בזמן ולהראות כמו משפחה מכבית לתפארת. ברוח התקופה "חייל מכבי" יקבל את פני המכבים החדשים וישלח אותם מיד למשימה - איסוף רמזים שבעזרתם יענו על כתבי חידה בכתב עברי עתיק. מוצאי הפתרון יזכו במטבע ניצחון אשר יוטבע עבורם במטבעה ייחודית.

בהמשך, במפגש עם הקדרית, היא תדגים את עבודתה על האובניים בליווי הסבר מרתק על התפתחות נרות השמן העשויים חומר, ובמתחם היצירה יהיה ניתן לגרש את החושך בהכנת נרות שמן, ממש כמו אלו ששימשו את יהודה המכבי ולוחמיו.

מי שחשב ששמן הזית הוא היחיד אשר שימש למאור, צפוי להפתעה גדולה בתערוכת "במה מדליקין", שם מכירים מגוון שמנים נוספים אשר שימשו גם הם למאור כמו שמן צנונות, שמן דגים, שמן קיקיון או שמן אגוזים, ובנוסף גם לראות מגוון פתיליות העשויות מחומרים שונים מן הטבע.

Responsive
חנוכה בנאות קדומים באזור מודיעין, צילום: נאות קדומים

לאורך מסלול הליכה יחכו למבקרים תחנות ההדרכה ופעילות. בגורן יסופר על חיי תושבי הארץ הקדומה וכיצד התמודדו עם מצב החירום שפקד אותם בתקופת שלטון אנטיוכוס היווני. ממש כמו החקלאים, ניתן יהיה להתנסות בעבודת השדה וזריעת גרעיני חיטה. בחצרות היצהר שעל גבעת המנורה, יכינו שמן זית באותה השיטה בה הפיקו בתקופת המקרא. בבית הבד, יצפו המבקרים בחמור המסובב את אבן המיפרכה – מתקן ריסוק הזיתים, ובבור המים שואבים מים בעבודת צוות.

מי שירצה לראות עוד מארץ החשמונאים, יוכל לנסוע גם בתיורית – רכבת הפארק על גלגלים במסלול מלווה בהסברים ונוף קדומים.

בנוסף, יתקיים בחג "ניווט נבון" לזכרו של יצחק נבון, הנשיא ה-5, שכיהן גם כיו"ר פארק נאות קדומים על ליומו האחרון. בפעילות ייחודית לכל המשפחה ינווטו המשתתפים בין נקודות ציון שונות הפזורות ברחבי הפארק. בתחנות הניווט יחכו מילים הקשורות לפועלו ומורשתו של יצחק נבון. בעזרת המילים יוכלו המנווטים להשלים טקסט על פסיפס חייו של הנשיא ועל דרך הנהגתו הייחודית. הניווט אינו מתאים לעגלות ומומלץ לילדים מעל גיל 5.

בחזרה לארץ החשמונאים – חנוכה 2019 בפארק נאות קדומים
ימים ג'-ו' 24-27.12 כ"ו - כ"ט בכסלו. ימים א'-ב' 29-30.12. א'-ב' בטבת.
שעות פעילות: ימי חול - 9:00-16:00, כניסה אחרונה בשעה 14:00.
יום ו' - 8:30-13:00, כניסה אחרונה בשעה 11:00.
מחיר: 40 ₪ לאדם מגיל 4.
*נסיעה בתיורית בתוספת תשלום
לפרטים נוספים: 08-9770770 I www.n-k.org.il

פורסם במדור תיירות כפרית