הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חנוכה במכוורות ברחבי הארץ


מועצת הדבש מזמינה את הציבור לחגוג את חג החנוכה במכוורות ברחבי הארץ, בשלל פעילויות - סיורים מודרכים במכוורות, מפגש עם דבוראים, הכנת נרות מדונג דבורים, סופגניות דבש, סדנאות יצירה ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חנוכה 2019

Responsive
חנוכה במכוורת דבורת התבור בשדמות דבורה, צילום: דבורת התבור

לכבוד חג החנוכה, מועצת הדבש מזמינה אתכם ליהנות מפעילויות במכוורות ברחבי הארץ - הכנת נרות מדונג דבורים, הכנת חנוכיות, טעימת סופגניות עם דבש וסוגי דבש שונים, סדנאות יצירה, תוך התבוננות בכוורת אמתית מפגש עם דבוראים ולמידה על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה הקטנה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מהצומח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים?  הצטרפו אלינו לפייסבוק

דבורת התבור - שדמות דבורה
דבורת התבור תקיים פעילות מיוחדת במהלך חג החנוכה בסימן נרות דונג לחנוכייה, מה היה נר המכבים? איזה נרות טבעיים קיימים היום? איך מכינים נרות מדונג דבורים? הילדים ייהנו מסופגניות שוקולד דבש ותה צמחים, בובת הדבורה הענקית תדליק מידי יום חנוכייה ויהיה ניתן להצטלם אתה.
בנוסף, ייהנו המבקרים מסיור מודרך במכון רדיית הדבש, על האופן בו מכינות הדבורים את הדבש, ביקור במצפה הדבורים, סיור באולם גידול אלפי פקעות המשי, היחיד בארץ. ימי פעילות: 21-30.12.2019
עלות: 42 ₪ למבוגר, 52 ₪ לילד.
טלפון לתיאום: 04-6769598, 050-5637645.

מכוורת הבוסתן- פקיעין
מכוורת הבוסתן נוסדה על ידי ג'מאל חיר בשנת 1977 בכפר פקיעין. חיר מזמין משפחות וילדים ליהנות משילוב ייחודי בין אירוח כפרי דרוזי בחיק הטבע ופעילויות חינוכיות מגוונות להכרת עולם הדבורה. בחנוכה תתקיים- סדנה ליצירת נרות מדונג דבורים על פתיל מיוחד וקישוטן עם פייטים צבעוניים וסיכות, כמו כן, קטיף פריות העונה בבוסתן, פיתה דרוזית עם דבש, קליעת סלים, ועוד.
ימי פעילות: כל יום.
טלפון לתיאום: 052-2477897 עלות: 15-30 ₪ לסדנא.

Responsive
פעילות במכוורת פקיעין, צילום: מכוורת הבוסתן

מכוורת "הכל דבש" של הדבוראי עמית יוסף ביסוד המעלה
בחג החנוכה מזמין הדבוראי עמית יוסף לפעילות חנוכה- הכנת נרות מדונג, טעימות דבש גלילי, סרט על עולם הדבורה והדבש, סדנאות לילדים וסיור בין מחלקות מפעל הדבש, כאשר בכל יום תתקיים הדלקת נרות מיוחדת והמבקרים ייהנו בכל יום ממתנה אחרת- צנצנת דבש, ערכה להכנת נר מדונג, מקל דבש, הנחות ועוד.
מכוורת "הכל דבש" כוללת כ- 700 כוורות המפוזרות בעשרות נקודות רעייה בגליל העליון וברמת הגולן, ומייצרת בשנה כ- 25 טון דבש מפרחי הגליל. הדבוראי עמית יוסף, היה בעברו חבלן משטרתי, כאשר לפני מספר שנים, החליט לעשות הסבה מקצועית ולעבור לעבודת האדמה והחקלאות. מכוורת "הכל דבש", אזור תעשייה יסוד המעלה, ימי פעילות: פתוח כל ימות השבוע ללא יום שבת.
עלות: למשתתף מגיל 3- 24 ₪.
להזמנות בתיאום מראש: 050-2477991 - 050-2275452

מכוורת "פורת" בעין יהב- ערבה תיכונה
בחנוכה תחגוג מכוורת 'פורת' שבמושב עין יהב בערבה התיכונה, 30 שנה להיווסדה, עם הופעות, סיורים מודרכים במוזיאון הדבורה שבמכוורת, לגילוי עולמה המופלא של דבורת הדבש, סיפור ראשית ההתיישבות בערבה, טעימות דבש, והופעה.
ביום חמישי, 26.12, בשעה 19:00- תתקיים במכוורת פורת פתיחת אירועי אקו ארט בערבה התיכונה, עם מופע תיאטרון רחוב, הקרנת סרטי " קצר במדבר" מפסטיבל הסרטים והופעת מחווה לאריק איינשטיין של להקת 'מקלט 18'-מעלות- 30 ש"ח. ימי פעילות המכוורת: בתיאום מראש, ימים ראשון עד חמישי.
פעילות מרכז המבקרים בעלות מיוחדת לרגל ציון 30 שנה- 21 ₪ לאדם.
טלפון לתיאום: 058-5666032

Responsive
מכוורת פורת במושב עין יהב, צילום: נבו אוטולנגי - באדיבות מועצת הדבש

אוטובוס הדבש BEEBAR של מכוורת מרדכי גולן במושב גילת בנגב
המבקרים ייהנו מסיור עם דבוראי, כוורת זכוכית להדגמה, הכנת נרות מדונג, וכמובן טעימות ממגוון סוגי דבש. במקום דוכני אוכל ומכירה של תוצרת מקומית: דבש, שמן זית, בירה חדשה מדבש מכוורת מרדכי גולן ועוד.
ימי פעילות: א'-ו'
עלות: 35 ₪ לילד 10 ₪ למבוגר. להזמנות- 052-7772291.

מכוורת "משק לין" בכפר בילו א'
מזמינים משפחות וילדים להתלבש בבגדי הדבוראי ובעזרת משחקים, פעילויות יצירה של נרות מדונג, צפייה בסרטון ובכוורת זכוכית לומדים על עבודת השדה, התקשורת בין דבורים, המלכה, הפועלות והזכרים, טעימות דבש ועוד.
ב- 26.12 תתקיים הדרכה עם פעילות יצירה מיוחדת ליצירת חנוכיות מחומרים מהטבע- פעילות סיור וסדנה מיוחדת- 55 ש"ח למשתתף לילדים מגיל 5 ומעלה.
ימי פעילות: 25-27.12 ו- 29.12 בשעה 11:00.
עלות: לילד 45 ₪, מבוגר 29 ₪
להזמנות: 0542207965, 08-9370253

Responsive
הכנת נרות חנוכה מדונג, צילום: משק לין - באדיבות מועצת הדבש

מנכ"ל מועצת הדבש, זאב מידן: "גם בחג החנוכה, פותחות המכוורות ברחבי הארץ את שעריהן לביקור ומזמינות ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה, המשלבת את ערכי חג האורים ואת עולמן הקסום והמתוק של דבורת הדבש. בדרך חווייתית, ילמדו הילדים, כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ואחראית על ייצור המזון לכולנו". כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 80,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.

מועצת הדבש והדבוראים מאחלים חג חנוכה שמח ומתוק כדבש!
פרטים נוספים באתר מועצת הדבש- www.honey.org.il

פורסם במדור תיירות כפרית