הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2019


סוף שבוע אחד ועשרות אירועים מיוחדים, שיתופי פעולה בין תיירני האזור – בשמים לצד אלכוהול או בשרים, יין וטיול אל אורות כריסמס, סדנאות יצירה, ארוחות עשירות וטעימות ביקבים, טיולים מודרכים, מפגשים עם אמנים מקומיים ועוד. רגע לפני חנוכה - הגליל מואר מתמיד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 19-21 בדצמבר

Responsive
סדנאות בפסטיבל חורף זמן גליל מערבי, צילום: Ritvo Photography

רגע לפני חנוכה, רגע לפני כריסמס, כשמזג האוויר החורפי כבר מורגש, והאזור כולו מתחיל להתמלא באורות החגים, עמותת זמן גליל מערבי מקיימת זו השנה השמינית את "פסטיבל חורף זמן גליל מערבי".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפסטיבל, יתקיים בתאריכים 19-21 בדצמבר, ובו תיירני העמותה מזמינים לסוף שבוע גדוש בשלל אירועים מיוחדים. סדנאות אומנות ויצירה, ארוחות מיוחדות, סיורים מודרכים, טעימות יין, תערוכות, סיורים קולינריים, מופעים מוזיקליים ועוד.

המבקרים מוזמנים להכיר מקרוב את ההכנות לחג המולד בסדרת סיורים עם מורי דרך מקומיים, אל לב הכפרים הנוצריים בסביבה, אשר מוארות בשלל צבעים וקישוטים לכבוד החג. יותם דהאן יקח לסיור מרתק אל כפר יאסיף, שם מבקרים בכנסייה המקומית וטועמים ממאכלי החג. דור פינטל יקח אל הכפר פסוטה הכולל ביקור בעץ האשוח הגדול של הכפר, ואירוח אצל משפחה מקומית. עמרי אבידר יוציא "קונצרטיול" בעכו, עם מופע של שירי נשמה, וסיור חגיגי בין סמטאות העיר.

חובבי היין יוכלו לשמוע איך מוזיקה משפיעה על יין ביקב האורגני לטם, לקחת חלק בסעודה בת 6 מנות ביקב שטרן, מלווה ביינות היקב כמובן או להגיע למפגש מחמם ביקב יפתחאל, עם יין חם, מרקים ועוד הפתעות.

אוהבי היצירה יוכלו ליצור קרמים וסבונים טבעוניים ב"איה נטורל", להמציא טעמי גלידה עם גלידריית בוזה, ליצור רקמות בסגנון הוואי עם חסי נוה, לרקוח תרופות נגד מחלות החורף על פי האיורוודה עם תמרהינדי, לטמפרר ולצייר בסדנת שוקולד מתוקה בבוטיק השוקולד אודט, ליצור מנורות שן מחרס או זכוכית בסטודיו ג'רה ואפילו לקחת חלק בסדנת חישול סכינים עם אמן הברזל יובל תלם.

הפסטיבל כולל גם שיתופי פעולה מסקרנים בין חברים בעמותה. יובל (ג'וב) הר גיל, ממזקקת הגראפה ג'וליוס, חובר אל הבשמנית אילה מוריאל, למפגש מיוחד המספר על הקשר ההיסטורי בין עולם האלכוהול לעולם הבשמים, וכולל התנסות ביצירת בשמים ומשקאות של המשתתפים.מפגש נוסף עם הרבה טעם וריח יתקיים במסעדת לה פמפה, שתציע סעודת בשרים מעושנים עשירה, לצד יינות מותאמים של יקב כישור, שימזגו במקום ע"י צוות היקב. על הפן האמנותי בערב תהיה אחראית מורת הדרך איילת בר מאיר, שתיקח לפני הסעודה לטיול למעיליא המוארת לכבוד חג המולד, ותחלוק עם האורחים גם סיפור אהבה גלילי מרתק.
אוהבי המתוק, יוכלו להגיע למפגש משמח במיוחד, בין קונדיטוריית נועלוש וגלידת בוזה, שבו יגישו מאפים טריים ממולאים בגלידה.

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי, ימים חמישי עד שבת, 19-21 בדצמבר
כל הסיורים, הסדנאות והארוחות מותנים בהרשמה מראש / במינימום משתתפים.

לפרטים והרשמה לאירועים:https://winterfestival.westgalil.org.il
ובמרכז מידע גליל מערבי 04-6015533

לוח האירועים של פסטיבל חורף 2019

יום חמישי 19.12

לבשל טבעוני ומפנק ולחמם את החורף - סדנת בישול עם חגית לידרור בכליל. 9:30-13:30
סדנה מיוחדת שמיועדת לכל מי שאוהב להתפנק במרקים ונזידים מהמטבח הטבעוני. בסדנה חגית לידרור מכליל תשתף בטיפים ורעיונות להעשרת המרקים הביתיים- עם קטניות, ירקות, שורשים ותבלינים למרקים יומיומיים וחגיגיים כאחד.
בסדנה מכינים יחד מנות חורפיות ומחממות כגון נזיד עדשים וירקות שורש מהביל, מרק עם חלב קוקוס ופטריות בהשראה מהמזרח, מרק מהיר בסגנון מיסו ועוד הפתעות לצד מטבלים ביתיים משובחים ועם קרקרים ולחם ביתי (גם ללא גלוטן!).
בסיום הסדנה חוגגים בארוחת צהריים מלאה ומפנקת.
הסדנה תתקיים בבית האבן היפיפה של אחוזת השחר בכליל, מול נוף גלילי יפיפה.
מחיר לאדם: 250 ₪ , לנרשמים בזוג 450 ₪
חגית לידרור 052-6464884.

סדנאות ייצור קרמים וסבונים טבעוניים באיה נטורל שבבית ג'אן  16:00-17:00
משך הפעילות: עד שעה
סדנה של ייצור קרמים וסבונים טבעוניים לכל המשפחה.
מתכנסים במרכז המבקרים של איה נטורל בכפר הדרוזי בית ג'אן לקבלת פנים עם חיוך וכוס חליטת צמחי מרפא שאותם הם מגדליםשומעים את הסיפור של הקמת מפעל "איה נטורל" ועל השילוב בין ידע, מסורת, ערכים ובריאות, צופים בסרטון "מסע הזית מהכרם לאיה נטורל", ואז פונים להכין סבון או קרם.
לומדים על המרכיבים הטבעיים שבהם משתמשים ועל תהליך היצור, מערבבים אותם לפי סדר מסוים ובתהליך מיוחד, המאפשר לערבב מים עם שמנים מבלי שייפרדו, יוצקים את הסבון לתבנית נירוסטה או את הקרם לצנצנת זכוכית ומכינים להם תווית אישית.
בסיום הסדנה יקבל כל משתתף את המוצר שהכין.
מחיר לאדם: סדנא ליצור קרם טבעוני – 60 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל קרם בשווי 120 ₪). סדנא ליצור סבון - 45 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל סבון מוכן בשווי 30 ₪).
טלפון:04-9805886

הנאה, טעם ומעשים טובים - סיור בעמותת קמ"ה  11:00-12:30
פותחים בהסבר על הישוב האקולוגי הרדוף ובסדנאות של בית אלישע בשילוב הסבר על הפעילות של עמותת קמ"ה, הנותנת בית לילדים בסיכון ומבוגרים עם צרכים מיוחדים. מקנחים בקפה ובעוגה טרייה שנאפית במקום וניתן גם לקנות מהחנוכיות המיוחדות וממגוון המוצרים המיוחדים שמיוצרים במקום בגלריה- בית קפה קמ"ה.
מחיר: 25 ₪ כולל סיור, קפה ועוגה המיוצרים במקום במאפייה.
לפרטים והרשמה: 052-7468879

"וריח על פני המים..."- מפגש בין עולם הבושם לעולם האלכוהול  16:00-18:00
מפגש מיוחד וספיריטואלי בין הבושם והאלכוהול.
במפגש חוזרים אל הרגע המכונן בהיסטוריה שבו התפצלו עולמות האלכימיה וההרבליזם לשתי מלאכות שונות- מלאכת זיקוק האלכוהול -רקיחת משקאות משכרים לצד מלאכת הבשמות - זיקוק שמנים אתריים ורקיחת בשמים וקטורות.
במהלך המפגש יספרו הבשמית אילה מוריאל והמזקק ג'וב הר גיל על אומנותם המיוחדת וידגימו את הקווים המשיקים בין מלאכת ייצור או דה קולון (בושם על בסיס כהלי) למלאכת ייצור או דה וי (משקה אלכוהולי לשתייה). המשתתפים יגלו צמחים ארומטיים יוצאי דופן, וויתנסו ברקיחת בשמים ומשקאות אלכוהוליים - יצירות חד פעמיות וייחודיות למפגש - שאותן כמובן ייקחו איתם הביתה.
המפגש יתקיים במזקקת יוליוס בחניתה. מספר משתתפים: 10-14
מחיר: 180 ₪ למשתתפ/ת
טלפון להרשמה איילת 0504378866

אורות הכריסטמס נוצצים בכפר יאסיף - טיול חג עם מורה הדרך יותם דהאן 16:00-19:00
חגיגה גלילית של אחווה וקירוב לבבות. בכפר יסיף מתקיים משהו מיוחד, חיים כאן זה לצד זה מוסלמים, דרוזים ונוצרים בני עדות שונות וגם יהודים חיו כאן בעבר. בואו לחוות את הכריסטמס בגליל.
לקראת חג המולד מתקשטים רחובות כפר יסיף בשלל מנורות וקישוטים. מבקרים בכנסייה ובגלריית אומנות מיוחדת שנמצאת בבית עתיק, פוגשים אמן תחריט מקומי ואז מתארחים בביתו של כומר הכפר, שם גם טועמים ממאכלי החג ומי יודע מה עוד מחכה.
מחיר: 80 ₪ למבוגר, ילד עד גיל 12 - 50 ₪
טלפון 050-9235674

אורות החג, היין והמעשנת - ערב של טעם 17:30-21:00
ארוחת בשרים מעושנים בלה פמפה מלווה ביינות של יקב כישור וטיול למעיליא המוארת לכבוד חג המולד עם מורת הדרך איילת בר מאיר.
במסעדת לה פמפה הממוקמת במרפסת ביתם של אילנית וערן טבנצ'יק במצפה הילה. תתקיים סעודת בשרים מעושנים עשירה ומגוונת, אותה ילווה סיפור אהבה גלילי מרתק מפי איילת בר מאיר, והכל ייעטף במבחר היינות המשובחים של יקב כישור שימזגו ע"י אנשי היקב.
טיול במעיליה לאורות החג עם מורת הדרך אילת בר-מאיר
עם רדת החשיכה נצא לטיול עם מורת הדרך איילת בר מאיר בסמטאות המוארות של הכפר הנוצרי מעיליא, המקושט לקריסמס. סיור בסמטאות המצוירות. עליה לחלקו העתיק של מעיליא דרך מדרגות המבצר הצלבני "שאטו דה ראווה" מבצר המלך. ביקור בכנסיה ובמרחב המואר והגבוה סביבה.
מחיר לאדם: 250 ₪ כולל ארוחה, יין וטיול מודרך במעיליה (ארוחה בלבד 200 ₪, סיור בלבד 70 ₪)
לפרטים והזמנות:: 052-2951177

ארוחת כריסטמס באלומה 19:00-23:00
לחגוג את הכריסטמס במסעדת אלומה, מסעדת ביסטרו גלילי בכפר תרשיחא המקושט לרגל החג. מידי שנה, עלאא סוויטאת, הבעלים של המסעדה, מזמין לארוחת כריסטמס. באלומה עיצוב אירופאי, אווירה אלגנטית ורומנטית, ותפריט עשיר המיוחד לכריסטמס ומבוסס על תוצרת מקומית, בשר משובח, דגת ים טרייה ומגוונת וירקות גליליים. הכל עם הרבה יין, אורות ונרות.
מחיר :270 ₪ לאדם, כולל יין.
לפרטים והזמנות: 04-9574477

יום שישי 20.12

על גבינות והגשמת חלומות בשירת רועים. 10:00-14:00
בית לגבינות של מחלבת שירת רועים שבקיבוץ לוטם של הגבנית מיכל מור-מלמד פותח את דלתותיו ומזמין לטעום את גבינות המחלבה שזכו חלקן בפרסים בינלאומיים ולהכיר את סיפורה של מיכל מור- מלמד על הגשמת חלומה.
בשעה 12:00 יתקיים מפגש האישי עם מיכל מור מלמד- גבנית המחלבה תספר על התפנית בחייה -מקלינאית תקשורת לגבנית בעלת מחלבת בוטיק.
הצעה מיוחדת לימי הפסטיבל:
מנה חורפית ומיוחדת של המחלבה: לחם פונדו וסיידר חם (אלכוהולי או ללא אלכוהול) במחיר מיוחד של 70 ₪ .
הכניסה חופשית- בהרשמה מראש.
לפרטים והזמנות 050-4378866

סדנת הרוח החורפית - המרקחת על פי האיורוודה עם תמרהינדי בכליל. 10:00-12:00
סדנה מרתקת ושימושית לקראת החורף ברוח האירויידה בישוב הציורי כליל. במהלך הסדנה לומדים על עולם האירוודה (הרפואה ההודית העתיקה), שומעים על שורש של כל אי-הסדרים והמחלות לפי האיורוודה, כיצד מתפתחת מחלה וכיצד לשמור על עצמנו בזמן החורף.
עושים הכרות קטנה עם כמה מהתבלינים השכיחים במטבח הים תיכוני ורוקחים מהם פורמולה צמחית נהדרת לטיפול בהתקררות ובעיות בדרכי הנשימה. בנוסף מקבלים טיפים טובים למניעה ולטיפול במחלות חורף.
בסיום הסדנה יצא כל משתתף מצויד במרקחה שנכין לשימוש במקרים של הצטננות, שיעול, התקררות וכד'.
עלות: 60 ₪ כולל כוללת צ'אי חם וכיבוד קל. למשתתפים תינתן 10% הנחה על כל מוצרי תמרהינדי
טלפון: 052-3966394

תזונת הגוף והנפש ביקב יפתחאל- סגירת התערוכה "יחסים" ובוקר של פינוקים. 10:00-15:00
יקב יפתחאל באלון הגליל מזמין ליהנות מיין חם וממגוון פינוקים חורפיים כגון מגוון מרקים, פוקאצ'ות עם מטבלים, פלטת גבינות עיזים, תה צמחים, קפה משובח וקינוחים מפתיעים.
בשעה 12:00- יתקיים שיח גלריה אחרון עם האומן יובל תלם, רגע לפני סיום הצגת התערוכה שלו "יחסים" בקומת הגלריה של היקב.
לפרטים: אדוה 052-4641849 הדס 052-4641850

סדנת קווילט / רקמת הוואי עם חסי נוה 10:00-12:00
סטודיו חסי נווה מזמין למחוזות הטקסטיל של איי הוואי, בהם נמצא בעיקר מוטיבים מסורתיים של צמחים ופרחים.
בחלקה הראשון של הסדנה שומעים על המסורת והאמונה ואיך הם באו לידי ביטוי ביצירה. בחלקה השני מתמקדים במוטיבים המגיעים מעולם הצומח, באלגנטיות הפשוטה של החזרה על הצורה ברקמה ובעיצוב שהוא המרכזי והחשוב.
לומדים ומשלבים בין כלים וטכניקות מסורתיות ומודרניות המשמשים היום את היוצרים. בדים מכותנה, בדים בצביעת יד, חוטי רקמה צבעוניים וכל הכלים יחכו כאן בסטודיו. אין צורך בידע מוקדם רק באהבה ליצירה ומלאכת היד.
מחיר: 180 ₪ (במקום 220 ₪) כולל חומרים, כיבוד קל ושתייה חמה
054-4770015

מסע בין סירים, תנורים וסחלב חם של עכו העתיקה - עם נורית פורן. 10:00-13:00
סיור קולינרי חורפי בעכו העתיקה עם נורית פורן.
פותחים עם ליקר ליצ'י, שיחמם את הגרון ויוצאים במסע קולינרי בין סמטאות עכו העתיקה.
טועמים גרגירי חומוס חמים עם בהרט קינמוני, מרק עדשים בביתה של בשלנית לצד תבשילים מפנקים נוספים, מתחממים ליד תנור בן 500 שנה, שותים סחלב חם בתוך השוק הצבעוני של עכו. ומקנחים בכנאפה חמה ובצ'אי מתובל.
מחיר: 200 ₪ לאדם
לפרטים והרשמה: 052-8283022

בוזה ונועלוש מגישות גלידה במאפים לכבוד פסטיבל החורף. 10:00-15:00 - נועלוש, 11:00-23:00 – בוזה תרשיחא 11:00-16:00 – בוזה סאסא
יום שישי בנועלוש - מאפיים טריים עם גלידה של בוזה – פשוט גלידה!
לפרטים: נועלוש, כביש כפר ורדים-תרשיחא 04-6000068

שוקולד וצבעים- סדנת שוקולד לילדים באודט בקיבוץ רגבה. 10:00-11:00, 12:30-13:30
חגיגת חג המולד וחג החנוכה עם צבעים, אורות וטעמים.
לחגוג עם טעמי שוקולד מדהימים וצבעים מגוונים בבוטיק השוקולד שבקיבוץ רגבה. בסדנה מדברים על שוקולד, מטמפררים, מציירים ציור בצבעים המבוססים על חמאת קקאו ולאחר תהליך היצירה מכסים את היצירה בשוקולד לבן. בנוסף מכינים סוכריות על מקל משוקולד. בסיום הסדנה כל ילד יקבל את ציורו על גבי דף שוקולד .
משך הפעילות: כשעה
עלות: מחיר לילד 100 ₪ עם מלווה ראשון בחינם.
טלפון:052-8890381

יין שמקשיב למוזיקה- יקב לטם. 11:00-17:00
יקב לטם האורגני מזמין את כולם לטעום איך מרגיש יין שמשמיעים לו מוזיקה, לצד טאפאסים חורפיים, מוזיקה לאנשים והאווירה שאין שני לה ביקב לטם.
הכניסה ללא תשלום. אוכל ושתיה בתשלום נוסף

סדנאות ייצור קרמים וסבונים טבעוניים באיה נטורל שבבית ג'אן 16:00-17:00
משך הפעילות: עד שעה
סדנה של ייצור קרמים וסבונים טבעוניים לכל המשפחה.
מתכנסים במרכז המבקרים של איה נטורל בכפר הדרוזי בית ג'אן לקבלת פנים עם חיוך וכוס חליטת צמחי מרפא שאותם הם מגדליםשומעים את הסיפור של הקמת מפעל "איה נטורל" ועל השילוב בין ידע, מסורת, ערכים ובריאות, צופים בסרטון "מסע הזית מהכרם לאיה נטורל", ואז פונים להכין סבון או קרם.
לומדים על המרכיבים הטבעיים שבהם משתמשים ועל תהליך היצור, מערבבים אותם לפי סדר מסוים ובתהליך מיוחד, המאפשר לערבב מים עם שמנים מבלי שייפרדו, יוצקים את הסבון לתבנית נירוסטה או את הקרם לצנצנת זכוכית ומכינים להם תווית אישית.
בסיום הסדנה יקבל כל משתתף את המוצר שהכין.
מחיר לאדם: סדנא ליצור קרם טבעוני – 60 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל קרם בשווי 120 ₪). סדנא ליצור סבון - 45 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל סבון מוכן בשווי 30 ₪).
טלפון:04-9805886

אורות וסודות בפסוטה - סיור כריסטמס בכפר הערבי-נוצרי עם מורה הדרך דור פינטל. 16:00-19:00
הכפר פסוטה – כך אומרים – מקושט בצורה היפה בארץ לכבוד חג המולד.
מתחילים בסיור רגלי ברחובות הכפר המוארים לכבוד חג המולד. מבקרים בכנסייה המרשימה היוונית קתולית וגם בכנסיה העתיקה שנבנתה בכפר לפני מאות שנים ושופצה לאחרונה. מטיילים עד שנגיע לעץ האשוח הגדול של הכפר, המקושט בכל טוב ואז נכנסים למפגש חם ומרתק בביתם של משפחת נג'אר שם פוגשים עם סב המשפחה ,שגם יספר את מה שניתן לספר על התקופה בה אלי כהן ,"המרגל הישראלי", התארח בביתו לפני יציאתו לפעולה בסוריה.
את הטיול מסיימים בפאב האירי "גרנדפד'ר" ושם יוכל מי שיבחר ליהנות משתייה חריפה ומחממת ומבשרים מצוינים.
מחיר לאדם: 75 ₪
טלפון:054-2440318

ארוחת טעימות זוגית לאור אורות- מסעדת אלמרסא שבעכו העתיקה. 19:00-23:00
מסעדת אלמרסא, הממוקמת במרחק של מטרים בודדים מהים בנמל עכו העתיקה, מציעה במיוחד לבאי פסטיבל החורף ארוחה זוגית ומוארת עם עץ האשוח ואורות החג. עם 3 מנות ראשונות לבחירה, מנה עיקרית לכל אחד קינוח זוגי, כוס יין, שתייה קלה וחמה.
עלות 200 ש"ח לאדם (כולל כוס יין הבית )

ארוחת טעימות לצד יינות שיותאמו לכל מנה עם היינן ג'וני שטרן ביקב שטרן. 19:30-22:30
ארוחה בת שש מנות בניצוחו של היינן ג'וני שטרן. לכל מנה הותאם יין שילווה אותה.
תפריט הארוחה:
לביבות תפוחי אדמה בשמנת וקויאר אדום בליווי סוביניון בלאן 2018
מרק כרישה מוקרם
סשימי 3 דגים בליווי רוזה מעיין 2018
חזה אווז על פירה ארטישוק ירושלמי בליווי קברנה פרנק 2016
שוק טלה מפורק עם עשבי תיבול על מצע אורז בליווי פטי ורדו 2016
עלות: 280 ₪ לאדם, כולל שש מנות ויין.
לפרטים והזמנות:054-3034361

שבת 21.12

קונצרטיול בעכו העתיקה – קונצרט ווקאלי חגיגי ולאחריו טיול בסמטאות העיר. 10:00-13:30
קונצרט שירי נשמה בביצוע ההרכב הווקאלי "עלמה קול נשי ישראלי" ולאחריו טיול בסמטאות עכו העתיקה עם טובי מורי הדרך: סמטאות, סיפורי בתים, כנסיה, ים ונמל.
מחיר: קונצרט בלבד 90 ₪ לאדם במכירה מוקדמת / 100 ₪ לאדם ביום הקונצרט. קונצרט+ טיול – 130 ₪ לאדם במכירה מוקדמת / 140 ₪ לאדם ביום הקונצרטיול. 50% הנחה לילדים וחיילים
טלפון 6015533 04-

חיים אחרת בגליל, טיול בכפר כליל עם מורה הדרך יותם דהאן 10:00-13:00
לטייל עם מורה הדרך יותם דהאן בישוב הכפרי והמיוחד, כליל, בו נולד ובו הוא חי היום. כשהכל ירוק ורענן ופריחה חורפית מעטרת את השדות מטיילים באווירה מיוחדת במחוזות של שלווה גלילית בכליל. בטיול מכירים אורח חיים כפרי, אוהלים בהם חיים אנשים ולצידם חיות משק, גינות ירק אורגניות, כרמי זיתים ובוסתני פרי.
יותם יספר על החיים בקהילה אלטרנטיבית בחיק הטבע, על חינוך הילדים, חשמל סולארי והקשר אל ישובי הסביבה, יוביל לטיול בשבילי הכפר הטובלים בנוף הגלילי ולסיור בחורבת כליל שם רואים עתיקות מתקופות קדומות.
בטיול משלבים ביקור בחווה ואצל אמן או יצרן מקומי.
מסיימים בחנות של אמני כליל שנמצאת ליד קפה כליל שם ניתן ליהנות מארוחה צמחונית, קפה ואוירה נעימה.
עלות הטיול 70 ₪ לאדם.
טלפון להזמנות: 050-9235674

עשה לך סכין - סדנת חישול סכינים עם אומן הברזל יובל תלם. 10:00-15:00
סדנה חד פעמית: יובל תלם יארח בסדנה במתת את רימר קינגמה – בעל ניסיון של שנים רבות ביצור סכינים וכלי גילוף לעץ לסדנת הדגמה למידה והתנסות.
בסדנה יובל ורימר ידגימו וילמדו את כל שלבי החישול – מחומר גולמי ( פלדת פחמן) עיצוב צורת הסכין, תהליכים טרמיים לחיסום והרפיה, השחזה וליטוש.
*הסדנה מיועדת למתעניינים ולבעלי ניסיון בנפחות.
עלות למשתתף 280 ₪. ארוחת צהריים (אופציונלי) בעלות של 50 ₪ למשתתף.
יובל תלם 0544371414
אירוע חם ביקב יפתחאל. 10:00-17:00
להתפנק ביקב יפתחאל עם מגוון מרקים שמחממים את הלב, פויקה עשיר (גם בשרי וגם צמחוני),פוקאצ'ות עם מטבלים, פלטת גבינות עיזים מפנקת, תה צמחים, קפה משובח וקינוחים מפתיעים.
לפרטים: אדוה 052-4641849 הדס 052-4641850

סדנת "המדענים הצעירים" בגלידת בוזה בסאסא 10:15-11:30
גלידה זה עניין לשפים?  או אולי עניין למדענים? - גם וגם! 
בסדנת המדענים הצעירים של בוזה יהנו המשתתפים מהצצה לעולמו של איש הגלידות. מסבירים בצורה פשוטה וברורה את התהליך המדעי של הכנת הגלידה, מערבבים טעמים כמו שפים אמיתיים , מכינים גלידה בטכניקות שונות וכמובן אוכלים ממנה.
הסדנה בתאום מראש ומותנית במינימום משתתפים. משך הסדנה כ – 60 דקות
מחיר ילד : 60 ₪ מבוגר מלווה ראשון : 20 ₪ (חובה מלווה מבוגר למשפחה), מבוגר מלווה שני : 60 ₪
לפרטים והזמנות: : 04-6918880 

קרקס בראשית- הצגה לילדים בתיאטרון זיקית. 10:30-11:30
שבעת ימי הבריאה מוצג ע"י להטוטן אשר מגיע לבמה כדי להציג את מופע הקרקס שלו, ומוצא להפתעתו שחלו בה שינויים. תוך דיאלוג עם קול מסתורי, שימוש בחפצים מגוונים וגם הדמיון והיצירתיות של הלהטוטן, מתפתחת העלילה ומתגלה בהדרגה לקהל מה קרה בכל אחד מהימים. ההצגה מלווה במוזיקה אתנית מהעולם יחד עם מוזיקה מקורית שנכתבה במיוחד.
עלות 40 ש"ח לכרטיס
טלפון לפרטים ולהרשמה 04-9872111

בוזה ונועלוש מגישות גלידה במאפים לכבוד פסטיבל החורף. 11:00-16:00
שבת בבוזה תרשיחא ובבוזה סאסא - מגוון מקרונים עם גלידה ורטבים מפתיעים!
בוזה, תרשיחא 04-8738984
בוזה, קיבוץ סאסא 04-6918880

סדנאות ייצור קרמים וסבונים טבעוניים באיה נטורל שבבית ג'אן. 16:00-17:00. 11:00-12:00
משך הפעילות: עד שעה
סדנה של ייצור קרמים וסבונים טבעוניים לכל המשפחה.
מתכנסים במרכז המבקרים של איה נטורל בכפר הדרוזי בית ג'אן לקבלת פנים עם חיוך וכוס חליטת צמחי מרפא שאותם הם מגדליםשומעים את הסיפור של הקמת מפעל "איה נטורל" ועל השילוב בין ידע, מסורת, ערכים ובריאות, צופים בסרטון "מסע הזית מהכרם לאיה נטורל", ואז פונים להכין סבון או קרם.
לומדים על המרכיבים הטבעיים שבהם משתמשים ועל תהליך היצור, מערבבים אותם לפי סדר מסוים ובתהליך מיוחד, המאפשר לערבב מים עם שמנים מבלי שייפרדו, יוצקים את הסבון לתבנית נירוסטה או את הקרם לצנצנת זכוכית ומכינים להם תווית אישית.
בסיום הסדנה יקבל כל משתתף את המוצר שהכין.
מחיר לאדם: סדנא ליצור קרם טבעוני – 60 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל קרם בשווי 120 ₪). סדנא ליצור סבון - 45 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל סבון מוכן בשווי 30 ₪).
טלפון:04-9805886

יצירות של אור – סדנת יצירה להכנת מנורות שמן מחרס או מזכוכית בסטודיו ג'רה. 11:00-12:00
סדנת יצירה בחרס או בזכוכית בסטודיו ג'רה שבישוב האקולוגי כליל. עוד מתקופות קדומות חיפש האדם דרכים להאיר את החושך ולהאיר את חייו. לצורך כך יצר לו כלי תאורה – מנורות שמן, תחילה מחרס ואח"כ גם מזכוכית.
נפתח את הסדנה בשיחה קצרה על הזכוכית או על החרס בעבר ובהווה ואז ניגש ליצירה של אור. כל אחד יבחר לו חומר בו ירצה ליצור (זכוכית או חרס) וממנו יכין יצירה ייחודית-כלי לנרות מזכוכית או מנורת שמן מחרס.
הערה: לאחר הסדנה העבודות עוברת שריפה בתנור ואינן מוכנות מהיום להיום,
אנחנו נתאם איתכם נקודת איסוף בצפון או במרכז.
עלות -60 ש"ח לכל יצירה
טלפון בתיה 052-4698631

ג'נט מארחת- ארוחה דרוזית אותנטית במטבח של ג'נט. 11:00-18:00 או עד אחרון האורחים
האורחים מוזמנים להתרשם מהכפר היפה והקטן ג'ת שנחשב לאחד מהכפרים הדרוזיים העתיקים ביותר. לשמוע על הכפר, העדה הדרוזית, על התרבות והמנהגים וליהנות מאירוח רחב לב ומארוחה גלילית דרוזית אותנטית.
הארוחה כוללת: עלי גפן, אורז עם עוף וגם אורז בלי בשר, סינייה קציצות בשר עם טחינה, מג'דרה, שלבאטה תבשיל של בורגול ועגבניות, קובה בשר מטוגנת, סמבוסק זעתר ועוד
מחיר: קבוצה קטנה עד 6 אנשים 100 ₪ לאדם, קבוצה 7-15 אנשים 85 ₪ לאדם, קבוצה מ 16 ומעלה 70 ₪ לאדם
ילדים מתחת לגיל שלוש ללא עלות.
טלפון להזמנות: 054-6503090

מפגש עם חרש הברזל וליד חורי וקינוחי חג המולד בכפר הנוצרי פסוטה. 11:00-13:00 16:00-18:00
ברזל ואורות החג עם וליד חורי- חרש ברזל יליד הכפר
אוירת החג בכפר הנוצרי פסוטה, עם חרש הברזל וליד חורי. שומעים את סיפורו האישי, ורואים כיצד הוא הופך הופכים פס ברזל לפסל ולהסתובב בגלריה שלו.
את המפגש מקנחים בעוגת כריסטמס , כוס יין חם, קפה, תה צמחים ועוד הפתעות.
המחיר 50 ש"ח לאדם ,
054-7980606

שיח גלריה על ריקוד ורקדנית וצפייה בתערוכה "סינרגיה" בתיירות כפר מסריק. 12:00-13:30
אירוע על אומנות הריקוד: שיח גלריה עם האמן אייל הירש, האוצרת אפרת פלד שדה ורקדני להקת המחול הקיבוצית מכפר המחול בגעתון ולאחריו צפייה בתערוכת הצילום "סינרגיה" , העוסקת בחיבור בין הרקדן, כאינדיווידואל לבין השתייכותו ללהקה, והפרשנות מהו הריקוד עבורו. דרך הצילומים העוצמתיים בשחור לבן נכנס לעולמם של הרקדנים מאחורי הקלעים ועל הבמה. 
מחיר לאדם: 25 ש"ח לאדם
טלפון:052-5557271

חגיגה של אור בגלריה Art 192. 14:00-15:30
מסיפורי האור שלנו - לכל אחד מאיתנו סיפור אישי הקשור להתפשטות האור מן החושך, הפעם נשתף את האורחים בחווייה המרגשת, בתחום האישי, קבוצתי וחברתי של הקמת המיזם של נשים יוצרות בעכו העתיקה ועל אומנות בעכו העתיקה. נהנים מתערוכת כלי התאורה שיוצרו במיוחד לאירוע ומדליקים ביחד אורות רבים, מברכים ומאחלים לאור גדול שיצא מהחגיגה.
ללא עלות
טלפון:04-8283955

גלריית המרחב בעכו העתיקה מציגה את התערוכה: קיר סבתא.
חמישי 9:00-17:00 שישי 10:00-14:00 שבת 12:00-16:00
התערוכה , שנפתחה ב-27.7, היא התערוכה השלישית שמוצגת במרכז המידע JNF-USA בעכו העתיקה.
שם התערוכה "קיר סבתא"- הינו מחווה לאריגה, רקמה, סריגה ותפירה ובמסגרתה אנחנו ממשיכים להציג, לחשוף ולקדם אמנים ויוצרים מקומיים.
התערוכה עוסקת בהקשר לאקלקטיקה של תרבויות, המורכבת מפרגמנטים שונים שיחד יוצרים דבר שלם.
כותבת אסיה,יוצרת התערוכה:
"יש משהו קסום במלאכת יד. בעשייה שיש בה מיומנות ותחושה נוסטלגית של מלאכה. לא עשייה ולא תעשייה. מלאכת יד אדם, מתענגת במגע עם חומר, חיבור, תפר, קישוט.
חיים שלמים בחלל אחד, עולמות שונים ומרתקים של 6 אמנים מהגליל, המוצגים יחד בחלל הגלריה ומאותתים את עצמם החוצה כל אחד בדרכו".
הכניסה חופשית
טלפון:04-6015533

התערוכה  - "חגיגה של אור" - Art 192
א' - ש' 10:00- 17:00 שישי 10:00- 15:00
בערוכה תוצגנה עבודות מקוריות של קבוצת היוצרות במיזם, אשר בחרו בסמוך לחג החנוכה לעסוק בנושא האור וסממני החגים, כביטוי לרצון שלהן לנהל אורח חיים משותף בעכו העתיקה ובכלל, תוך גילוי סובלנות, חברות ושכנות טובה. 
באווירת החג של החגים, תוצגנה מגוון חנוכיות, גופי תאורה, עששיות, קישוטים לקריסמיס מחומרים כמו- חימר, זכוכית ונייר ועוד הפתעות.
הכניסה חופשית
טלפון:04-8283955

טיול שטח בתומקאר במשק חפר אבירים – את המחיר אתם בוחרים. 19-21/12 10:00-15:00
טיול ביער ברכב שטח במסלול אתגרי , נהיגה עצמית ללא מדריך מקבלים מפה ויוצאים לדרך הנוף. תצפית אל הים והחוף, נחל כזיב, מבצר המונפורט, הר מירון ומבט ללבנון.
משך הטיול : שעה עד שעתיים לפי בחירתכם
מחיר לאדם : אתם מחליטים בסיום הפעילות כמה לשלם...
מחירון רגיל מופיע באתר www.meshekhefer.com

פורסם במדורתיירות כפרית