הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סוף שבוע של פסטיבלים בגליל המערבי


סיור מודרך מרתק ושיח גלריה בעכו העתיקה במסגרת פסטיבל בתים מארחים, טיול וסרט בעקבות הדבש בפקיעין במסגרת פסטיבל דוקואביב

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 7-8 בנובמבר 2019

Responsive
תערוכת קיר סבתא, צילום: לנה גומון

סיור ושיח גלריה בעכו העתיקה


פסטיבל בתים מספרים בעכו העתיקה יתקיים זו השנה הראשונה, בימים חמישי ושישי, 7-8 בנובמבר.הפסטיבל הינו יוזמה של פעילים ותושבים מהעיר במטרה לחשוף את תושבי העיר והקהל הרחב לאוצרותיה החבויים של עכו. במסגרת הפסטיבל תושבי העיר יציעו לקהל הרחב לבקר ולסייר בבתיהם, במוסדות ציבור ובאתרים הסגורים במהלך השנה לקהל הרחב.
במסגרת הפסטיבל, המבקרים יוזמנו לקחת חלק גם בשני אירועים מטעם עמותת זמן גליל מערבי, ללא תשלום.

סיור בעכו העתיקה עם מורה הדרך אמנון גופר - במהלך הסיור "עכו – המזרח בוער בליבך", משוטטים ומכירים את עכו האחרת. זו שסיפור חייה מיטלטל בין מזרח ומערב, בין אנשי רוח גדולי שם לסולטנים ערלי לב. מבקרים בארבעה מבנים בהיבטים הרוחניים של העיר. וחווים טיול קליל של סיפורים רוחניים, מחשבות גיאופוליטיות וחיים אמיתיים בין החומות.

שיח גלריה בעקבות התערוכה "קיר סבתא" - "קיר סבתא" היא התערוכה השלישית שמוצגת במרכז המידע JNF-USA בעכו העתיקה. שם התערוכה "קיר סבתא"- הינו מחווה לאריגה, רקמה, סריגה ותפירה ובמסגרתה אנחנו ממשיכים להציג, לחשוף ולקדם אמנים ויוצרים מקומיים. התערוכה תעסוק בהקשר לאקלקטיקה של תרבויות, המורכבת מפרגמנטים שונים שיחד יוצרים דבר שלם.
במפגש מכירים את אסיה דובלין אוצרת הגלריה, ושניים מאומני התערוכה: ברק אביעם מעצב ותופר תלבושות לאופרה ולתיאטרון וקובי סיבוני יוצר ומעצב בחוט ברזל.
יוצרת התערוכה אסיה דובלין מספרת: "יש משהו קסום במלאכת יד. בעשייה שיש בה מיומנות ותחושה נוסטלגית של מלאכה. לא עשייה ולא תעשייה. מלאכת יד אדם, מתענגת במגע עם חומר, חיבור, תפר, קישוט. חיים שלמים בחלל אחד, עולמות שונים ומרתקים של 6 אמנים מהגליל, המוצגים יחד בחלל הגלריה ומאותתים את עצמם החוצה כול אחד בדרכו".

הסיור ושיח הגלריה יתקיימו ביום חמישי, 7 בנובמבר.
שני האירועים ללא תשלום, אך תלויים בהרשמה מראש
לפרטים ולו"ז האירועים: www.batim-akko.co.il טלפון 04-6015533

טיול וסרט בעקבות הדבש בפקיעין


בפסטיבל דוקואביב גליל יוקרנו לא מעט סרטים מרתקים, אך לא רק סרטים יחכו למבקרים בפסטיבל. מורת הדרך איילת בר מאיר, מציעה פעילות מרתקת, המשלבת סרט ובעקבותיו טיול מודרך.

Responsive
איילת בר מאיר, צילום: אנטולי מיכאלו

הסרט "ארץ הדבש" מספר על הטידזה מורטובה, אשר מטפסת לגבהים עצומים בנופיה היפים של מקדוניה כדי לרדות דבש של נחילים המסתתרים בנקיקים.
כשלמקום מגיעה משפחת נוודים הם מאיימים על פרנסתה, אבל גם מנפצים את בדידותה. הצילום הנפלא זיכה את הסרט בפרס פסטיבל סאנדנס.

טיול מודרך -לאחר הסרט, יוצאים יחד לטיול בכפר העתיק פקיעין, בהדרכת מורת הדרך איילת בר מאיר. בסיור מבקרים אצל ראסן, שומעים על דרכו בעולם הדבוראות וטועמים את הדבש. לאחר מכן יורדים אל מערת הרשב"י ושומעים על סיפור החרוב, המעיין, טחנות הקמח וסיפורי מקום נוספים.

תאריך 8 בנובמבר 2019
נקודת מפגש: היכל התרבות מעלות תרשיחא, צומת כיכר הזיתים.
עלות לאדם: כרטיס משולב לסרט ארץ הדבש + סיור בעקבות הדבש – 110 ₪.
בהרשמה מראש בלבד
תחילת הסרט 10:00 יציאה לטיול: 11:45
הנסיעה לפקיעין בכלי רכב פרטיים
טלפון לפרטים ולהרשמה: 04-9573050 לפרטים נוספיםwww.docaviv.co.il/galilee2019

פורסם במדור תיירות כפרית

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק