הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



באיסרו חג שבועות: חגיגת פריחה בחרמון שלא הכרתם


החברה להגנת הטבע מזמינה אתכם לחגיגת סיורים במרומי החרמון שלא הכרתם, במקומות המוגבלים לכניסת מטיילים במשך כל השנה על ידי צה"ל, ונפתחים במיוחד בשבועות לסיורי החברה להגנת הטבע. שבועות I חמישי 20.5.10 בין השעות 15:00-10:00


תאריכים: 18-5-2010

חגיגת פריחה בחרמוןבית ספר שדה גולן וחרמונים של החברה להגנת הטבע מזמין אתכם לחגיגת סיורים במרומי החרמון, במקומות המוגבלים לכניסת מטיילים במשך כל השנה, שייפתחו לרגל שבועות על ידי צה"ל לסיורי החברה להגנת הטבע. הסיורים יתקיימו באיסרו חג שבועות, 20.5.10 בין השעות 10:00-15:00. הסיורים מתקיימים לזכרו של יהודה ויס, שהיה מדריך בוגר בביס"ש חרמון ונפל במלחמת שלום הגליל.

ימים אלו הם שיא תקופת האביב שבחרמון, השוררת שם לזמן קצר בלבד. הסיור עצמו אורך עד שעתיים וכולל הליכה לגבעות הקרב על החרמון, שנכבש בשנת 1973 על-ידי סיירת גולני. בין השאר נבקר גם בשולי הדולינה, שהיא קריסה של הקרקע הגירנית בחרמון, בשל חילחול מי התהום ויצירת מעורות הקרסט מתחתיה. קריסת הקרקע הביא ליצירת עמק בולען.

הסיורים הם בדגש על הפריחה של ראשית הקיץ בחרמון - פריחה הייחודית רק לאתר זה, כך נפגוש שיחים קוצניים נמוכים בגלל הרוח והגובה כגון הדובדבן השרוע והכר הקוצי. במרומי החרמון הצמחיה שכובה ושרועה, משום שהמקום גבוה וחשוף והדרך של הצמחים לשרוד את האקלים הקיצוני הוא להיות צמודי קרקע. בין הצמחים נוכל למצוא גם את צבעוני חרמון- פרח נדיר הנמצא כעת בסוף פריחתו הכתומה.

בין חיות הבר החיות בגובה זה של החרמון נמצאים חזירי הבר והנברנים, ובתקופות הקיץ ניתן לראות שם גם פרפרים מלבנון, אשר החרמון מהווה את גבול התפוצה הדרומי שלהם. כמו כן נצפה בציפורים המרחפות מעל שמי החרמון. ציפורים כמו בזבוזי לבנון, חצוצרני חרמון וסיטת צוקים ניתן לראות רק במרומי ההר ולא בשום מקום אחר בארץ.

מדריכי החברה להגנת הטבע ידגימו לנו כיצד מתאימים החי והצומח בחרמון את עצמם לתנאי האקלים שבו. הסיור ישלב תצפיות על סוריה, שרשרת התילים הגעשיים של רמת הגולן ועמק החולה והגליל המזרחי. בנוסף תהיינה פינות ליצירה עבור הילדים הקטנים. תינוקות ופעוטות- במנשאים.

הסיורים מתקיימים ללא תשלום, מלבד מחיר העלייה ברכבל לאתר החרמון ( 35 ₪ ). הסיורים יוצאים כל חצי שעה מהרכבל העליון. סיור ראשון יוצא בשעה 10:00 ואחרון בשעה 14:00.

הסיורים מתאימים במיוחד לנופשים בצפון שמעוניינים להוסיף טיול קצר באיסור חג.

אין צורך בהרשמה מראש.

פרטים ביס"ש גולן וחרמונים של החברה להגנת הטבע: 04-6965030-1 וביום האירוע 052-3869835- מאיר

אתר החברה להגנת הטבע