הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אירועי סוכות 2019 - מאילת ועד הגליל


בחג הסוכות מחכות לכם אין ספור פעילויות לכל המשפחה - החל מפסטיבל הבירה באילת, ועד תערוכות וסדנאות בגליל. בין לבין - סיורים, מגוון פעילויות במרחב החקלאי במרכז ובדרום, תערוכת הסוכות הגדולה בעולם, סדנאות אומנות ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: סוכות תש''פ לכל המשפחה

Responsive
בוצרים ונהנים ביקב יפתחאל בגליל המערבי, צילום: אדווה אופיר

אזור הצפון


פסטיבל בוצרים ונהנים השנתי- פסטיבל לכל המשפחה ביקב יפתחאל
יקב יפתחאל באלון הגליל מזמין לפעילות בציר ייחודית הכוללת את תהליך הכנת התירוש- מהענב ועד לבקבוק.
פעילות משותפת בכרם בבציר ענבים ידני, ובהמשך, בין צל עצי האקליפטוס, ממשיכים בהכנת יין התירוש- הפרדת הענבים מהאשכולות, מעיכת הענבים, סחיטת ענבים, סינון ומילוי התירוש לבקבוק אישי, פיקוק בפקק שעם ויצירת תווית אישית.
התהליך כולו מתבצע בעבודת ידיים ובעזרת מכונות המתאימות לילדים. הפעילות תלווה בהדרכה צמודה ולאחריה יתקיים ביקור ביקב, בו ניתן לצפות בסרט המתאר את תהליך הכנת היין.
לסיום, הילדים מוזמנים למתחם משחקי העץ והג'ימבורי, והמבוגרים מוזמנים למרכז המבקרים של היקב- שם ניתן לטעום ממגוון היינות וליהנות מגבינות עיזים משובחות וטעימות דבש, גם הוא מתוצרת המשק.
מתי: הפעילות תתקיים בראש השנה ובסוכות 28.9-1.10, ו-12-21.10 או עד גמר הענבים. (מומלץ להתקשר לוודא לפני הגעה) בין השעות: 10:00-14:00
כמה: משתתף (בוצר): 45 ₪, מלווה: 30 ₪. פלטת גבינות עיזים, קפה, קרטיבים ושתייה קלה בתשלום נוסף.
איפה: יקב יפתחאל באלון הגליל
לפרטים: אדוה 052-4641849, הדס 052-4641850

סוכות שמח עם עמותת זמן גליל מערבי
אין כמו סוכות לצאת אל הנופים והאוויר של הגליל, ועמותת זמן גליל מערבי מציעה שלל אפשרויות בילוי בימי חול המועד.
להכיר (ולטעום) את עולם הגלידה עם סדנת "מדענים צעירים" או לצאת לסיור במפעל של גלידת בוזה. מתוק קצת אחר אפשר למצוא בסדנאות השוקולד של אודט, שיוציאו מכל אחד את השוקולטייר שבו. מי שמעדיף דווקא גבינות, יוכל להגיע על הבית לגבינות של שירת רועים, שם יתקיים יום פתוח החושף את תהליך הייצור של הגבינות, וכמובן שגבינות הולכות הכי טוב לצד יין - בפסטיבל בוצרים ונהנים ביקב יפתחאל, כל המשפחה חווה בעצמה את תהליך הכנת היין, מהענב ועד הבקבוק, וביקב לטם תתקיים חגיגת הבציר השנתית, עם מוזיקה תימנית ופינת דריכת ענבים עבור הילדים.
מי שמחפש סדנת בישול של ממש, ימצא אותה בסדנת בישול ערבית עשירה של גליל EAT, עם סעדה, שתלמד את טכניקות הבישול שלה. ארוחה הודית בסוכה תתקיים אצל חגית לידרור בכליל לצד מוזיקה הודית קלאסית, ואצל שולה משתולה תערך ארוחה כורדית עם סיפורים ושירים.
לצד כל האוכל והיין, תהיה גם קצת אומנות לנשמה. בסטודיו ג'רה יקיימו סדנאות חווייתיות בחרס וזכוכית, ובארט 192 בעכו העתיקה, יקיימו מפגשים ללא תשלום עם נשים גליליות יוצרות שידגימו את עבודתן.
מתי: במהלך כל ימי החג וחול המועד, בהתאם לפעילות.
כמה: המחיר משתנה בהתאם לפעילויות השונות
איפה: ברחבי הגליל המערבי
לפרטים: www.westgalil.org.il

סדנת "המדענים הצעירים" בגלידת בוזה בסאסא
גלידה זה עניין לשפים? או אולי עניין למדענים? - גם וגם.
בסדנת המדענים הצעירים של בוזה יהנו המשתתפים מהצצה לעולמו של איש הגלידות ומקבלים הסבר בצורה פשוטה וברורה על התהליך המדעי של הכנת הגלידה, מערבבים טעמים כמו שפים אמיתיים , מכינים גלידה בטכניקות שונות וכמובן אוכלים ממנה. הסדנאות הוכנו בעזרתה של רינת כהן, יועצת חינוכית
מתי: חוה"מ סוכות: 4,15,16,17,18,19,21 בשעה: 10:30. משך הסדנה כ–60 דקות
כמה: מחיר ילד: 60 ₪ מבוגר מלווה ראשון: 20 ₪ (חובה מלווה מבוגר למשפחה) מבוגר מלווה שני: 60 ₪
איפה: גלידת בוזה בסאסא
לפרטים: 04-6918880 הסדנה בתאום מראש ומותנית במינימום משתתפים

אזור המרכז


אצא לי הסוכה - תערוכת הסוכות הייחודית בעולם בפארק נאות קדומים
השמורה התנכ"ית נאות קדומים היא המקום המושלם להתחבר לאווירת חג הסוכות.
בימי קדם, נהגו בימי החג לעלות לרגל לירושלים ובדרך, למכור ולקנות סחורה, לפגוש חברים ותיקים ולצבור חוויות חדשות. המבקרים בפארק בחול המועד ייהנו מפעילויות אשר יציגו את חג הסוכות באור מיוחד, עם דגש על אותם ימים קדומים.
במהלך החג הבקרים יגיעו על תערוכת הסוכות הגדולה בעולם!
בתערוכה נמצאות למעלה מ-20 סוכות שונות ומשונות מדפי המשנה, כמו סוכה על עץ, סוכה עגולה, סוכה על גבי סוכה, סוכה קטנה כמו מלונה, סוכה על סירה ועוד.
את הדרך עד לתערוכה מעבירים במסלולי הליכה (ארוך או קצר) בהם מכירים את משמעות החג, העונה החקלאית, שימור מזון, מידות משקל עתיקות ועוד.
לאורך היום יתקיימו גם הצגות והופעות מקוריות לכל המשפחה, פינות יצירה מחומרים ממוחזרים ועוד
מתי: ימים ג'-ה', 15-17 באוקטובר, בין השעות 17:00-9:00, כניסה אחרונה ב- 15:00. יום ו', 18 באוקטובר, בין השעות 14:00-8:30, כניסה אחרונה ב- 11:30
איפה: פארק נאות קדומים, בסמוך ליער בן שמן
כמה: 45 ₪ למשתתף מגיל 3
לפרטים: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il

Responsive
סוכות בנאות קדומים, צילום: איתי בלסון

מאורות, בתים ומושבות: הבתים של בעלי החיים – גן החיות התנ"כי, ירושלים
חג הסוכות, שמסמל את הבית הארעי שלנו, הוא הזדמנות נהדרת להכיר את הבתים של בעלי החיים ואיך הם מגינים עליהם. ברחבי הגן יוצב שילוט שיעסוק בקינים המדהימים, ובמאורות המסקרנות של בעלי החיים. מי היצור הבונה את הקן בגדול בעולם? איך מתכונן האורנג אוטן ללינת הלילה? ולמה כולא הקלאו את זוגתו בתוך גזע עץ? בנוסף תתקיים הסדנה "אושפיזין בתוך הבית" על העכבישים, הנחשים ושאר בעלי החיים שמבקרים אצלנו בבית וכן האכלות מודרכות וסדנאות.
מתי: במהלך ל חופשת הסוכות. ימים א' – ה' 9:00 – 18:00, שישי וערבי חג 9:00 – 16:30 שבת וחג 10:00 – 18:00
איפה: דרך אהרן שולוב 1, ירושלים
כמה: ילד (גיל 3-18) 44 ₪, מבוגר 58 ₪
לפרטים:02-6750111 ובאתר www.jerusalemzoo.org.il

סוכות בחבל מודיעין
ממש במרכז הארץ נמצא המרחב הכפרי של יערות בן שמן – חבל מודיעין. בחול המועד סוכות יתקיימו באזור שלל אירועים ופעילויות לכל המשפחה. בחוות אלאדין שבכפר רות יתקיים מסיק זיתים ופעילויות חקלאיות נוספות, בפארק נאות קדומים תוצג תערוכת הסוכות הגדולה בעולם, בכפר חשמונאי בשילת יהיו חוויות ארכיאולוגיות, בהן טביעת מטבעות, יצירה בקדרות, כתיבה בקולמוסים ועוד ובמקלט הקופים הישראלי תתקיים חגיגה אפריקאית. ביער קולה יתקיים ניווט ספורטיבי בטבע ובמושב מבוא מודיעים, למרות שנשרף עד היסוד, התושבים שומרים על אופטימיות ויקיימו את 'פסטיבל קרליבך', זו הפעם ה-24, עם הופעות של מיטב הלהקות וזמרי המוזיקה היהודית, כ-70 דוכני אומנות אותנטית, מתחם ילדים כולל יצירות, הופעות, הפעלות ועוד הפתעות.
מתי: במהלך כל ימי החג וחול המועד, בהתאם לפעילות.
כמה: המחיר משתנה בהתאם לפעילויות השונות
איפה: יישובי צפון הנגב
לפרטים: www.thm.org.il

Responsive
קלאו הנזר בגן החיות התנ''כי, צילום: אוריאל נורי

'פסטיבל קרליבך', היריד הכפרי ה- 24 במבוא מודיעים
השריפה שכילתה את מושב מבוא מודיעים בל"ג בעומר האחרון לא ריפתה את ידיהם של חסידי הרב קרליבך, והם שוב מתכנסים לקיים את היריד ה- 24 כסדרו. 'פסטיבל קרליבך' במבוא מודיעים מתקיים כבר למעלה מעשור בכל חול מועד וגם השנה תתקיים פעילות ענפה מגוונת ומעניינת לכל קשת הגילאים: הופעות מוסיקליות לאורך כל היריד על ידי מיטב הלהקות וזמרי המוזיקה היהודית, כ- 70 דוכני אומנות אותנטית, מתחם ילדים כולל יצירות, הופעות, הפעלות ועוד הפתעות.
מתי: חול המועד סוכות, יום ד' 16/10 י"ז תשרי, בשעות: 12:00-21:00
כמה: 30 ₪ לילד מגיל 3, 70 ₪ למבוגר מגיל 16
איפה: מושב מבוא מודיעים. הכוונה לחניה בכניסה למושב.
לרכישת כרטיסים: tickchak.co.il/7251

סוכות במטה יהודה
המועצה האזורית מטה יהודה מציעה שלל אפשרויות בילוי מגוונות לימי חול המועד סוכות. מללמוד איך מכינים נעליים, במסגרת סיור בסנדלריה של עינת ושטפן קדמי, ועד לראות כיצד מפסלים בפלדה עם האמן משה כץ.
מלשמוע סיפורי חלוצים ב"מחסן של סבא" במושב בית מאיר ועד לראות כיצד מנפחים זכוכית בסטודיו של אולה במושב אביעזר. להכיר את האנשים ששומרים עלינו בבית מורשת משטרת ישראל או לצאת לטייל בהרי ירושלים עם בית ספר שדה שער הגיא.
מתי: במהלך כל ימי החג וחול המועד, בהתאם לפעילות.
כמה: המחיר משתנה בהתאם לפעילויות השונות
איפה: ברחבי מטה יהודה
לפרטים על כל האירועים באזור tour-yehuda.org.il

בית מורשת משטרת ישראל בחול המועד סוכות
בית מורשת משטרת ישראל מזמין את הציבור בימי חול המועד סוכות לחוויה מיוחדת, בה יכיר מקרוב את השוטרות והשוטרים שמשרתים אותו מדי יום וכן את הציוד המיוחד שמשמש אותם. במקום ייערכו תצוגות של יחידות המשטרה השונות: ניידת סיור, משטרת התנועה, משמר הגבול, זיהוי פלילי, ועוד.
בשעות 11:00 ו-13:00 ייערך מופע מרכזי בכיכובם של מדריכי המכללה לשוטרים, כלבי משטרה ורובוט חבלה. בבית המורשת יוכלו המבקרים להתחפש לשוטרים, לפתור כתבי חידה נושאי פרסים, לצפות בסרטים, לשמוע סיפורים, ליצור וליהנות.
מתי: ימים שלישי, רביעי וחמישי, ט"ז-י"ח תשרי תש"פ, 17-15.10.2019, בשעות 15:00-9:00 (הכניסה לאתר תיסגר בשעה 14:00).
כמה: הכניסה חופשית. אין צורך להזמין מקום מראש.
איפה: בית מורשת משטרת ישראל, המכללה הלאומית לשוטרים, שדרות וירג'יניה 1, אזור התעשייה בית-שמש מערב
לפרטים: טלפון 02-5788263,www.facebook.com/police.heritage

Responsive
בית מורשת משטרת ישראל במטה יהודה, צילום: שלומי שטרית

עיזה פזיזה- משק צבן במושב טל שחר
ההזדמנות להיפגש עם מחלבת עיזים קטנה ומשפחתית, בדיוק כמו של פעם, ולראות כמה קל להכין גבינה מחלב.
בחוה"מ סוכות אפשר להגיע לסוכה ולגלות כמה סודות: מדוע דרור צבן החליט להביא הביתה 25 גדיות? איך בכלל גילו שאפשר להכין גבינה מחלב, ולמה אומרים שמוצרי עיזים בריאים יותר? האם זה נכון שעז חומה נותנת לנו שוקו..?
במהלך הסדנאות סרטון קצר והיכרות עם סיפור משפחת צבן, הדגמה של הכנת גבינה כפרית בסגנון צ'רקסי, חלוקת חלב למשפחות, ליטר אחד לכל גבינה שרוצים להכין. סיור בדיר העיזים והתיישים, עם ליטוף והאכלה. הצצה לתוך המחלבה והסבר קצר על תהליך הייצור, טעימות ממוצרי המחלבה ואריזת הגבינות המשפחתיות שהכנתם בסדנה.
בסוף הפעילות טועמים ממבחר גבינות, מטבלים, זיתים וריבת חלב העיזים של המשק.
מתי: ימים: שלישי עד שישי 15-18/10 (שבת סגור) וכן ביום ראשון 20/10 ושוב ביום שלישי 22/10.
בכל יום יתקיימו 3 סדנאות, בשעות: 10:00, 12:00, 14:00 בהרשמה מראש. משך הפעילות כשעה וחצי עד שעתיים.
כמה: 36 ₪ לכל משתתף (התשלום מגיל 3 ומעלה) + 40 ש"ח נוספים (פעם אחת) לכל הכנת גבינה שתחליטו לעשות (רוב המשפחות בוחרות להכין גבינה אחת, אבל אפשר יותר).
איפה: משק צבן במושב טל שחר
לפרטים והרשמה: 08-6102876 www.izapzizadairy.com

אזור הדרום


סוכת בן-גוריון – סוכות בצריף בן-גוריון
המבקרים בצריף בן-גוריון בחג יוכלו לפגוש בכמה שחקנים, מחופשים לדמויות מחייו של בן-גוריון, שיקחו למפגשים תיאטרלים ברחבי האתר. בכניסה לצריף יחכה שומר ראש מזדקן, שיחד עם המבקרים ייזכר בימים בהם שמר על בן-גוריון. בהליכות הבוקר הקבועות שלו, בעבודה בשדה ובדיר ובזמן האירוח של מנהיגים מכל רחבי העולם. לצד מפת התבליט הענקית של הנגב, תמתין חוקרת הנגב, שממש כמו בן-גוריון, שותפה לאותו "שיגעון" של להפריח את הנגב ולגלות את הסגולות שבו. החוקרת תספר על היתרונות שבנגב ועל הגידולים והפיתוחים שנמצאים בו.
בין צריפי הקיבוץ השכנים, יהיה ניתן למצוא את הקיבוצניקית רותה, ממקימי שדה בוקר. רותה תשתף במפגשיה עם בני הזוג דוד ופולה בן-גוריון, על מה הביא למעבר הקיצוני מת"א אל המדבר ועל איך נראו חיי היום יום בקיבוץ באותם ימים.
בנוסף, ממשיכים מסורת בת עשרות שנים, ומגיעים להתארח בסוכה של בן-גוריון, ולחגוג את יום הולדתו ה-133, עם המתנה האהובה עליו – ברכות.
מתי: 15-17 באוקטובר, האתר יהיה פתוח בשעות 8:30-17:00, כניסה אחרונה עד שעה לפני הסגירה. בשעה 10:00 יצא סיור מודרך למשפחות באתר. הסיורים התיאטרליים ופעילות יצירה יתקיימו בין השעות 11:00-15:00.
בין השעות 17:00-19:00 האתר יהיה פתוח למשפחות עם בני משפחה עם צרכים מיוחדים בלבד, לסיורי שקט.
כמה: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. סיור מודרך בתוספת של 5 ₪ לאדם – בהרשמה מראש דרך האתר.
איפה: צריף בן-גוריון, קיבוץ שדה בוקר
לפרטים: www.ben-gurion.co.il או בטלפון 08-6560469

Responsive
סוכות בצריף בן גוריון, צילום: צביקה שמעיה

סיורים חקלאיים, קטיף וטיולים בין השדות - צפון הנגב
חג האסיף הוא זמן אידיאלי להגיע לביקור בצפון הנגב. לאחר תקופה קשה עם עמל רב, הגיע הזמן לקצור את פירות העבודה, ליהנות משפע של תוצרת מקומית איכותית ולבלות בשלל האטרקציות של האזור.
המבקרים בסוכות בצפון הנגב יוכלו לבקר בחממות אננס מתוק וטרי או לקטוף עגבניות במשק 77, לטעום גבינות צאן במחלבת הבוטיק צאלה, לקטוף שלל ירקות ישר מהשיח ב"שביל הסלט", להאכיל יענים באל היען, להכיר לעומק את ארבעת המינים במבוך מרים, לגלות מה אפשר לעשות עם דבש ביד מרדכי ועוד.
כל זאת לצד טיולי אופניים, ביקור במרכזי מבקרים, חוות חקלאיות ועוד שלל פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.
מתי: במהלך כל ימי החג וחול המועד, בהתאם לפעילות.
כמה: המחיר משתנה בהתאם לפעילויות השונות
איפה: יישובי צפון הנגב
לפרטים: www.habsor.co.il

פסטיבל בירה בים האדום - שדרה של ברזים והופעות באילת - חינם!
בעצם כל העניין, הוא לשתות משהו קר... בלב מדבר, ואין מקום מושלם יותר מאילת לשתות כוס בירה קרה קרה, עם קצף משובח, עם חברים או משפחה מול הופעה אדירה. פסטיבל הבירה בים האדום אילת חוזר קרוב אל קו החוף, אל הרחבה מחוץ לקניון מול הים באילת, לכבוד הפסטיבל תוקם שדרה של ברזים ובה מעל 40 סוגי בירות שונות, כולל בירת הדרים, בירת דובדבנים, בירה ללא אלכוהול, מתחם אוקטוברפסט מיוחד ועוד. על הבמה אמנים מהשורה הראשונה כמו מוניקה סקס, התקווה 6, מוש בן ארי וטונה, לצד הופעות של להקות מקומיות.
מתי: 14-17 באוקטובר החל מ-19:00 ועד 01:00 לפנות בוקר
כמה: ללא תשלום
איפה: טיילת אילת, מול קניון 'מול הים
לפרטים: אתר http://Eilat.city

סוכות במחלבת צאלה - משק צאן
במהלך סוכות יתקיימו במחלבת צאלה סיורים מודרכים במשק הכוללים את סיפור המקום, ביקור בדיר הכבשים כולל ליטוף והאכלה וטעימת גבינות.
ארוחות בוקר חלביות כשרות, סלי פיקניק בהזמנה מראש מארזי שי מוכנים ובהרכבה עצמית, מעדניית הגבינות פתוחה ברצף, וגלידת יוגורט כבשים ייחודית.
מתי: 15-18/10בשעות 9:00-16:00. 13,20/10 עד השעה 14:00.
סיורים מודרכים באתר, הכוללים את סיפור המקום, ביקור בדיר הכבשים וטעימות גבינות, יתקיימו כל יום בשעה 10:00
איפה: משק צאן, סמוך למושב עין הבשור
מחיר: הכניסה לאתר ללא תשלום. השתתפות בסיור בעלות של 25 ₪. למשתתף מגיל 4.
לפרטים: 077-7295712

Responsive
מחלבת צאלה, צילום: לבנת גינזבורג

מבוך מרים: בשביל התבלינים והבשמים
בין שיחי התבלין לבין הפרחים צומחים להם בשקט לולב, אתרוג, הדס וערבה. בחג סוכות מאתרים את ארבעת המינים בין שבילים מפותלים בין שיחי התבלינים ושיחי הבשמים. פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים, בה מזהים ומכירים צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם, מכינים שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים, מבקרים בתחנת ארבעת המינים - עם אגדות וסיפורים ומקנחים בחליטת לימונדת הבית.
מתי: 15-20/10. סיורים בשעות: 10:00, 12:00, 14:00, 16:00. ניתן גם להזמין מראש סיור ערב עם פנסים.
איפה: מושב ניר משה משק 26
מחיר: 32₪ מגיל 4.
לפרטים: 077-7295715

פורסם במדורתיירות כפרית

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק