הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אדון - חרדון אוסטרלי מזוקן


עונת הקיץ היא תקופת ההתרבות של החרדונים ובמרכז המבקרים זוחרקים מזמינים אתכם לבוא ולהכיר את החרדון האוסטרלי המזוקן, וגם לגלות מידע מופלא על בעלי-חיים אחרים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: אוגוסט 2019

Responsive
בקיעת הביצים של החרדון האוסטרלי המזוקן, צילום: זוחרקים -  באדיבות ארץ כרמי זית

במרכז המבקרים "זוחרקים" בשְׁכַנְיָה במועצה האזורית משגב שבגליל המערבי, החלה עונת בקיעת הביצים של החרדון האוסטרלי המזוקן, וזו הזדמנות נפלאה להכיר וללמוד אודותיו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מדובר בחרדון הנפוץ במגוון בתי גידול - מערבות ועד למדבריות. הוא גדל לאורך של עד כ- 60 ס"מ ולמשקל שיכול להגיע עד 600 ג'. מרבית חלקי גופו של החרדון מכוסים קוצים, אך הבולט מכולם הוא ה"זקן" שיכול להתנפח כדי להרתיע אוייבים, אך גם משמש לחיזור. החרדון המזוקן ניזון מחרקים או מעלים ואינו מרבה בשתייה.

עונת הקיץ היא תקופת ההתרבות של החרדונים. אמא חרדון מטילה את ביציה באדמה והולכת לדרכה, לאחר כחודשיים בוקעים חרדונים קטנים מהביצים, ולאחר הבקיעה הם שוכבים בתוך הביצה וסופגים לגופם את שק החלבון אשר משמש כמזון ראשוני לאחר הבקיעה. בתום ספיגת החלבון ייצאו החרדונים הקטנים מהביצה ויתפזרו באזור.

מרכז המבקרים - "זוחרקים" בשכניה, במשגב, הוא מסוג המקומות שאוהבי זוחלים וגם אלו שפחות, חייבים לבקר בהם, לחקור ולגלות מידע מופלא על בעלי החיים הזוחלים והחרקים.

לפרטים נוספים: יעל נאמן 050-2971962 לאתר זוחרקים

רוצים לקבל עוד המלצות על טיולים ואטרקציות באזור ארץ כרמי זית? תחנת המידע ביודפת מספקת מגוון המלצות לפעילויות ואטרקציות באזור כרמיאל, משגב ובקעת בית הכרם על שלל הכפרים המעניינים שבה.
שעות פתיחה: א'-ו' 9:00-15:00  בואכה יודפת
לפרטים: 04-9966263 פייסבוק תחנת המידע יודפת