הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בין שקיעה לזריחה - חוגגים את חופשת הקיץ בערבה הדרומית


טיול זריחה ולילות כוכבים בתמנע, סיורי עששיות אל נבכי הפארק, מסע מעבר להרים בהצגה באמפיתיאטרון החדש, ביקור בשמורת חי-בר יטבתה ובחוות דרך התבלינים והים, ועוד אטרקציות שהאזור מציע לכם. בואו ליהנות עם כל המשפחה משלל פעילויות מיוחדות לקיץ

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: יולי - אוגוסט 2019

Responsive
סיורי עששיות אל נבכי הפארק, צילום: ארכיון פארק תמנע

חופשת הקיץ היא התקופה המושלמת לבילוי עם כל המשפחה. לרוב הבילוי מסתכם בטבילה קרירה בבריכה או בחופי הים, בקניונים ממוזגים או בבתי קולנוע חשוכים. בואו להכיר משהו אחר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

סיורי עששיות אל נבכי פארק תמנע
בחודשים יולי ואוגוסט, בכל שלישי וחמישי בשעה 19:00
פארק תמנע פותח שעריו בימי שני וחמישי ומאפשר הצצה אל הפארק בשעות החשיכה. הסיור מתחיל בביקור במרכז המבקרים, צפייה במיצג האור-קולי עובר בין "יצירות טבע" מפתיעות. ה"פטרייה" המרשימה ועמודי שלמה הנישאים. הסיור יסתיים ברחבת האגם למילוי בקבוק בחול צבעוני.
משך הסיור כשעתיים וחצי.
המחיר -69 ₪ למבוגר, 59 ₪ לילד מגיל 3 עד 13
להרשמה – פארק תמנע – 08-6316756 ובאתרwww.parktimna.co.il

"מעבר להרים" בפארק תמנע
ימי שלישי – 23/7, 30/7, 6/8, 20/8 בשעה 18:30
פארק תמנע ושחקני תיאטרון אלעד מזמינים אתכם לטייל בפארק תמנע העצום ולצפות בהצגה "מסע מעבר להרים" באמפיתיאטרון החדש שליד האגם. השחקנים מציגים סיפורי עם בליווי שירה ונגינה.
המחיר – 79 ₪ מבוגר, 69 ₪ ילד
פרטים והרשמה – פארק תמנע – 08-6316756

Responsive
'מעבר להרים' באמפתיאטרון החדש, צילום: רום כרמי

לילות כוכבים בתמנע
12/8, 13/8, 14/8, 15/8 החל מהשעה 19:00
פארק תמנע מזמין אתכם עם כל המשפחה לחוויה לילית בפארק בו השמיים נקיים מזיהומי אור ומזהמים אחרים. ארבעה לילות בהם פארק תמנע, מחלקת התיירות בערבה הדרומית ומדריכי "הדובה הגדולה" מזמינים אתכם לחוויה לילית קסומה כולל אפשרות להקים אוהל באתר הקמפינג ולהצטרף לסיורי הזריחה (בהרשמה ובתשלום). טלסקופים רבים יוצבו בשני מוקדים בפארק – "עמודי שלמה" ורחבת האגם. המדרכים יכוונו את הטלסקופים ויזמינו אתכם "לטייל" במכתשי הירח, לדלג בין כוכבי הלכת, "ולטפס" על "שביל החלב".

בנוסף, ייהנו אורחים ממתחמים רבים, בהם:
• מתחם הרצאות - בו נכיר את גווניה השונים של האסטרונומיה, בהרצאות קצרות בנות חצי שעה כל אחת.
• מתחם פלנטריום – הדמיה בתת מימד של כיפת השמים ותנועת הכוכבים
• מתחם צפייה בכיפת השמיים – תצפית אל קבוצות כוכבים בשכיבה על מחצלות
• "גלגל המזל" – מתחם הדמיה ובו דגמים פלנטריים של כוכבי הלכת ומערכת השמש, המחשה של ליקוי ירח וליקוי חמה
• מתחם הפעלה ויצירה לקטנים וגדולים
• קולנוע מדברי – בחצות לערך יוקרן סרט לכל המשפחה, על מסך ענק, תחת כיפת השמיים.

אתר הקמפינג ייפתח ללא תשלום לאורחי החוויה הלילית, בהרשמה מראש.
רוצים ליהנות מהפארק גם בשעות היום? מוזמנים להצטרף לסיור זריחה ב"קניון הפרצופים" הידוע בשמו – הקניון הוורוד. מסלול רגלי שאורך כשעה וחצי ובו דמויות שפוסלו על-ידי הטבע. הסיור בהרשמה ובתשלום.
מסעדת "חאן המלך שלמה" פתוחה בכל שעות הפעילות ותגיש ארוחות קלות, משקאות חמים וקלים, חטיפים, גלידות ולאורחים שנשארו לישון באתר, תוגש ארוחות בוקר (בתשלום).

המחירים:
דמי השתתפת למבוגר – 79 ₪
דמי השתתפות לילד – 69 ₪
תוספת לסיור זריחה – 20 ₪ למשתתף
תוספת לארוחת בוקר – 40 ₪ למשתתף

לפרטים והרשמה – פארק תמנע – 08-6316756 I תיירות בערבה – 08-6616976
הזמנת כרטיסים האתר -http://www.parktimna.co.il/MiniSites/stars
עוד פרטים בפארק תמנע – 08-6316756.

Responsive
מסע בין כוכבים בפארק תמנע, צילום: יורם פרץ

אתרי התיירות בערבה הדרומית מתאימים לטיול גם בשעות היום. כדאי לבקרבשמורת חי-בר יטבתה  וליהנות מסיור ספארי ברכב הממוזג מבלי לרדת ממנו, לראות את אמא יענה ואבא יען מטיילים עם גוזליהם ברחבי השמורה, לפגוש את אמא ערוד מלווה את גור הערודים אל השוקת, הראמים הרובצים בינות עצי השיטה הסוככנית והפראים הולכים לאיטם בשבילי השמורה.

מומלץ לבקר במרכז המבקרים פארק יטבתה וליהנות מארבעה חללים ממוזגים המתארים את החיים במדבר, הרפת הראשונה בערבה, המחלבה המפורסמת והאנרגיה המתחדשת ב"עמק הסיליקון" של ישראל. חצר הפארק כוללת מתקני משחק שחלקם מוצלים ומזרקות מים מרעננות. הביאו בגדים להחלפה, גם המבוגרים לא עומדים בפיתוי.

בבית האמנויות בנאות סמדר יורד "גשם" באמצע הקיץ! בית האמנויות בנוי בבניה תרמית ועליו מגדל צינון המתנשא לגובה של 38 מטרים. הסיור העצמאי מתחיל בשביל מחופה שיחי וורדים וגפנים, מוביל אל מבנה גדול ומרשים שנבנה ותוכנן על-ידי אנשי נאות סמדר ומשמש כבתי מלאכה לאמני הקיבוץ. המבקרים ייהנו מצפייה בסרט קצר על הקהילה ותהליכי הבנייה, מרפסת תצפית אל בקעת הערבה והרי אדום, וגלריית האמנים. מגדל הצינון בראשו של המבנה ממטיר "גשם" בימי הקיץ. אוויר המדברי החם והיבש מאדה את טיפות המים ומקרר את האוויר, הזורם מעצמו ומצנן את אולמות המבנה במינימום אנרגיה. המשיכו את הסיור בביקור ביקב האורגני לטעימת יין.

אל תוותרו על ביקור בחוות דרך התבלינים והים. בואו לפגוש את "הפרידמנים" של אזור צבעון פרידמני הוא שמו של דג אנדמי למפרץ אילת, צבעו סגול זוהר וגודלו המקסימלי מגיע לכ-6 ס"מ. הדג התגלה ע"י דוד פרידמן ז"ל על-כן ניתן לו השם. רפי (בנו של דוד) ומאיה אשתו, בנו אקווריום מיוחד לזכרו ובו הם מציגים את דגי צבעון הפרידמן. מבקרי החווה יבושמו בשלל ריחות תבלינים, תערובות וחליטות כבר במגרש החנייה. עוד בחווה – מתנות לאוהבי הבישול ואוהבי טיולי מדבר, הכניסה חינם.

לפרטים נוספים - דרך הערבה.