הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



ליל ירח מלא בעמק המעיינות


בליל הירח בעמק, פותחים אתרי התיירות את שעריהם עם רדת ערב ומציעים למבקרים שלל פעילויות ייחודיות לכל המשפחה - כאלה המתרחשות רק בלילה, ורובן במחיר סמלי. סיורי לילה מודרכים, טיולי עששיות, ערב מרתק בעקבות בעלי-החיים, סיורי חקלאות אורגנית, שחיה לילית, אירוע תרבות ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 18-07-2019

Responsive
פארק המעיינות, צילום: באדיבות מועצה אזורית עמק המעיינות

החופש הגדול החל השבוע, ובעמק המעיינות ממשיכים את המסורת בפעם הרביעית: 'ליל ירח מלא בעמק המעיינות' יתקיים ברחבי העמק ביום חמישי 18.7, ט"ו תמוז – אמצע החודש בו הירח מלא - לילה שכולו פעילויות ליליות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת הלילה המיוחד שמארגנת המועצה האזורית עמק המעיינות, אתרי התיירות ברחבי המועצה יפתחו את שעריהם בשעות לא רגילות ויקיימו שלל אירועים עם פעילויות מיוחדות למשפחות, רובם במחירים סמליים של 15 ₪ בלבד למשתתף.

במהלך הערב ועד השעות הקטנות יתקיימו בנוסף אירועי תרבות, טיולי עששיות ועוד חוויות רבות ונוספות במזג האוויר האידיאלי של שעות הערב והלילה בעמק המעיינות.

יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות: "ערבי הקיץ בעמק קסומים. רוח קלה מנשבת, המעיינות מנצנצים באור המיוחד רק להם, והאור משתנה משעה לשעה. לילות הקיץ הם הזמן הטוב ביותר לגלות את קסמו של העמק: הטבע, בעלי החיים, המעיינות, שבילי האופניים ואתרי התיירות. בליל הירח הרביעי בעמק פותחים אתרי התיירות את שעריהם עם רדת ערב ומציעים למבקרים פעילויות ייחודיות לכל המשפחה, כאלה המתרחשות רק בלילה: אטרקטיביות, קסומות ומסתוריות משהו. ביום חמישי, ט"ו בתמוז, יעלה ירח לבן ומלא על עמק המעיינות, יאיר אותו ויציף באור לבן, בהיר וחגיגי. מוזמנים לטייל ולבקר בכל האירועים המתרחשים ברחבי העמק, על שביל עמק המעיינות וסביבו בליל ירח, ביום שלמחרת, במהלך כל חופשת הקיץ ובכלל – כל ימות השנה."

במסגרת ליל הירח המלא ייצאו סיורים מודרכים ברכבים חשמליים בפארק המעיינות בשעות 20:00 ו-22:00 וסיור זריחה בשעה 05:00. הסיורים כוללים עליה לתצפית מתל השלושה, סיור הזריחה כולל גם הליכה בשביל הרטוב ותה צמחים על התל.

באתר השחזור חומה ומגדל בגן השלושה יתקיים סיור מודרך ופעיל בצריפי המגורים וחדר האוכל, פעילות בכביסה בגיגית ומים מהתעלה, תצפית ממגדל השמירה ופענוח צופן מורס. במהלך הסיור - כניסה למיצג האורקולי החדש הממחיש את חיי החלוצים והאתגרים שעמדו בפניהם בעת הקמת יישובי חומה ומגדל והשתתפות בקומזיץ עם שירים וסיפורים מתקופת החלוצים לצד קינוח של תפוח אדמה מהאש וכוס תה צמחים מתוק. שעות הפעילות 20:00-22:00 , המחיר למשתתף: 20 ₪.

Responsive
פארק המעיינות, צילום: אשחר בצר - באדיבות מועצה אזורית עמק המעיינות

באתר התיירות נהריים בגשר יתקיימו שני סיורי עששיות אל גדר המערכת, גשרי הירדן והחאן הממלוכי – (20:00, 21:30), ובנוסף סדנאות לאפיית פוקאצ'ות ריחניות וטעימות על תנור לבנים ששרד מאז 1924 ושופץ להנאת המבקרים באתר (19:00,20:30);

במרכז סיור גלבוע מעיינות יקיימו סיורים שונים ביניהם סיור עששיות משפחתי בנחל אבוקה, פעילות פלמ"ח חווייתית באזור תל צמד ועין צמד. שעות הפעילויות – 19:00, 21:00, 23:00.

באתר החוויה האתיופית – האתר החדש מביא לעמק את תרבותה הייחודית והאותנטית של יהדות אתיופיה וסיפורה המרגש והמטלטל של חווה אלמו על עלייתה לישראל. משך המפגש בחוויה האתיופית כשעה וכולל את סיפורה האישי של חווה, טקס קפה, ולימוד ריקוד אתיופי. שעות המפגשים: 20.00 ו 22.00.

במרכז הצפרות מקור החסידה בכפר רופין יתקיים סיור ערב מרתק בעקבות בעלי החיים בעמק המעיינות שכן, בזמן שבני האדם מתארגנים לסיום היום יש בעלי-חיים שרק מתחילים אותו: יציאה לסיור ממרכז הצפרות ברכבים פרטיים הכולל עצירות והליכות קצרות. משך הסיור – כשעתיים וחצי, שעות הסיור: 19:30-22:00. מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 5 ומעלה. יש להצטייד בנעליים סגורות, מים ופנסים. מומלץ ללבוש בגדים ארוכים.

Responsive
קורמורן מתייבש - מרכז הצפרות מקור החסידה, צילום: מיכאל אבו - באדיבות מועצה אזורית עמק המעיינות

במרכז הספורט הולצר בקיבוץ ניר דוד - שחייה לילית ופעילות לכל המשפחה בבריכה המקורה, בין השעות 21:00-23:00, בחוויית הכפר הכורדי בירדנה באתר המיוחד הפותח צוהר לתרבותם וחייהם של בני העדה הכורדית מאז ועד היום יחגגו ברוח המורשת הכורדית. בשעה 19:00 הכפר הכורדי יקבל אורחים בחדר מורשת עם מצגת וסרטון, 19:45 יציאה לסיור על הגבול בתצפית על הירדן.

במרכז המבקרים 'ביו-תור' בקיבוץ שדה אליהו יקיימו שני סיורים (20:15, 20:45) בין השדות והמטעים של הקיבוץ בעקבות החקלאות האורגנית וההדברה הביולוגית, היכרות עם פעילות התנשמת בשדות, מפגש עם החרקים המועילים ועם דבורי הבומבוס המשמשות להאבקה. משך כל סיור שעה וחצי, מתאים לעגלות. בפארק החיות האוסטרלי 'גן גורו' שבו חיים בעלי חיים אוסטרליים וקנגורו באופן חופשי יתקיימו סיורים מודרכים בשעות 20:00 ו-22:00.

ובכל רחבי העמק: אירועי תרבות מיוחדים לקהל הרחב - 'אפטרשוק' – ערב של מוזיקה-אוכל-חברים עם פורום צעירים עמק המעיינות בשיתוף מרכז צעירים בית שאן שמזמין לערב קייצי של מוזיקה חיה, דוכני אוכל, ריקודים וחברים (החל מהשעה 21:00 במתחם השוק בצים סנטר, כניסה ובירה ראשונה 25 ₪ בהרשמה מראש); ערב "שיר ישראלי" - בהובלת הרכב "פרשת דרכים" ואורחים מקומיים, כניסה חופשית (20:30 – 'אוכלים ברון', מושב רחוב); מעגלי ריקוד וריקודי עם כורדיים בחוויית הכפר הכורדי בירדנה (במחיר 15ש"ח לאדם, מהשעה 20:00).

Responsive
עתיקות בית שאן, צילום: באדיבות מועצה אזורית עמק המעיינות

עוד יתקיימו פעילויות נוספות, ביניהן תפריטים מיוחדים במסעדות מקומיות, 25% הנחה על כניסה למיצג 'לילות שאן' בגן הלאומי בית שאן בין השעות 22:00-24:00 [מיצג בכל חצי שעה, בהרשמה מראש]; פעילות בסימן 'אבירים מתעוררים לחיים' בגן הלאומי כוכב בירדן עם סיורי עששיות במבצר הצלבני, משחק ניווט נושא פרסים, סולמות וחבלים מעולם האבירים ועוד; סדנה להכנת פמוטים וכלי אור בסטודיו נגיעה במעלה גלבוע (70 ₪ למשתתף, סדנאות ייפתחו בין השעות 18:00-21:00 בהרשמה מראש) ועוד.

לפרטים נוספים ומלאים על שלל הפעילויות המוצעות https://maianot.smarticket.co.il
מספר המקומות מוגבל - מומלץ להירשם ולשריין מקומות בהקדם!