הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חגיגת קיץ לכל המשפחה בפארק נאות קדומים


סיורי ערב בעקבות גיבורי התנ''ך, התנסות בחיי הרועים והפעלת מתקנים חקלאיים, ירידה אל בור המים בסולם, אפיית פיתות על הטאבון ובישול נזיד עדשים, סיורים מיוחדים עבור סבים וסבתות יחד עם הנכדים בנופים קדומים ועוד. יולי-אוגוסט בפארק נאות קדומים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: יולי אוגוסט 2019

Responsive
צילום: באדיבות פארק נאות קדומים

הקיץ מגיע ובפארק נאות קדומים מציעים לכל המשפחה שלל חוויות בשעות אחר הצהריים כשמזג האוויר נעשה נעים. הורים, ילדים, סבים וסבתות מוזמנים לחוות את הטבע התנ"כי שבפארק, לטייל בין מתקנים חקלאיים ובין עצים, צמחים ובריכות מים ותוך כדי לשמוע סיפורים על גיבורים מהתנ"ך, להתנסות במלאכות של פעם ולהעשיר את אוצר המילים בניבים ובמילים לא מוכרות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ארבעת המופלאים - בסיורי ערב בפארק נאות קדומים נשמע את סיפורם המרתק ונכיר מקרוב את אורח חייהם של ארבע דמויות תנ"כיות בולטות.. יעקב אבינו - אחד מהרועים הגדולים של הזמן הקדום שהקים שושלת לתפארת הקיימת עד עצם היום הזה; יוסף - האח יוצא הדופן שאהב לחלום ולפתור חלומות; דבורה ויעל - סיפורי הגבורה של דבורה הנביאה ויעל הגיבורה שבדרך פעולתן השפיעו רבות על תקופה שלמה ושלמה המלך - החכם באדם שכתב משלים רבים על הצומח הרב שהכיר ועל יופיו של הטבע.

במהלך הפעילויות המבקרים ילמדו על חייהם של הדמויות ויחוו אותם, יפגשו עדר צאן ויתנסו בחיי הרועים, ידלו מים מבור המים, יבשלו נזיד עדשים ובעזרת סולם, ירדו אל בור מים ריק, יאפו פיתות על הטאבון, יחבצו חמאה, יבקרו בבריכת שלמה, יפעילו את המתקנים החקלאיים ברחבי הפארק ועוד הרבה פעילויות לכל המשפחה.

הסיורים יתקיימו בימי חמישי בחודשים יולי אוגוסט.
משך הסיור כשעתיים וחצי מתחילים בשעה 17:00. לא ניתן להצטרף באמצע.
יש להצטייד במים ונעלי הליכה. המסלולים נגישים לעגלות.
מחיר מעל גיל 4 - 40 ₪.

עברית בהליכה - "לייק" ו"סלפי" הם חלק בלתי נפרד מהעברית של ימינו, אבל סבא וסבתא רוצים ללמד את הנכדים גם מילים שהם גדלו עליהן. במיוחד עבורם נבנה סיור פעיל ומאתגר בו ייחשף מקורן של המילים בעברית וכיצד הן צמחו מטבע הארץ ומחיי היום-יום. בסיור מהנה וחוויתי בין הנוף התנ"כי לעצי שבעת המינים, מבקרים במתקני מים קדומים, במתקנים החקלאיים הפזורים בפארק ותוך כדי פותרים חידות בציורים, לומדים פתגמים וניבים מהשפה העברית ועל הדרך מעשירים את אוצר המילים. מה הקשר בין עני, דלי ואפילו דלעת? איזו מילה מקשרת בין חלון קטן, שעת הצהריים ושמן הזית?
הסיור יוקדש לזכרו של הנשיא החמישי שתמך רבות בחייו למפעל נאות קדומים והאמין בכל ליבו שהשפה העברית היא שפה עתיקה וחדישה, קדומה ותוססת גם יחד ויש לאהוב ולטפח אותה.

מועדי הסיורים:
16.7.2019; 13.8.2019, 17:30-19:30 (לא ניתן להצטרף לסיור באמצע)
הסיור מותאם לילדים מגיל 5 ומעלה.
מחיר: ילד/מבוגר 40 ₪, סבא/סבתא 20 ₪

ניווט נבון בלילות הקיץ - ארוע ניווט שטח לילי לזכרו של הנשיא החמישי יצחק נבון, בו ינווטו המשתתפים בין נקודות ציון שונות הפזורות ברחבי הפארק. בתחנות הניווט יחכו להם שלל חידות על פועלו ומורשתו הייחודית של יצחק נבון ותחנות הדרכה עם פעילות אתגרית לכל המשפחה כגון: הליכה צוותית בסנדלים, שאיבת מים ממתקני מים עתיקים ונשאיתם בעול על הכתפיים ועוד.
הניווט יתקיים לעת ערב ויכנס אל תוך שעות החשיכה.
הפעילות תתקיים בתאריך 31.7.19, הזנקה לניווט בין השעות 18:30-19:30.
סיום הפעילות בשעה 21:00
עלות למשתתף מעל גיל 5 - 40 ₪.

לפרטים נוספים: 08-9770770 I www.n-k.org.il