הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חגיגת שבועות 2019 בצפון הנגב


מגוון רחב של פעילויות חקלאיות לכל המשפחה - גבינות בוטיק, קציר משפחתי, מורשת מקומית ומרחבים פתוחים, אירוח כפרי מפנק, מסלולי טיול מיוחדים, ואוירה כפרית חקלאית אמיתית

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: שבועות 2019

Responsive
פסטיבל שבועות בצפון הנגב, צילום: חיים הורנשטיין - באדיבות שדות שקמה בשור

במהלך חג השבועות, אזור צפון הנגב מציע למבקרים שלל אפשרויות בילוי מגוונות. סיור חקלאי, ביקור במחלבת בוטיק, טיולי אופניים משפחתיים בין נופים מרהיבים ומוזיאונים מרתקים המספרים את סיפורה של ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במחלבת צאלה יקיימו הפנינג שבועות עם סיור במחלבה, הדגמה של הכנת גבינה וכמובן טעימת גבינות נהדרות, בשביל הסלט ייקחו לסיור חקלאי חווייתי בין יבולי האזור בו גם קוטפים ירקות מהאדמה, ולכבוד החג גם בשילוב טחינת קמת בשדה החיטה.

המגיעים לאזור יוכלו גם להכיר טוב יותר את סיפורה של המדינה במוזיאונים מרתקים, המעבירים הדרכה באופן אישי. במוזיאון מורשת צאן ברזל יתקיים סיור מיוחד בין תבליטים ועבודות מתכת הקשורות לחג, מימי קום המדינה ועד ימינו, ובהגדת חבל ימית ילוו את תהליך פינוי ההתיישבות בסיני למען השלום, וההקמה מחדש בנגב, ע"י אנשים שחוו זאת בעצמם.

למעדיפים בילוי חג יותר אקטיבי, אפשר לשכור אופניים מ-217 או לה מדווש, ולצאת עם כל המשפחה אל המרחבים, ולאוהבי האמנות, אפשר להצטרך לסדנה מיוחדת של ציור על זכוכית ב"אומנות הזכוכית".

שבועות במחלבת צאלה
מחלבת צאלה ממוקמת בחוות הבודדים הפסטורלית משק צאן. לכבוד חג שבועות, יקיימו במחלבה סיור מודרך מיוחד הכולל הדגמה וטעימות, והפנינג מכירה חגיגי של מוצרי הבוטיק של המחלבה. במקום נמצאת גם מעדניית גבינות ומוצרי בוטיק מתוצרת אזורית, ותתאפשר מכירת סלי פיקניק שניתן לקחת לטיול או לשבת לאכול במקום.
הפנינג מכירה חגיגי לכבוד החג:
מכירת מגשי אירוח של גבינות, קינוחים, עוגות, פסטות, לחמים, קישים, ריבות, מטבלי ירקות, יין בוטיק ועוד. הכל טרי ומקומי.
במסעדה יוגשו ארוחות בוקר עשירות ומפנקות על בסיס גבינות ומוצרי המחלבה.
מחיר ארוחה זוגית – 140 ₪. ארוחת יחיד – 80 ₪.
אסרו חג – פעילות משפחות:
סיור מודרך במשק בשעה 12:00.
הסיור כולל: את סיפור המקום, הדגמה של הכנת גבינה, ביקור בדיר הכבשים וטעימת גבינות. עלות: 25 ₪ לאדם. פעילות נוספת לילדים – הכנת עציצי תבלין – 25 ₪. 40 ₪ לאדנית. הכנת טנא – 25 ₪.
מתי: שישי 7.6 הפנינג מכירה חגיגי, ושני 10.6 פעילות משפחתית במחלבה. שעות פתיחה: 09:00-16:00
לפרטים: 077-7295712 ובאתר www.tzeela.co.il


צילום: באדיבות מחלבת צאלה


דבש ושיבולים - חגיגת שבועות בקיבוץ יד מרדכי
שבועות, 08-09/06/2019 בין השעות 10:00-16:00
תיירות קיבוץ יד מרדכי מזמינים את המבקרים לפעילות נוטפת דבש ומלאה בשיבולים בארבע תחנות:

בית הדבורה והדבש
הרבה לפני שבני האדם הקימו מפעלים, בנו הדבורים את אחד המפעלים המתוחכמים המרשימים והמרתקים בעולם. הכוורת. המכונות המשוכללות במפעל הן הדבורים עצמן וטעם התוצרת המתוקה של מפעל זה מוכר ואהוב על כולם. הצטרפו למסע אל עולמן הקסום של הדבורים. עולם של סדר מופתי, חריצות, נאמנות מוחלטת, היררכיה מתוחכמת ואפילו - זמן לריקודים! (למרות שגם הם, משמשים לצורכי עבודה..) דבוראי לבוש חליפה, יקבל את פניכם ומאחורי חלון זכוכית מיוחד ואטום, יפתח לנגד עינכם כוורת פעילה, הומה ורוחשת באמצעותה נוכל ללמוד ולהבין מקרוב את דרכי הפעולה של הדבורים במקומן הטבעי ולהציץ אל נבכי עולמן הסודי והקסום.

לכבוד חג השבועות, ייהנו המבקרים מעמדת צילום ברוח השבועות: על רקע קוביות חציר ובבגדי חלוצים, מוזמנים המבקרים להנציח את הרגע הקסום ולהרגיש לרגע ברוח נוסטלגית חלוצית.

סיור בטרקטור הקיבוצי
לאחר שנלמד על הדבש וכמובן גם נטעם ממנו (מתוק וטרי מכל דבש שאי פעם טעמתם) ימתין לכם ברחבת בית הדבש הטרקטור הנאמן שלנו, רתום לעגלה בה נוכל להגיע אל מרחבי הקיבוץ ולצפות מזווית חדשה ומעוררת השראה בתחומי המשק החקלאי שלנו. נלמד על הרפת ותהליך החליבה, על גידולי השדות והפרדסים, נבין כיצד משתלבים חיי המשק בחיי בני הקיבוץ ונלמד דרך התחנות הללו את סיפורה של יד מרדכי.

גבעת שחזור קרבות תש"ח
גבעת הטבע השוכנת בלב השדות המוריקים, טומנת בעברה סודות גדולים, מעשי גבורה בלתי נתפסים וסיפור מרתק ורב תהפוכות אודות 150 חברי קיבוץ ולוחמי פלמ"ח - נשים וגברים שעמדו לבדם כנגד חטיבה מצרית שלמה. במשך שישה ימים תמימים, אלפי חיילים מאומנים וחמושים בטנקים, תותחים ומטוסים, נבלמו בדרכם לעבר תל אביב כאשר מולם ניצבים הקיבוצניקים והפלמ"חניקים וכלי הנשק הדלים שעמדו לרשותם. הסיפור האפי הזה, הוא סיפורה של ההתיישבות בארץ ישראל ומסמל את עקשנות, הגבורה והנחישות שאפיינו את דור החלוצים ומקימי ישראל.

שיבולים וקמח
לכבוד חג השבועות אתם מוזמנים להצצה לעבודת החקלאי בגידול וקצירת בשיבולים מהן אנחנו מפיקים קמח. נפגוש את הטוחן שיספר לילדים כיצד גידל קצר וטחן את החיטה לקמח. לאחר ההסבר יקבלו הילדים בצק ממנו יאפו לעצמם פיתה טרייה חמה ומתוקה מדבש.

משך הפעילות המלאה 3 שעות
כמה זה עולה?:
עלות תחנה אחת 25 ₪ (בית הדבש/נסיעה בטרקטור/אתר השחזור/פעילות הפקת קמח)
מחיר משולב לכל תחנות הפעילות ילד 65 ₪, מבוגר 55 ₪.
כרטיסים מוזלים המועדוני הלקוחות השונים.
לפרטים נוספים, תיירות יד מרדכי: 077-7295701

שביל הסלט – סיור מיוחד לשבועות
שביל הסלט מזמין לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בין יבולי חבל הבשור. לומדים טועמים וקוטפים הישר מהשתיל לפה. הסיור יודרך בצורה חווייתית ע"י צוות שביל הסלט בהנחיית האגרונום אורי אלון. לכבוד החג מבקרים בשדה חיטים, קוצרים בחרמש, לומדים על "רות המואבייה" ומכינים קמח מהגרגרים שטוחנים במקום. בנוסף יתקיים חידון מיוחד בבוסתן, על שבעת המינים.
במהלך הסיור גם קוטפים בחממת העגבניות, שולפים גזר צבעוני הישר מהאדמה, מכירים מגוון תבלינים במשק התבלינים ואיתם מטבלים את הפיתות שמכינים על הסאג' ועוד המון.
מתי: 9-10 ביוני
מחיר: 50 ₪ לאדם .כל משתתף מעל גיל שנה וחצי חייב בכרטיס. בתיאום והרשמה מראש.
לפרטים: 077-7295702

Responsive
צילום: באדיבות שביל הסלט

שווקים

שוק איכרים ומעצבים בכוכב מיכאל
חגיגת שבועות בשוק עם המון הפתעות ודברים טובים. מוזיקה טובה, דוכני אוכל מכל העולם, דוכני ירקות ופירות, מתנות לחג, גבינות ויין, שמן זית, מארזי עוגיות, קפה טרי ועוד ועוד. פעילות בועות סבון לילדים, סדנת עוגיות מצויירות של 'האלפחורס של יהודית'.
ויש עוד!
השבוע בשוק תחכה לכם הגרלת שבועות שווה, שהזוכה בה יקבל טנא חגיגי ומפנק
בואו לפרגן לעסקים, אבל בעיקר לפרגן לעצמכם!
מתי? יום שישי 7.6.19 09:00-15:00
איפה? מושב כוכב מיכאל, או פשוט תכתבו בוויז שוק איכרים ומעצבים במתחם בית האריזה.

מוזיאונים בשבועות

מוזיאון "מורשת צאן ברזל" בקיבוץ צאלים
מוזיאון צאן ברזל מאפשר לחוות את סיפור המורשת של המדינה, כפי שבאה לידי ביטוי בעבודות המתכת המרשימות של בית המלאכה הירושלמי הוותיק של משפחת קרצ'מר. במהלך סוף השבוע של חג השבועות יתקיימו במוזאון "מורשת צאן ברזל" סיורים מודרכים בסימן מאפייני החג: ממוטיב הקציר ועבודת האדמה בעבודת "בצלאל" מתחילת המאה שעברה, "מתן תורה" בעשרות תחריטים ויציקות, ועד סמלי החג במדליות וסמלים בני ימינו.
ההדרכה – ע"י הנכד, בעז קרצ'מר.
מתי: יום א' 9 ביוני. תחילת הדרכה בשעה 11:00, בהרשמה טלפונית מראש.
מחיר: 25 ₪ לאדם.
לפרטים: 077-7295777

אומנות הזכוכית במפלסים
חנה סגל מתמחה ביצירה בזכוכית בשיטת הפיוזינג. פיוזינג היא שיטת יצירה בזכוכית המשתמשת בחומר הגולמי ועליו נבנית היצירה והצביעה לאחר מכן מוכנסת העבודה לתנור על תבנית מיוחדת. בתהליך ההתכה נמזגים הצבעים והתמונה לתוך הזכוכית ומתקבלת היצירה באמצעות הפיוזינג ניתן ליצור מגוון רחב של כלים ויצירות אומנות.
מגוון היצירה כולל יודאיקה (חמסות, מזוזות ועוד), תכשיטים ומגוון כלים.
סדנאות ומכירה בין השעות 10:00-14:00 בתיאום מראש.
לפרטים- 077-7295790

חג שבועות תעשה לך ב"הגדת חבל ימית" , במושב דקל
מרכז המבקרים "הגדת חבל ימית" מציע הדרכה מקורית לצד תצוגה מסקרנת וסרט קצר על ההתיישבות בסיני, הפינוי למען השלום והבחירה להיבנות מחדש בנגב.
קבוצה של 6 איש ומעלה תתקבל בשמחה.
מתי: בכל יום, בתאום מראש
מחיר: 20 ₪ לאדם
לפרטים והזמנות: 077-7295776

אופניים, טבע ואמנות

217 - השכרת אופניים לכל המשפחה- קיבוץ כרמיה
ימים א'- ה': 10:00-19:00, שישי ,שבת וערבי חג: 8:30-16:00
217 חנות אופניים מקצועית מזמינה בכל יום לשכור אופניים ולצאת לטיול במגוון מסלולי אופנים משפחתיים ברמות קושי משתנות. השכרת אופנים לכל הגילאים, יציאה עצמאית עם ייעוץ והכוונה במקום. בחנות ניתן למצוא גם סדנא לטיפול/תיקון אופניים, מכירת אופניים, וציוד קמפינג.
מחירי השכרת אופניים: השכרה עד 4 שעות: 50 ₪, השכרה לכל היום (עד 19:00): 70 ₪
לפרטים: 077-7295839

טיולי אופנים לכל המשפחה, לה מדווש בקיבוץ בארי
מרכז האופניים לה מדווש מציע מגוון מסלולי אופנים לכל המשפחה העוברים בין שדות ירוקים. אפשרות להשכרת אופניים לכל גיל, מפות וייעוץ ליוצאים למסלולי טיולים, שירותים, מזנון וחנות אופנים. במקום נפתחו 4 מסלולי אופניים מסומנים למשפחות.
ניתן לתאם טיול מודרך אל אתרי תיירות בארי, שדות חקלאיים, אתרים היסטוריים ופריחות. הסיור המודרך בתיאום והרשמה מראש.
מתי: שני-חמישי: 09:00-18:00, שישי-שבת וערב חג: 07:00-14:00
מחיר: השכרת אופנים 75 ₪ במקום עגלות , נגררים, כסאות לילדים, אופניים זוגיות וחשמליות.
לפרטים : לה מדווש- 077-7295716. www.la-medavesh.co.il

אומנות הזכוכית במפלסים
חנה סגל מתמחה ביצירה בזכוכית בשיטת הפיוזינג - שיטת יצירה בזכוכית המשתמשת בחומר הגולמי ועליו נבנית היצירה והצביעה לאחר מכן מוכנסת העבודה לתנור על תבנית מיוחדת. לכבוד שבועות, תקיים חנה סדנת ציור על זכוכית או עבודת מוזיאקה על קופסת עץ. בתהליך ההתכה נמזגים הצבעים והתמונה לתוך הזכוכית ומתקבלת היצירה באמצעות הפיוזינג ניתן ליצור מגוון רחב של כלים ויצירות אומנות.
מתי: 9 ביוני, בין השעות 10:00-14:00. בתאום מראש
מחיר: 60-100 ₪, בהתאם לבחירת החומרים. סדנאות של עד 3 משתתפים.
לפרטים: 077-7295790

למידע נוסף ופרטים על אתרי בילוי, מסעדות ולינה באזור:
www.habsor.co.il ובפייסבוק- פסטיבל דרום אדום