הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סיור למשפחות במורד נחל קישון המשתקם


סיור ללא תשלום למשפחות במורד נחל קישון המשתקם. ביום המגוון הביולוגי הבינלאומי. שבת 22 במאי 2010


תאריכים: 17-5-2010

סיור למשפחות במורד נחל הקישוןרשות נחל הקישון בשיתוף החברה להגנת הטבע והמשרד להגנת הסביבה, עורכים בשבת הקרובה
(22.5.2010)
ביום בו מתקיים יום המגוון הביולוגי הבינלאומי, סיור ללא תשלום למשפחות במורד נחל קישון המשתקם.

ההתכנסות בפארק מעגן הדייג תהיה בשעה 09:30 ובשעה 10:00 ייצא סיור מודרך שיימשך כשעתיים לגדות מורד נחל קישון. בסיור יוכלו המשתתפים לצפות בשפע של ציפורים וציפורי מים, במיני צמחים נדירים ובבתי הגידול המגוונים הקיימים בתוואי ההיסטורי של מורד נחל קישון, וכן להיווכח מהפוטנציאל הרב הגלום בשיקומו המלא של נחל קישון לטובת הציבור.

הקישון מהווה סמל הצלחה בהצלת המגוון הביולוגי של אחד הנחלים החשובים בארץ, אשר היה בעבר במצב של מוות אקולוגי. בעקבות פעולות השיקום של רשות נחל הקישון והמשרד להגנת הסביבה, החלו לשוב אליו בהדרגה צמחים ובעלי החיים.

שנת 2010 הוכרזה ע"י הסוכנות להגנת הסביבה של האו"ם כשנת המגוון הביולוגי וברשות נחל הקישון מתכוונים לקיים מספר אירועים ופעילויות המציינות את החשיבות בשימור בתי הגידול בנחל וסביבתו ולהטמעת המחויבות למען ערכי שמירת טבע ונוף ופיתוח בר קיימא.

שרון נסים, מנכ"ל רשות נחל הקישון, ציינה כי: "זהו סיור ראשון מבין כמה סיורים שמתכננים לבצע בעתיד הקרוב רשות הנחל והחברה להגנת הטבע. כל זאת, על מנת להגביר את המודעות לשמירת השטח הפתוח במרחב הנחל. הסיור בקישון ייערך ביום בו מציין האו"ם את יום המגוון הביולוגי הבינלאומי ומסמל את החשיבות בשמירת הטבע".

לדברי אלה אלכסנדרי, מנהלת החברה להגנת הטבע בחיפה "שימור נחל קישון כשטח פתוח הכרחי לתושבי האזור, כמו גם לשמירה על בתי הגידול הייחודיים המצויים בסכנת הכחדה. בשנה זו העולם כולו מתמקד בחשיבות המגוון הביולוגי, מן הראוי שאנו נעשה כך בהיבט המקומי ונשמור על קישון כמשמר מגוון מינים גדול וייחודי במרחב".


לחצו להגדלה