הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סופ''ש גדוש אירועים בפסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה


סוף השבוע השלישי של הפסטיבל מביא עמו שלל אירועים מיוחדים - סדנת ליקוט מיוחדת וארוחת שף בחוות קיימא, קונצרט מוזיקה קלאסית קלה עם כוס יין ונודלס פיליפיני ביקב הדר, סעודה גיאורגית של מאכלים ויין ביקב קדמא וקבלת שבת מוזיקלית בבית הקונטיינרים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 15-16.3.2019


יקב הדר, צילום: דיוויד סילברמן

נקודת אמצע הדרך של פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה ה-19 היא שמחה במיוחד, עם שלל אירועים מיוחדים, ששווה במיוחד לצאת עבורם מהבית. קבלו את האירועים לסוף שבוע זה. הפסטיבל ממשיך עד לתאריך 23 במרץ 2019.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ביום שישי, 15.3, ייערך ביקב הדר במושב עגור קונצרט מוזיקה קלאסית קלה של 4 נגנים, חברי התזמורת הפילהרמונית, (אחד מהם הוא גם פטריק, הבעלים והיינן, שינגן על הקונטרבס) שילווה ביינות היקב, לצד מנות נודלס פיליפיני.

עוד באותו יום, בבית הקונטיינרים במושב לוזית, תתקיים קבלת שבת מוזיקלית, שבה איליה, שבנה בעצמו את הבית הייחודי, ינגן על שלל כלים שאסף במסעותיו ברחבי העולם, לצד השירה של הזמרת נירי דמסקי.

ביום שבת, 16.3, יתקיימו סדנת ליקוט וארוחת שף טבעונית מיוחדת בחוות קיימא, שיתוף פעולה בין נדב מלין - שף ראשי בקייטרינג לואיזה ומנהל סלואו פוד ירושלים ובין ואביבית ג’וטי ברקוביץ מייסדת המרכז המקצועי לליקוט ומחברת הספר “הטעם שבטבע״.


יקב קדמא, צילום: ליאור אבולעפיה

ביקב קדמא בכפר אוריה תחכה למבקרים סעודה גיאורגית אמיתית, לצד היינות של הייננית והבעלים לינה סלוצקין, שמייצרת כמו בשיטה הגיאורגית, בכדי חרס ענקיים.

בכל אחד מימי השישי בפסטיבל יצאו גם "סיורים בין הסירים" - טיולים קולינריים מודרכים שיתנו למשתתפים הזדמנות ליהנות מטעימות מהנות של הקולינריה במטה יהודה – בישול ביתי, טעימות יין ביקב, מעשני בשרים, אופים ואופות ושפים המשלבים השראות וידע מרחבי העולם בבישול מקומי עונתי. מחיר-150 ₪ לאדם, כולל הסעה, הדרכה וטעימות. בהרשמה מראש.

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה החל לפני 19 שנה, עם מספר קטן של בשלניות ותיקות שפתחו את בתיהן וסיריהן בפני המבקרים, ומאז צמח והתפתח עם כל שנה שחלפה. עם השנים, הצטרפו בשלנים ובשלניות רבים לפסטיבל, מבוגרים וצעירים, ממוצא מרוקאי, כורדי, הודי וערבי, כאלה שבילו את כל חייהם במטה יהודה, וילדים שעזבו למקומות אחרים עד שחזרו לאחר שהבינו שאין כמו בבית.

הפסטיבל חוזר השנה לחודש מרץ, כאשר כל האזור נמצא בשיא הפריחה, ובצידי הדרך ניתן לראות, כלניות, נרקיסים ותורמוסים בהמוניהם. חודש מרץ הוא גם חודש האישה, והפסטיבל מוקדש השנה לכבודן של אותן סבתות, ואימהות אשר נתנו את ההשראה לבשלני האזור, ומהן נולד הרעיון של פסטיבל האוכל.


בית הקונטיינרים, צילום: נטלי פישלר

שישי, 15.3 - קבלת שבת מוזיקלית בבית הקונטיינרים
איליה חובר לנירי דמסקי לקבלת שבת. נגינה על כלים מרחבי העולם שילוו את שירתה.
כיבוד קל של חליטות קפה, עוגיות, תמרים בגינת הבית.
מפגש ב-11:00 // מפגש ב-13:30
מחיר: 50 ₪ לאדם
לוזית I האשל 650, בהרחבה
052-8895906 // 6943332- 052
בהזמנה מראש בלבד. מספר מקומות מוגבל

שישי, 15.3 - מוזיקה יין ואוכל ביקב הדר
קונצרט מוסיקה קלאסית קלה. 4 נגנים, חברי התזמורת הפילהרמונית הישראלית, יפליאו בנגינתם. הקונצרט יחל בשעה 14:00. כשעה לפני הקונצרט נפתח דוכן נודלס בסגנון פיליפיני ונמזוג יין שלנו.
מחיר: 100 ₪ לאדם, כולל הקונצרט, מנת נודלס וכוס יין
עגור
בת שבע > 054-4612812 פיטר > 050-2325110
בהזמנה מראש. תשלום במזומן/אשראי

שבת 16.3 - שבת גאורגית ביקב קדמא
חצ'פורי משובח בכנה פרונטאלית, מבחר סלטים גאורגים (פחלי), הכל באווירה גאורגית, בשילוב עם יינות היקב.
ביקב חוויה ייחודית המשלבת את היינות האיכותיים עם גבינות גורמה, לחמים ממאפיית בוטיק מקומית, סלטים והפתעות - הכל מוגש ביקב מרהיב ביופיו מול הנוף.לינה סלוצקין, בעלת היקב וילידת גיאורגיה, יצרה מטבל עגבניות מיובשות בשמן זית עם תיבול גיאורגי אופייני (המיובא ישירות משווקי טביליסי), ”חמלי סונלי”. בכך חיברה את הים התיכון לשורשיה הגיאורגים, כפי שעשתה עם כדי היין הענקיים, תוספת מקורית שלצד הגבינות והיין.
כפר אוריה I יקב קדמא
054-9195156 // 02-9927894

שבת 16.3 - סדנת ליקוט וארוחת שף בחוות קיימא
נדב, שף ראשי בקייטרינג לואיזה ומנהל סלואו פוד ירושלים ואביבית, מייסדת המרכז המקצועי לליקוט ומחברת הספר “הטעם שבטבע״ - המדריך המקצועי לליקוט צמחי בר ומרפא בישראל, חוברים לסדנת ליקוט ובסופה ארוחת שף בחוות קיימא.
בחווה מגדלים ירקות אורגניים ומעסיקים בני נוער אשר נשרו ממערכת החינוך, בשיתוף עם הקהילה המקומית.
הסיור יתקיים באזור בית זית ויסתיים בארוחה עשירה בחוות קיימא, שתורכב מצמחי הבר שנלקט ומירקות אורגנים של החווה. יין ילווה את ארוחת השף.
מחיר: 300 ₪ לאדם
בית זית I חוות קיימא
נדב מלין ואביבית ג’וטי ברקוביץ
שבת 16.3, שעת מפגש 9:30
בהרשמה מראש // 052-8657370
תשלום באשראי

פרטים נוספים: 8108* או באתר מטה יהודה: www.tour-yehuda.org.il