הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



להכיר את אשדוד דרך הרגליים - טבע, ארכיאולוגיה והיסטוריה


ששה סיורים ללא תשלום ברחבי העיר, ועוד אחד ששווה כל שקל. מה הקשר בין ויה מאריס לאשדוד, נוסטלגיה ברחוב הראשונים, פסלים ואדריכלות, סיור קסם על המים, סיפורם ההירואי של חיילי גדוד 54 של גבעתי, שקיעה בדיונה, וסיור עמים וטעמים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חודש פברואר 2019


נחל לכיש, צילום: אבי רוקח

אין כמו הימים הנעימים (ברובם) של חודש פברואר באשדוד על מנת לגלות את המקומות הקסומים בעיר, דרך הרגליים. בסופי השבוע הקרובים, החברה לתיירות אשדוד מזמינה מבקרים מכל רחבי הארץ, להגיע לסיורים מודרכים, ללא תשלום, אשר מספרים את סיפורה של העיר, ולוקחים את המבקרים לפינות הכי יפות ומרתקות. בנוסף, יתקיים גם סיור אחד אשר מספר את סיפור העיר דרך האוכל של התרבויות הרבות החיות בה, בעלות של 60 ₪ בלבד, כולל טעימות רבות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

סיור אשדוד עד הלום I שישי 8.2 בשעה 10:00. נקודת מפגש בביג פאשן מול H&M
סיפורם ההירואי והעצוב של חיילי גדוד 54 של גבעתי מונצח בפארק 'עד הלום', מי נלחם כאן ומי גר פה? למה שימש הפילבוקס והאובליסק? מה הקשר בין ויה מאריס לאשדוד? והאם הרומאים באמת היו כאן? 70 שנה עברו מהרגע ההיסטורי הזה וכעת מסיירים בעקבותיו בטיול חוויתי ומרתק.

סיור קסם על המים I שבת 9.2 בשעה 9:00. נקודת מפגש: לובי מלון WEST
סיור מרתק לאורך חופו הצפוני של אשדוד לשפך נחל לכיש בו מגלים עולם קסום של בעלי חיים ימיים ויבשתיים, מתוודעים למגוון האקולוגי הרחב, וממשיכים אל פארק לכיש, אל הטיילת המזמינה לאורכו של הנחל, ומנקודת התצפית הגבוהה ביותר באשדוד מספרים את סיפורה של הגבעה – 'גבעת יונה.

סיור נוסטלגי ברחוב הראשונים I שישי 15.2 בשעה 10:00. נקודת מפגש: מלון WEST
הרחוב הראשון של אשדוד מספר את סיפורן של 22 משפחות מצפון אפריקה. בסיור הנוסטלגי מגלים עיר שצמחה מן החולות ונבראה מחלומות, על ידי יזמים חולמים ומגשימים. לאורכו של רחוב הראשונים מכירים את מבני הקליפורניות ולמה הם שימשו, ושומעים את סיפורם של בתי הכנסת הראשונים.

סיור שקיעה בדיונה I שבת 16.2 בשעה 15:30. נקודת מפגש בביג פאשן מול H&M
אין יותר מרהיב וצבעוני משילוב של טיול בחולות הזהובים, התפלשות בדיונה הגדולה ותצפית יפה על העיר אשדוד כשהיא נצבעת בצבעים החמים של שקיעה. בסיור מחפשים עקבות של בעלי חיים ושומעים אודותם, מכירים את הצמחים החוליים והבוסתנים העתיקים, מתגלגלים בהנאה בחול הרך ומשחקים במשחקי אור וחושך.

סיור פסלים ואדריכלות I שישי 22.2 בשעה 10:00. נקודת מפגש: גן העיר ליד "קסטרו"
בסיור אדריכלות ופיסול מכירים את סיפוריה של העיר שצמחה מן החולות דרך חזונות וחלומות של בוניה ודרך אלו שבונים ועושים אותה למה שהיא עד היום. בסיור מכירים מבנה ירוק המואר באור טבעי. זנב כריש או ספינה טרופה, מבנה יחודי ומרתק. והיתכן שגג הזכוכית של הלובר הפריזאי עבר לאשדוד?

סיור בעקבות חפירות ארכיאולוגיות I שבת 23.2 בשעה 10:00. נקודת מפגש: מלון לאונרדו
מסלול היסטורי וארכיאולוגי המשלב בין עבר הווה ועתיד. הטיול בחלקה הדרומי של העיר פוגשים את הכיכר השניה בגודלה בארץ, מבקרים במיצדית המוסלמית ששימשה לאיתות והעברת מסרים, שומעים את סיפורי ההישרדות של חיל המצב המוסלמי ומקנחים בהליכה בחול הרך והנעים.

סיור "עמים וטעמים I חמישי 28.2 בשעה 16:30. מיקום:רובע ו' - ליד פיצה בורו פארק , 60 ₪ לאדם.
סיור "עמים וטעמים" לוקח למסע מרתק מסביב לעולם דרך התבשילים התרבויות והמנהגים השונים. בסיור אוכלים פלאפל מהמטבח הישראלי, בטטה ווארה מהמטבח ההודי ,קוסקוס מהמטבח הצפון אפריקאי, פיש אנד צ'יפס מהמטבח האנגלי ,גבינות ממקומות שונים בעולם ולקינוח מכל טוב מפירות ארצנו. כמו כן ניתן לחזות באומנות הגרפיטי הצובעת את קירות העיר בצבעוניות מיוחדת.

הסיורים בהרשמה מראש בלבד. לפרטים והרשמה: http://bit.ly/2OmFxmc