הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אדמה, רוח, מים ואש - קיץ בפארק נאות קדומים


בפארק קדומים יתקיימו הקיץ סיורים ופעילויות בנופי התנ''ך המרתקים ובהשראת ארבעת יסודות הטבע - פיסול בחומר ובנייה בבוץ בעקבות האדמה, הכנת פעמוני רוח ושקיות ריח, הכרת מתקנים קדומים הפועלים בעזרת כוח המים, מפגש עם נפח הברזל והתנסות בשיטות קדומות להדלקת אש

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: קיץ 2018


קיץ בנאות קדומים, צילום: אלדד מאסטרו

ארבעת יסודות הטבע מגיעים הקיץ לפארק נאות קדומים לסדרת סיורים מרתקים בנופי התנ"ך. הסיורים יתקיימו מדי יום חמישי בשעות אחה"צ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בעקבות האדמה יתקיים מפגש עם הקדרית, שתחשוף את נפלאות ה"חומר" ותדגים עבודה על אובניים ואת השלבים ביצירת כלים. בהמשך מתנסים ביצירה ובפיסול בחומר בשילוב חומרים מן הטבע, רואים בתים של בעלי חיים אשר בונים את ביתם מאדמה ומתנסים בבנייה בבוץ.

יחד עם הרוח מטיילים בעקבות צמחי הבושם שחום הקיץ משחרר את ריחם לאוויר הפתוח. מכינים שקית צמחי בושם או קטורת טבעית, מכירים את רוחות השמיים באמצעות משחק משעשע, מכינים פעמוני רוח מחומרים מן הטבע ומנסים יחד לפענח מה מספרות הציפורים במעופן.


בנייה באדמה בנאות קדומים, צילום: רעות דרור

הסיור השלישי מתמקד בנוזל החיים - המים. בסיור זורמים בין מקורות מים שונים ומתקנים חקלאים קדומים הפועלים בכוח המים כגון: טחנת קמח, גלגל אנטיליה ובור מים, שם רואים את השפעת המים על אבן. מתנסים בהעלאת מים ונשיאתם בעול (אסל ודליים) ובונים מכשיר פשוט מחפצים ממוחזרים וחומרים מהטבע, בעזרתם מעבירים את המים תהליך טיהור וניקוי.

הסיור האחרון יעסוק באש. השליטה באש הייתה אחד מההישגים הגדולים הראשונים של האנושות. ביום בו גילה האדם את האש השתנו חייו ללא היכר; ניתנה לו היכולת לחמם ולהאיר את ביתו, לבשל את מזונו, להגן על עצמו ועוד. בסיור מכירים חומרי בעירה מהטבע ומתנסים בשיטות הדלקת אש בעולם הקדום. פוגשים בנפח ברזל שהאש היא מקור האנרגיה שלו ליצירת כלים מברזל, ולסיום, יוצרים עששית מחומרים ממוחזרים.

סיורי קיץ בעקבות יסודות הטבע
"אמא אדמה" - 5.7.2018, כ"ב בתמוז I 2.8.2018, כ"א באב
"עושים רוח" - 12.7.2018, כ"ט בתמוז I 9.8.2018, כ"ח באב
"עולם המים" - 19.7.2018, ז' באב I 16.8.2018, ה' באלול
"כוח האש" - 26.7.2018, י"ד באב I 23.8.2018, י"ב באלול

הסיורים יחלו בשעה 17:00 וימשכו כשעתיים וחצי. ההשתתפות בהרשמה מראש בלבד
עלות למשתתף: 40 ₪ (תשלום מגיל 4 ומעלה)