הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



גבינות אורגניות מפרות חופש במצפה הימים בשבועות


ייצור גבינות אורגנית מ"פרות חופש". גידול פרות החופש מתקיים כחלק מתפישת עולם ירוקה של חוות מצפה הימים, אשר גם מגדלת את רוב הירקות והפירות האורגניים בחווה. שבועות 2010


תאריכים: 13-5-2010

גבינות אורגניות במלון מצפה הימיםתחת הכותרת גבינות מחלב אורגני של פרות חופש, הושקו בחוות הבריאות מצפה הימים הגבינות האורגניות החדשות.

גבינות החופש החדשות מוצגות לקראת חג השבועות בתום שלושת חודשי היישון מאז החליבה בין ינואר לפברואר 2010. יואב בלחסן, מנהל משק החלב וגבן ראשי במצפה הימים, מציג לקראת השבועות את ה"בוז'ולה" של הגבינות, מתוצרת פרות החופש, פרויקט בלעדי וייחודי בחוות מצפה הימים. לראשונה בארץ, הוציאו את הפרות המיועדות לחליבה מהרפת אל המרעה. הפרות ניזונות מתבואה אורגנית, ורועות בשטחי המרעה בהרי הגליל. גידול פרות החופש מתקיים כחלק מתפישת עולם ירוקה של חוות מצפה הימים, אשר גם מגדלת את רוב הירקות והפירות האורגניים בחווה, וכן מייצרת את מוצרי החלב המוגשים לאורחים. מה שנותר נמכר בחנות הכפרית הקטנה הסמוכה לחוות הבריאות, ופתוחה לקהל הרחב.

בין הגבינות המוצעות בארוחות לאורחי מצפה הימים ולמכירה בחוות המשק
(המחירים למשקל 100 גרם):
חרמון: צהובה ארומתית, בעלת מרקם רך, מבחוץ עובש לבן - 15 ₪
משי: קשה, טעמה חריף פיקנטי, מזכירה את הרוקפור- 15 ₪
גאודה: צהובה קשה למחצה, טעמה מתקתק, מתאימה גם לגירוד - 15 ₪
נעמה: לבנה ממשפחת הגבינות הרכות, טעם יוגורט, מתאימה לפריסה ולמריחה - 10 ₪

עוד מתוצרת המחלבה במצפה הימים:
גבינות קשות (צהובות, קממבר, רוקפור), יוגורטים וחלב (טבעי, דל שומן, יוגורט עיזים, בלקן ויוגורטים בטעמי פירות), לבנה, גבינות רכות, גבינות חצי קשות, גבינה צפתית, עיזים, צמחי תבלין ועוד).

את הגבינות ושאר מוצרי החלב, ניתן לטעום במסעדות החווה ולרכוש בחנות המשק, הפתוחה גם לקהל הרחב. עוד ניתן לרכוש בחנות מתוצרת החווה: שמן זית, יין, תבלינים, מוצרי מאפה, ירקות אורגניים, ריבות, דבש, ליקרים ולחמי בריאות.

ו....מילה טובה גם על העזים
חלב העיזים דומה בהרכבו לחלב אם, יותר מכל חלב אחר המוכר לנו. החלבון המצוי בחלב העזים הינו בעל ערך ביולוגי גבוה והוא מספק לגוף האדם בצורה הטובה ביותר את חומצות האמינו הדרושות לו ומכיל את כל 18 היסודות החיוניים, כמעט באותו שיעור בו הם נמצאים בגוף האדם. פתיתי הגבן של חלב העיזים רכים וקטנים ולכן הוא נוח לעיכול, הרבה יותר משאר סוגי החלב. זו גם אחת הסיבות לכך שאינו גורם כמעט לאלרגיות.

חוות הבריאות מצפה הימים: טל: 04-6994-555, אתר האינטרנט