הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חדש בערבה התיכונה: חממת ''למדבר''


בערבה התיכונה מזמינים אתכם להיות 'חקלאים ליום אחד' ולבקר במרכז החדש הכולל חממה ובית רשת בשטח של 21 דונם, ובהם גידולים רבים ומגוונים של ירקות ופירות. בחממה התיירותית-לימודית מתקיימות פעילויות לכל הגילאים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: כל השנה


קבוצה ראשונה בחממת 'למדבר', צילום: באדיבות  מועצה אזורית ערבה תיכונה

בערבה התיכונה נחנכה בשבוע שעבר חממת "למדבר" - חממה תיירותית-לימודית, הממוקמת בכניסה למושב חצבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המרכז החדש כולל חממה בשטח של 7 דונם ולצידה בית רשת בשטח 14 דונם, ובהם גידולים רבים ומגוונים של ירקות ופירות. החממה הוקמה על ידי עמותת "בין השיטין" ובתמיכה כלכלית של קק"ל אוסטרליה, קק"ל ישראל וקרן פראט.

חממת 'למדבר' שבהקמתה הושקעו כ- 500,000 שקלים, תפתח את תחום התיירות החקלאית לצד התיירות המדברית באזור, ובמקביל תאפשר לקבוצות ומוסדות חינוך לחנך את הדור הצעיר לעבודת האדמה.

המקום אף מציע למבקרים להפוך ל "חקלאים ליום אחד" ולהתנסות בעבודת כפיים וחיבור לאדמה, גם לאלה שחיי היום יום שלהם רחוקים מכך מאוד.


'חקלאים ליום אחד', צילום: באדיבות  מועצה אזורית ערבה תיכונה

הפעילות נפתחת בהסבר קצר על הערבה, החקלאות באזור, חידושים טכנולוגיים ויזמות. לאחר מכן מתבצעת פעילות בתחנות בהובלת מדריכים מקצועיים, בקטיף ירקות - הכנות לשתילה, שתילה, הדלייה, סידור טפטפות, אריזת התוצרת וכדומה. בסיום הפעילות המשתתפים מוזמנים למטבחון שהוקם בחממה ומכינים לעצמם סלט ירקות ישירות מהאדמה. הפעילות בחממה הינה מגיל 8 ומעלה ומתאימה גם לקבוצות.

בשבוע הפעילות הראשון של החממה פעלו 4 קבוצות שונות, כשהמשתתפים ציינו, כי מדובר בפעילות חינוכית מגבשת ומהנה, המסייעת להבנת העולם החקלאי. ב'עמותת בין השיטין' הוסיפו כי הם שמחים ונרגשים שכבר עם תחילת הפעלת החממה התקיימו ארבע פעילויות שונות שעברו בהצלחה רבה ושביעות רצון מצד המשתתפים.



אוסי ניר, מנהלת אגף התיירות בערבה תיכונה: "אין ספק, כי פרויקט "למדבר" הינו משב רוח רענן ואטרקטיבי לענף התיירות המתפתח בערבה תיכונה. אנו שמחים לשמוע על הביקוש הגבוה לפעילות בחממה ומברכים על כך".

ניתן להשתתף בפעילות גם במהלך התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה בתאריכים 31.1-1.2.2018. התערוכה משתרעת על שטח של 15 דונם, בהם יציגו מיטב החברות את כל החידושים והפיתוחים בתחום. בנוסף, חוקרי תחנת 'יאיר' יפתחו את שערי החממות לביקור רבבות תיירים מהארץ ומהעולם המגיעים ללמוד, לראות ולטעום את חקלאות הפלא המתקיימת בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד. הכניסה חינם!