הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סיורי ערב למשפחות - מפגש עם כוכבי התנ''ך בפארק נאות קדומים


בכל יום חמישי בערבי הקיץ, יתקיימו סיורי ערב בעקבות הגיבורים הגדולים של התנ''ך - מבשלים נזיד עדשים כמו יעקב אבינו, יורדים בסולם אל בור מים אפל בעקבות יוסף, מכירים את סיפורן של שתיים מן הנשים החזקות בתנ''ך – דבורה ויעל, חדים חידות על שלמה המלך החכם באדם ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: יולי - אוגוסט 2017


קיץ בנאות קדומים, צילום: איתי בלסון

אין מקום מתאים יותר מהפארק התנ"כי בנאות קדומים לעורר לחיים כמה מגיבורי התנ"ך. בערבי הקיץ הנעימים, יתקיימו בפארק סיורי משפחות חוויותיים, העוקבים אחרי חייהן של כמה מן הדמויות הבולטות והמרתקות בסיפורי התנ"ך.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בכל שבוע יתמקדו הסיורים בדמות אחרת, ובמהלך הסיור ישמעו המבקרים את סיפורם המיוחד, יכירו מקרוב את אורח חייהם ואפילו יכינו מאכל מקראי טעים במיוחד.

סיור אחד יתמקד ביעקב אבינו, 'הילד של אמא', שקנה את בכורתו בנזיד המעולה שבישל לאחיו והפך להיות אחד מהרועים הגדולים של הזמן הקדום. בסיור נכיר מקרוב את עדר הצאן וחיי הרועים, נדלה מים מבור המים, נבשל נזיד עדשים סמיך ועשיר ונשמע את סיפור התאהבותו של יעקב ברחל.

במפגש השני נפגוש את יוסף ואת סיפור חייו הסוער של האח יוצא הדופן שאהב לחלום ולפתור חלומות, מהשלכתו לבור ומכירתו לעבד ועד הפיכתו למשנה לפרעה מלך מצרים. נרד בעזרת סולם אל בור מים ריק ואפל, נבנה מלבני בוץ דגם של מחסן תבואה מצרי קדום ולקינוח נאפה פיתות על הטאבון.

הסיור בשבוע השלישי מתמקד בשתי נשים חזקות – דבורה הנביאה ויעל הגיבורה, שבדרך פעולתן השפיעו רבות על תקופה שלמה. נשים חזקות ומשפיעות שגברים התמוטטו לרגליהן. במהלך הסיור נשזור צמידים מחוטי צמר צבעוני כאותו שלל שנלקח במלחמה, נחבוץ חמאה משמנת ומכינים גבינה מחלב, כמו שהכינה יעל באוהלה. את החמאה והגבינה נתבל במעט דבש תמרים.

המפגש הרביעי יהיה על שלמה המלך. תקופתו של המלך שלמה זכורה כתקופת שפע חקלאי ושלום אזורי, שלמה החכם באדם כתב משלים רבים על הצומח הרב שהכיר ועל יופיו של הטבע. בסיור נחוד חידות, נכיר את צמחי הארז והאזוב שאליהם ידע לדבר שלמה, נכתוש את האזוב למזכרת קטנה וטעימה, נבקר בבריכת 'שלמה' שבפארק בה מפעילים את מתקני המים המיוחדים, ונסיים במנה מלכותית מיוחדת וטעימה.

פארק נאות קדומים
הפארק נמצא סמוך לעיר מודיעין
הסיורים יתקיימו בימי חמישי, בחודשים יולי ואוגוסט
בשעות 17:00-19:30
מחיר: 40 ₪ למשתתף (מעל גיל 3)
פרטים נוספים בטלפון 08-9770770 או באתרwww.n-k.org.il