הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בשביל החקלאות - צעדת בנימינה ומרוץ בנימינה גבעת עדה


שני אירועים חווייתיים לכל המשפחה בנופים כפריים חקלאיים בתקופה היפה ביותר בשנה. צעדת בנימינה שלאורכה תפגשו את חקלאי המושבות אשר יספרו את סיפורם המשפחתי והחקלאי, ומרוץ בנימינה בארבעה מסלולים שמתאימים לכל הגילאים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חול המועד פסח 2017



מועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה, מזמינה אתכם לשני אירועים חווייתיים לכל המשפחה שיתקיימו בחול המועד פסח, בנופים כפריים חקלאיים בתקופה היפה ביותר בשנה - צעדת בנימינה ומרוץ בנימינה-גבעת עדה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

צעדת בנימינה מתקיימת זו השנה ה-30 ובמסגרתה יהנו המטיילים משני מסלולים - האחד למשפחות לאורך כ-4 ק''מ (מתאים גם לעגלות) ומסלול ארוך יותר של 10 ק"מ. לאורך המסלולים ייפגשו הצועדים עם חקלאי המושבות אשר יספרו להם את סיפורם המשפחתי והחקלאי - משק חי, גידולי הדרים, מטעי אבוקדו ופרוייקטים קהילתיים סביבתיים הנותנים ביטוי חדש לחקלאות קהילתית ב2017, ובינהם "יער מאכל" ופרוייקט השיקום "חיים לנחל התנינים". הצעדה מאפשרת מפגש בלתי אמצעי עם החקלאים ועם האתגרים העומדים בפניהם בימינו ועם המפגש בין קדמה, תושבים וסביבה כפרית.

למבקרים בצעדה צפויה חוויה של למידה, העשרה והנאה גדולה ומגוונת בתחנות השונות וביניהן. בין התחנות, המטיילים במסלול המשפחתי ייהנו ממפגש עם משפחת דור-און - סיפור הגידולים המשפחתיים, חקלאים וחצר האיכרים "אסמביה". כמו כן, עם משפחת לפר - "סיפורה של מחלבה", ביקור במשק חי והקרנת סרט "מעז ועד היום". משפחת ארנס יספרו על המשפחה והגידולים שמאחורי היקב המוכר. משק הגרמנים - סיפורה של קהילת "בית אל", קהילה גרמנית אשר חיה וגרה במושבה בנימינה ומפעילה מערך חקלאי, קהילתי ומתקדם. בקהילת בית אל יספרו את סיפור הקהילה המיוחדת אשר בחרה לחיות את חייה בארץ ישראל.

פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, במידה ורוצים יש אפשרות להירשם דרך האתר עבור ערכה מיוחדת הכוללת: חולצה, מפה, בקבוק מים ומדליה במחיר של 25 ₪ לערכה. matnasbga.org.il
מקום הכינוס: גן יד לבנים - סמוך למועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה

מרוץ בנימינה גבעת עדה

לצד הצעדה ייערך גם השנה, בפעם הרביעית, מירוץ בנימינה גבעת עדה. מדובר מירוץ ייחודי אשר כל מסלוליו בנופים כפריים בתקופה הפורחת והיפה ביותר בשנה. המירוץ אשר מתקיים בשיתוף חברת המרוצים והמדידה REAL TIMING יכלול 4 מקצים:
מסלול 15 ק"מ I מחיר 90 ₪ בהרשמה מוקדמת I שעת הזנקה 06:30
מסלול 10 ק"מ I מחיר 80 ₪ בהרשמה מוקדמת I שעת הזנקה 7:00
מסלול 4 ק"מ I מחיר 80 ₪ בהרשמה מוקדמת I שעת הזנקה 7:10
והמירוץ "של" הילדים בשיתוף קניון "של" בבנימינה- מרוץ 1 ק"מ I מחיר 50 ₪ בהרשמה מוקדמת I שעת הזנקה 08:15

הנחות ניתנות לתושבי המושבות
כל הנרשמים למירוץ יקבלו חולצה וצ'יפ, המצטיינים יקבלו גביעים.

הצעדה והמירוץ מתקיימים ע"י המועצה המקומית והמתנ"ס בהובלת העמותה לשימור עבר המושבה ובשיתוף פעולה עם חדר הכושר PROFIT באור עקיבא השכנה ועם קניון "של" בתמיכתם של משרד התרבות והספורט, המחלקה לתרבות יהודית, השותפות לקיימות אזורית, בנק לאומי, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומכבי ישראל.

צעדת ומרוץ בנימינה "בשביל החקלאות" חול המועד פסח 13.4
צעדת בנימינה "בשביל החקלאות": חול המועד פסח 13.04 החל מ06:30 בבוקר:

מקום הכינוס: גן יד לבנים (סמוך למועצה המקומית בנימינה - גבעת עדה
לפרטים והרשמה: www.matnasbga.org.il I www.realtiming.co.il