הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



לקראת שבועות - הכתרת מלכת היופי של הפרות בישראל


אופן הליכתה, החן וגודל העטינים, יקבעו איזו פרה תוכתר בתואר מלכת היופי של הפרות בישראל. תחרות מלכת היופי של הפרות לשנת 2010 תתקיים ב-20 במאי. הכניסה ללא תשלום


תאריכים: 4-5-2010

לקראת חג השבועות, יקיימו התאחדות מגדלי הבקר לחלב, חברת שיאון והרפתן הוותיק יואב צור מבאר טוביה תערוכת פרות מגזעים מובחרים, שתכלול בנות של פרים משושלת משפחת ג'סטיס (ג'סטיס, ג'ורדן, ג'רמין) ודוגית.

במסגרת התערוכה תוכתר הפרה היפה ביותר לשנת 2010. בתחרות תשתתפנה עשרים פרות מובחרות מרפתות ברחבי הארץ, שתגענה לתחרות לכבוד חג הביכורים כשהן נשואות על עגלות של סוסים.המועמדות לתחרות הפרה היפה ביותר, אותרו על ידי שופטי בקר מקצועיים אשר בוחנים את הפרות עוד טרם הגעתן לתערוכה ונבחרו על-פי שורה של קריטריונים מקצועיים: מבנה העטין המעיד על איכות החליבה ובריאות העטין, מבנה הרגליים, מבנה גוף כללי ואופי צעידתן.

להבדיל מתחרויות יופי רגילות, בתחרות הפרה היפה, נבדקת גם איכות חלב הפרה ומרכיביו, ההתמדה בחליבה ופוריות הפרה.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר בישראל אומר, כי הרעיון מאחורי התחרות הוא לאפשר ביטוי להישגי ייצור החלב וחשיבות הפריון על ידי גזעים נבחרים בעזרת מו"פ (מחקר ופיתוח) לשיפור בריאות הפרה והחלב. עוד אומר בכר, כי מדובר למעשה במפגש חברתי ומקצועי והזדמנות של בעלי הרפתות ויצרני החלב להתרשם מהישגי הטיפוח המקומי וכן את ההכלאות בין הגזעיים השונים.

ד"ר יואל זרון, המנהל המקצועי של חברת שיאון וממארגני התחרות אומר: "הפרות בישראל ידועות בתכונותיהן הגנטיות הטובות לייצור חלב ומרכיביו. תכונות כגון: פוריות הנקבות, איכות החלב, אופן ההמלטה ושיפוט גופני מהוות יחד את יכולת ההישרדות של הפרות בעדר".

יום ה' ה- 20 במאי, בשעה 16:00 מושב באר טוביה. התחרות פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום

פרטים על תחרות הפרה היפה - חברת שיאון - 08-8592812, שלוחה1.