הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סוכות 2016 בחבל מודיעין


עמותת תיירות חבל מודיעין מציעה בחול המועד סוכות שפע של הרפתקאות ופעילויות לכל המשפחה. ביקור בחוות חקלאיות, חגיגות מסיק הראשון של שמן הזית, ניווט ביער בן שמן, ירידים כפריים, סדנאות ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חול המועד סוכות 2016


כפר חשמונאי, צילום: זוהר ברעם

חג הסוכות הוא הזדמנות נהדרת לצאת אל הטבע, לטייל, ליהנות מקרני שמש אחרונות וממגוון פעילויות באתרי חבל מודיעין, המרחב הכפרי של מרכז הארץ. עמותת תיירות חבל מודיעין מציעה בחול המועד סוכות, שפע הרפתקאות לכל המשפחה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בין שלל הפעילויות יתקיימו בפארק נאות קדומים חוגגים עם תערוכת סוכות מרשימה וסיורים לכל המשפחה ובמבוא מודיעים יתקיים היריד הכפרי הצבעוני השנתי, המשמר את מסורת הרב קרליבך בשילוב חניכת המוזיאון החדש ביישוב.

בנוסף, במשק איציק שרק לאחרונה נחנך יתקיים מסיק בכורה, ובחוות גלעד ייערכו הפנינג, חגיגות מסיק וסדנא לכבישת זיתים. פעילות מסיק, פינת חי ויצירת שמן בבית בד בחוות הזיתים אלאדין, מפגש עם קופים מכל העולם במרכז חינוך והצלה פארק הקופים, הפנינג ענק לכל המשפחה בבית האיכר בכפר הנוער בן שמן, סדנא ליצירת בובות עץ מקסימות עם סבא מוטי, חץ וקשת, כתיבה בקולמוסים ועוד לצד הסבר על מקור החג בכפר חשמונאי, היכרות עם מגוון חיות בחוות ילדי הטבע, פעילות ניווט לכל המשפחה ביער בן שמן וטעימת יינות מודרכת בליווי גבינות ביקב נטוף.

מבלים ויוצרים I כפר החשמונאי I שילת
מדוע משאירים רווחים בין ענפי גג הסוכה? למה בסוכות מגיעים שבעת האושפיזין לסוכה? מהם סודם של ארבעת המינים? למה מנענעים לולב? כל התשובות בפעילות מיוחדת לחג הסוכות הכוללת הרצאה קצרה על המיסטיקה היהודית החבויה בסודות הסוכה ואיתור מקור החג במקורות. זאת, לצד שפע פעילויות יצירה: הכנת נרות שמן מחימר, יצירה בפסיפסים, כתיבה בקולמוסים בעברית עתיקה, מטווח בחץ וקשת, הדגמת טביעת מטבעות חשמונאיות והאכלת העיזים והתרנגולות בפינת החי. אפשר גם להשתתף במסיק זיתים מעצי הכפר החשמונאי וכבישת זיתים בצנצנת (שאותה מביאים מהבית). כל אלו בנוסף לפעילויות הרגילות הקיימות בכפר כמו הפעלת בית הבד העתיק על ידי הילדים לריסוק פריכת הזיתים וקבלת מעט שמן זית מהם בתהליך היצור. וסיור בכפרים המשוחזרים כפר חשמונאי, הכפר של נוח, נווה המדבר והאזור הרומי.
מתי? חוה"מ סוכות 16-23/10/16
עלות: 35₪ למשתתף מגיל 3.5 ומעלה.
לפרטים נוספים: זוהר: 054-4480463

תחייתו של שוק הסוכות – סוכות בפארק נאות קדומים
בפארק נאות קדומים מחזירים לחיים בחול המועד סוכות כפר קדום, הידוע בשוק הסוכות המפורסם שלו. מגוון סוכות שונות ומשונות ימתינו למבקרים, בין הסוכות ניתן לראות סוכה שטה הממוקמת על סירה, סוכה זעירה, סוכת ענק בגובה של מעל 10 מטרים, סוכה שממוקמת על גג סוכה אחרת, ואפילו סוכה על גב גמל. בין הסוכות, יוקם שוק תוסס, בו מציגים שלל בעלי מלאכה את תצורתם ותהליך עבודתם. השוק יסחף את האורחים בחזרה אל ימי קדם, עם תלבושות, מראות וריחות אופייניים לתקופה.
בדרך אל השוק עוברים במגוון תחנות מרתקות כמו גורן האחים, בורג ארכימדס, הבור היבוסי ועוד. בכל תחנה לומדים על מתקנים חקלאיים קדומים, ואף מתנסים בהפעלתם. בנוסף, במהלך ימי חול המועד תתקיים ההצגה "תבלין הקסם" וכן, מופעים מוסיקליים ופינת יצירה מחומרים טבעיים וממוחזרים.
מתי? חוה"מ סוכות ימים ג'-ה' 18-20/10 בין השעות 9:00-17:00 (כניסה אחרונה ב-15:00)
עלות: 40 ₪ למשתתף מגיל 3
לפרטים נוספים: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il


שוק סוכות בנאות קדומים, צילום: זהבית דבש

הבובות של סבא מוטי - להוציא חיוך מעץ
לסבא מוטי סדנת אומן בה הוא הופך בולי וגזרי עץ לבובות ומתקני שעשועים מלאי קסם השופעים הומור רב ופרטים. בחג הפסח סבא מוטי פותח את שערי הסדנא שלו ומזמין לטיול בעולם קסום אפוף שבבי עץ וניחוח נסורת לתצוגת בובות מרהיבה ומיוחדת במינה ולצידה אפשרות להשתתף בסדנאות לבניית בובת עץ אישית.
לסבא מוטי סדנת אומן וגלריה ובהן הוא הופך בולי וגזרי עץ לבובות ומתקני שעשועים מלאי קסם ושופעים בהומור ופרטים. בתצוגה אפשר לראות בובות המורכבות מעשרות חלקים שהחיבור המיוחד ביניהם מאפשר גמישות רבה לכל בובה. בובות שעושות פעילות ספורטיבית, בובות שרוקדות בלט, בובות על חבל, בובות עץ של דמויות אדם וחיות, בובות זעירות המשולבות במתקנים של גני שעשועים ולונה פארק ועוד.
בסדנת היצירה שנמשכת כשעה ומתקיימת במקום בונים בליוויו של סבא מוטי בובה בהתאמה אישית שנשארת למזכרת למשתתפים בפעילות.
עלות: 55₪ משך הסדנה כשעה. הכניסה למתחם חופשית.
מתי? 18-20/10 בין השעות 10.00-16.00 מספר המקומות מוגבל לכן יש צורך להירשם מראש.
לפרטים נוספים: 050-6688680
הגעה: waze - הבובות של סבא מוטי.

מרכז הצלה וחינוך פארק הקופים I יער בן שמן
עמותה המשקמת קופים במצוקה מציעה מסע מרתק בעולמם הקופים. טיול בפארק וצפייה בקופים, מתקני ספורט אתגרי, כפר אפריקאי אותנטי, הבית של טרזן ועוד...במהלך סוכות יתקיים מפגש עם קופים מכל העולם, וניתן ליהנות מג'ימבורי ענק, ספורט אתגרי לילדים והרבה מאוד טבע, לצד סדנאות יצירה והפתעות נוספות שיתקיימו ברחבי הפארק.
מתי? א-ה ,שבת – 10:00-16:00 יום ו, 10:00-14:00 אפשר לשהות במקום שעתיים לאחר הסגירה.
עלות: 48 ₪ לאדם. הנחה באתר עמותת תיירות חבל מודיעין.
לפרטים נוספים: 08-9285888 / www.park.monkeypark.co.il

היריד הכפרי ה-18 I מבוא מודיעים
היריד הכפרי במבוא מודיעים יתקיים במתכונת חגיגית וגדולה במיוחד, בסימן 40 שנה להקמת המושב. ביריד יתקיימו הופעות להקות מוזיקה יהודית מקוריות לצד דוכנים של אמני הישוב הייחודי המשמר את מסורת הרב קרליבך ז"ל. במתחם הילדים - מסיבה וסדנאות סוחפות של מוזיקה, תיפוף וריקוד, הצגות המבוססות על סיפורי הרב שלמה קרליבך, להטוטנות, יצירות עם חומרי מיחזור ועוד.. מוזיאון ובית מורשת יחנך במיוחד לרגל חגיגת 40 שנה למושב ובו יוצגו סרטים, פריטים, תמונות וכתבות המספרים את סיפורו של הישוב ועוד שפע פעילויות חגיגיות.
מתי? יום רביעי, 19/10/2016 בין השעות 12:00-21:00.
עלות: 50 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד
לפרטים נוספים: 052-3240789

פעילות ניווט למשפחות I יער בן שמן
פעילות ניווט חווייתית וסוחפת המתאימה לכל גיל. מטיילים ומנווטים בשבילי יער בן שמן עם מפה שמקבלים ומחפשים בה לבד את הדרך, הפעילות מגבשת ומהנה. היום מתחיל בהתכנסות, בה מקבלים הדרכה על יסודות הניווט ויוצאים לדרך, אפשר לנווט לבד או עם חברים. אחרי שכולם מוצאים את דרכם לנקודת ההתכנסות נהנים מפינת יצירה וארוחת צהריים משותפת ואפילו מקבלים תעודות על הניווט. אין צורך בידע מוקדם בניווט.
מתי? 18/10 (יום ג') ו- 20/10 (יום ה'). התכנסות החל משעה 09:30, הפעילות נמשכת עד לשעות הצהריים.
לפרטים נוספים: עמי 052-3516818


ניווט ביער בן שמן, צילום: טל סיון-ציפורין

חוות ילדי הטבע I בני עטרות
לאלו המחפשים להתרחק קצת מחיי היומיום הסוערים לטובת שלוות המושב, המקום הוא חוות ילדי הטבע. שם ניתן ליהנות ממגוון אטרקציות ופעילויות חווייתיות במתחם אחד. בחווה אפשר ללטף ולהפגש עם מכרסמים, עופות, תוכים, יונקים, חרקים, טורפים, דו חיים וזוחלים, לאפות פיתות בטאבון, ליהנות מפינת יצירה ענפה הכוללת דפי צביעה, ציור על קנבס ויצירה בגבס, אותם אפשר לקחת הביתה למזכרת. במקום פינת ישיבה מסודרת ומוצלת ובה עמדת שתייה חמה וקרה וארטיקים.
מתי? א-שבת מ 10:00 עד השעה 18:00.
עלות: 25₪ לילד, 15₪ למבוגר.
לפרטים נוספים: 050-6889709

חגיגות המסיק הראשון I משק איציק I מושב בן שמן
בלב כרם זיתים במושב בן שמן, פועל משק איציק שהוקם לאחרונה. בסוכות יתקיים מסיק הבכורה של החווה ובמסגרת הפעילות המשפחתית מבקרים באוהל אברהם אבינו, טועמים תה וקפה שהוכנו על גחלים, מלטפים בפינת החי את בלעם החמור וחבריו ובפינת המיחזור עוסקים בקיימות ומכינים עציצים, מוסקים זיתים וכובשים אותם בצנצנות.
מתי? יום חמישי, 20/10/16
עלות:20₪ למשתתף, עד 80₪ למשפחה.
לפרטים נוספים: Davidizik73@gmail.com

חגיגות המסיק בחוות גלעד החקלאית I גינתון
החווה החקלאית אקולוגית שבמושב גינתון (סמוך ליער בן שמן) מציעה לכבוד חג סוכות פעילות ייחודית לכל המשפחה – חגיגות המסיק.
"חגיגות המסיק" הן הפנינג משפחות קטן וחגיגי המתקיים מידי שנה בחווה, בהפנינג יוכלו המבקרים להשתתף במסיק הזיתים המסורתי ובסדנא לכבישת זיתים בסופה כל ילד מקבל צנצנת זיתים שהכין הביתה.
בנוסף הילדים יחוו את תהליך הפקת שמן הזית כמו בימי קדם ובמקום תפעל נגריה ופינת יצירה לילדים.
המבקרים הצעירים יוכלו לאפות פיתות על המדורה, ולטייל באזור טבעי וירוק.
ניתן לערוך במקום פיקניק עם אוכל מהבית
החגיגה תתקיים בתאריכים:ה- 15 ,17-20 ,22 ,24 ,לאוקטובר בין השעות: 10:00-15:00 כאשר כל שעה עגולה יוצא סיור מודרך (הסיור הראשון ב-10:00 והאחרון ב-14:00) מחיר לילד 40 ₪, למבוגר 20 ₪ (התשלום במזומן בלבד).
לפרטים נוספים 055-8821202 אליק , 08-9206193 ט"ל בחווה
הפעילות מתקיימת בשטח פתוח, יש להצטייד בכובע, מים ונעליים סגורות.


חגיגות המסיק בחוות גלעד, צילום: יח''צ חוות גלעד

פעילות בסימן זיתים I חוות הזיתים אלאדין I כפר רות
הביקור בחווה כולל מסיק זיתים בכרם, הפקת שמן זית בבית הבד וטעימות ישר מהמכונה. הילדים ימסקו בעצמם את הזיתים ויכינו צנצנת זיתים כבושים אותה ממנה יוכלו ליהנות בבית. בנוסף, המשפחות ילמדו על הטווסים ותרנגולות החופש ויאכילו אותם, יקטפו וילמדו על צמחי מרפא, יכינו תה צמחים, יטחנו גרעיני חיטה לקמח, יכינו את תבלין הזעתר מצמח האזוב ולסיום יכינו את הפיתה וכמובן, גם אותה יאכלו. לרשות המשפחות אוהל מצונן רחב ידיים עם מזרנים וכריות, מדשאה גדולה ומוצלת וכמובן סוכה.
מתי? הפעילות תתקיים במהלך כל חופשת סוכות, משך הסיור כשעה וחצי (יש לתאם מראש).
מחיר: 35₪ למשתתף
לפרטים נוספים: אורנה -054-3141822 I עזאם- 054-3141824

סוכות בחבל מודיעין
חול המועד סוכות 2016
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים בהנחה: www.thm.org.il