הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל הדבש 2016


מועצת הדבש מזמינה אתכם לפסטיבל הדבש שיתקיים במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ ויכלול פעילויות מרתקות לכל המשפחה - מפגש עם דבוראים, צפייה בממלכת הדבורים בכוורות זכוכית, ביקור במכון רדיית דבש, סדנאות יצירה, טעימות ממגוון סוגי הדבש, תחפושות, תחרות צילומים, חידונים, אפיית עוגות דבש ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 22 בספטמבר עד 29 באוקטובר 2016


פסטיבל הדבש במכוורת רייקין בשדה אליעזר, צילום: סוכנות ג'יני

כיצד יוצרת הדבורה את הדבש? למה הדבש בריא? מדוע יש רק מלכה אחת בכוורת? מדוע ללא הדבורים לא יהיה לנו מזון? לאן נעלמות הדבורים? כל זאת ועוד ב"פסטיבל הדבש" שפותחת מועצת הדבש עם תחילתה של השנה החדשה אשר יתקיים במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ ויכלול פעילויות מרתקות לכל המשפחה להכרת עולם הדבורה והדבש.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בפסטיבל ייהנו המבקרים ממפגש עם דבוראים, צפייה בדבורים ובמלכת הדבורים בכוורת זכוכית, ביקור במכון רדיית דבש, סרטון על חיי הדבורים, סדנאות יצירה לילדים בנושא דבורים עם מוצרי המכוורת, טעימות ממגוון סוגי דבש הישר מהמקור, תחפושות, תחרות צילומים, חידונים, אפיית עוגות דבש ועוד.

"בפסטיבל הדבש ילמדו הילדים בדרך חווייתית, באמצעות מפגש עם דבורים והתנסות בעבודת המכוורת, כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם'' אומר מנכ"ל מועצת הדבש הרצל אבידור. ''בישראל פועלים כיום כ- 500 דבוראים המטפלים במאה אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן מוצבות 60,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. כולם מוזמנים לבקר במכוורות, ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה וללמוד על עולמן של הדבורים והדבוראים כאחד".

תחרות צילומים מתוקה בפסטיבל הדבש 2016

בימי הפסטיבל מוזמנים המבקרים להשתתף בתחרות צילומים מתוקה- במסגרתה משפחה שתבקר באחת מבין המכוורות בארץ, תתעד את הפעילות בצילום משפחתי. בסיום הפסטיבל תזכה בפרס המשפחה עם הצילום המתוק ביותר, שתבחר על ידי מועצת הדבש ודבוראים.
אז איך משתתפים? את התמונה שצולמה על ידכם, יש לשלוח לכתובת הדואר האלקטרוני dvoraim@gmail.com בצירוף: טופס השתתפות - לצפייה והורדה של הטופס לחצו כאן. על התמונה להיות באיכות גבוהה, של לפחות 1 מגה. ניתן לשלוח את הצילום בימי הפסטיבל בין התאריכים 22 בספטמבר עד 29 באוקטובר, ולא יאוחר מכך

המלצות לביקור במכוורות ברחבי הארץ

צפון

יערת הדבש - אלוני אבא - הפעילות ב"יערת הדבש" כוללת סיור במכוורת, צפייה בסרט על חיי הדבורה, לבישת חליפת דבוראים, צפייה בכוורת זכוכית וחיפוש המלכה, ואפילו ניתן ללטף באהבה את הדבורים וכמובן לטעום מסוגי הדבש.
עלות: פעילות למשתתף- 25 ₪ שעות פעילות: פתוח בשבתות ובחגים בין השעות 10:00-17:00
באמצע השבוע- בתיאום מראש בלבד. טלפון לתיאום: 054-4437402


פסטיבל הדביש באלוני אבא, צילום: יערת הדבש

"מכוורת גליל" - קיבוץ שמיר - במרכז המבקרים מגלים את סודות המכוורת, צופים בדבורים העמלות וכן במלכת הדבורים בכוורת זכוכית. המבקרים לומדים על סגולות בריאות הכוורת, נהנים מטעימות מוצרי הכוורת המשובחים הישר מהמקור וצופים בסרט הסבר על פעילות הדבורים ומוצרי הכוורת- פרופוליס, מזון מלכות, פולן וכמובן דבש.
עלות: 10 ₪ שעות הפעילות: א'-ה' 8:00-15:30. טלפון לתיאום: 04-6947826

מכוורת פרחי הגליל - מושב מנות - לדבוראית נגה ראובן 650 כוורות דבש ועוד כ-300 כוורות לגידול מלכות והאבקה, דבר ההופך את המכוורת של "פרחי הגליל" במושב מנות למשק רבייה גדול במיוחד. בפסטיבל הדבש תארח נגה הדבוראית במרכז המבקרים לפעילות הכוללת- סיור במכוורת, צפייה בסרט "מהמלכה עד הדבש המתוק" המסביר על עולם הדבורים, התנסות ברדייה עצמית, צפייה בכוורת זכוכית, "מנהרת הזמן"- מייצג ייחודי דרכו ילמדו הילדים על הדבורים והדבש מאז ועד היום הכולל את סיפורי התנ"ך וכן ניתן להצטרף לסיור למערה הנסתרת למציאת המערה לפי סימני דרך והכרת החורש הים תיכוני.
בימי שישי 23.9 ידריך את הסיורים במכוורת פרופ' אבי שמידע- בוטנאי מומחה לצמחיית ארץ ישראל.
הפעילות תתקיים בתאריכים 22-23.9 ו- 29-30.9. בימי חמישי בין השעות- 15:30-19:00 בימי שישי בין השעות- 10:00-16:00. עלות: ילד מגיל 3- 25 ₪, מבוגר 15 ₪. טלפון לתיאום: 054-4967420

דבורת התבור  - שדמות דבורה - דבורת התבור תקיים פעילות מיוחדת במהלך פסטיבל הדבש, בסימן השתתפותו של בועז הדבוראי מדבורת התבור, בפסטיבל סרטי הדבורים הבינלאומי הראשון שנערך בצ'כיה לפני החג. הפעילות המיוחדת תכלול בנוסף לסיור המלא במרכז המבקרים, הקרנה של הסרט והסבר על בעיותיהן של דבורי הדבש והחשיבות שבשימורן. במהלך "פסטיבל הדבש", ייהנו המבקרים מסיור במכון רדיית הדבש עם הדרכה על האופן בו מכינות הדבורים את הדבש, ביקור במצפה הדבורים, סיור באולם גידול אלפי פקעות המשי (היחידי בארץ). פעילויות יצירה: הכנת שוקולד דבש, נר מדונג, ושכמיית דבורה. בנוסף, במקום פינת חי עם אפשרות להאכלת יד של עיזים ננסיות ודבורה ענקית שתסתובב בין האורחים.
עלות לפעילות במכוורת: 37 ₪ למבוגר, 49 ₪ לילד
שעות פעילות: בראש השנה בין התאריכים 1-4.10, בסוכות 15-25.10, בשאר ימי הפסטיבל, כל יום בתיאום מראש. שעות הפעילות: 09:00-17:00. טלפון לתיאום: 04-6769598, 050-5637645


מבקרים במצפה הדבורים בשדמות דבורה, צילום: דבורת התבור

כוורת הבוסתן - פקיעין - נוסדה על ידי ג'מאל חיר בשנת 1977 בכפר פקיעין. חיר מזמין משפחות וילדים ליהנות משילוב ייחודי בין אירוח כפרי דרוזי בחיק הטבע ופעילויות חינוכיות מגוונות להכרת עולם הדבורה. המבקרים ילמדו על תהליך ייצור הדבש, על שעוני שמש ועל ההיסטוריה של כפר פקיעין העדה הדרוזית. במכוורת, סדנת יצירת נרות מדונג דבורים גולמי על פתיל מיוחד, קישוט הנרות עם פייטים צבעוניים וסיכות. בנוסף, ניתן להצטרף לקליעת סלים, למלא בקבוקים בחול צבעוני, לבלות בפינת החי ופינת הליטוף, רכיבה על גמלים, מתחם ספסלים לפיקניק ועוד. עלות: 15-30 ₪ לסדנא. כניסה לאתר ולפינת החי + סיור ללא עלות.
שעות פעילות: כל יום. טלפון לתיאום: 052-2477897

דבש מכמנים - איכות מהגליל - בדבש מכמנים ניתן לשמוע ולהתנסות על- 'טבע תרפיה' ריפוי במוצרי הדבורים, אבקת פרחים, פרופוליס, טיפול בעקיצות, יערות דבש ועוד ולהוסיף פעילות יצירת נרות דונג מעוטרים וסדנאות יצירה נוספות. במקום ניתן לרכוש אריזות שי לחג, דבש ומוצרי דבורים משובחים. שעות פעילות: בתיאום מראש בלבד. טלפון לתיאום: 04-9984707, 052-2476768, סיורים לקבוצות של מינימום 10 מבקרים- עלות 25 ₪.


הדבוראי רוני רק, צילום: מכוורת מכמנים


מרכז

"הכוורת" מבית שי ספקטור - כפר רות - מכוורת הדבורים של שי ספקטור נוסדה בשנת 1979 כמכוורת חובבים המונה בסך הכל שש כוורות. כיום, המכוורת היא אחת המכוורות הגדולות בישראל, בזכות פריסה רחבה של נקודות מרעה לדבורים בכל הארץ. בפסטיבל הדבש ניתן להגיע לסדרת טעימות דבש זני בהדרכת דבוראי- בחנות הבוטיק במקום, בין סוגי הדבש הייחודיים: פרחי אקליפטוס אביבי וקיצי, אשל, תלתן, זעתר, שלמון, דרדרי הגולן, מרווה וקורנית, הדרים, עץ השיזף ופרחי עץ האבוקדו. עוד במקום מוצרי כוורת: פולן (אבקת פרחים), מזון מלכות, יערות דבש, נרות מדונג דבורים ועוד. כלי קרמיקה אמנותיים של האמנית שרי מלצר, יין בוטיק איכותי, שמן זית כתית מעולה, קונפיטורות וממרחים, שוקולד וליקרים משובחים ועוד.
שעות הפעילות: החל מ-21.9 בין השעות 10:00-19:00, בימי שישי וערב חג- בין השעות 09:00-14:00
סגור בשבתות. טלפון לתיאום: 08-9762082


צילום: הכוורת מבית שי ספקטור - כפר רות

משק דבורים לין - כפר בילו א' - במשק לין כבר יותר משלושים שנה הדבורים הם חלק מהמשפחה. במשק מטפלים בדבורים במסירות והן משיבות אהבה- ביצור דבש טבעי, טהור, טעים ומזין. המבקרים לומדים על הדומה והשונה בין משפחת הדבורים למשפחת האדם. בפסטיבל הדבש מתלבשים בבגדי עבודה של הדבוראי ובעזרת משחקים, פעילות יצירה, צפייה בסרטון ובכוורת זכוכית ילמדו הילדים על עבודת השדה, על תקשורת בין דבורים, המלכה, הפועלות והזכרים. שעות פעילות: בתיאום מראש בלבד. טלפון לתיאום: 0542207965


דרום

מכוורת פורת - דבש מן המדבר - עין יהב - פסטיבל דבש מן המדבר לזכרה של האמנית צ'צ'ה פורת ומפגש עם יצירותיה, הכולל יצירות מברונזה, ברזל ועץ. מכוורת פורת מכניסה את קהל המבקרים אל עולמה המופלא של דבורת הדבש, בדרך יצירתית- בחלל המוזיאון, לאורה של תאורה מיוחדת מוצגים מעולם המדבר והמכוורת צילומי תקריב מעולם הדבורה, אלפי דבורי מתכת מעופפות בחלל המוזיאון, כוורות שקופות ובהן דבורים אמתיות עסוקות במלאכת יומן. כמו כן, דוכני יצירה לילדים, סרט על עולם הדבורים וחנות לקניית דבש, שמן זית ויין.
ימי הפעילות: יום חמישי 20.10- הפסטיבל בין השעות 16:00-23:00
19:00- הרצאה מרתקת על חיות הבר בערבה ושמירת הטבע מאת יורם חמו- רשות הטבע והגנים
20:30- "מיקריץ" בהופעה אקוסטית
יום שישי 21.10- בין השעות 10:00-15:00. טלפון: 058-5666032


דבוראים בעין יהב, צילום:  דן בלילטי

בית הדבש והדבורה  - קיבוץ יד מרדכי - פסטיבל הדבש במכוורת "בית הדבש והדבורה" מהווה חלון ראווה לעולמם של הדבורים, לכוורת ולשגרת עבודתם של הדבוראים. בימי הפסטיבל ייהנו המבקרים מפתיחת כוורת מאחורי קיר זכוכית, מפגש עם דבוראים המדגימים את עבודתם, תצוגת כוורת זכוכית, צפייה בסרט המתאר את ייצור הדבש ופעולת הרדייה, אפיית עוגות דבש, טעימות סוגים שונים של דבש, יצירת נרות מדונג, הסברים על הדבורים, המבנה המשפחתי בכוורת, הסברים על מוצרי הבריאות שמופקים מהכוורת, מזון מלכות, פרופוליס, פולן ועוד. במקום חנות למוצרי הכוורת. בנוסף באתרי התיירות ביד מרדכי- נסיעה בטרקטור ועגלה, "קיבוץ של פעם" ואתר שחזור קרבות תש"ח. שעות פעילות: יום שבת 1.10 ימים שני- שלישי 3-4.10.
מרכז הזמנות: 08-6726559 , 052-3923104


פתיחת כוורת בקיבוץ יד מרדכי, צילום: גלעד קוולרצ'יק

פסטיבל הדבש 2016
בין התאריכים 22 בספטמבר עד 29 באוקטובר 2016
פרטים נוספים באתר מועצת הדבש - www.honey.org.il ובעמוד הפייסבוק - פסטיבל הדבש
מועצת הדבש והדבוראים מאחלים לכולם שנה טובה ומתוקה!