הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סיורי ליקוט צמחים בפארק נאות קדומים


חביתת 'אספרגוס החורש' ומטאטא מ'סירה קוצנית' - סיורי ליקוט צמחי מאכל עתיקים והכנת ארוחות בטבע, הכנת מוצרים רפואיים טבעיים, פטנטים להישרדות בשטח. סיורים מרתקים בפארק נאות קדומים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: דצמבר 2015 -אפריל 2016


סיורי ליקוט צמחים, צילום: עדן חלפה - באדיבות פארק נאות קדומים

בפארק נאות קדומים קיימים מאות מינים של צמחים אשר נשתמרו או שוחזרו עוד מתקופת התנ"ך. למרבית הצמחים יש מגוון שימושים - חלקם מתאימים לאכילה, אחרים בעלי סגולות רפואיות, יש מינים אידיאליים לשימוש לבנייה ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פארק נאות קדומים מזמין את הקהל הרחב לסיורי ליקוט מרתקים שיתקיימו בשטחי הפארק אחת לחודש ע''י מדריכות בכירות, דרכם תכירו את השימושים הרבים במגוון הצמחים, גם מהיבט היסטורי וגם מהבחינה הפרקטית עד היום. במהלך הסיורים לומדים להכין מוצרים רפואיים טבעיים, מכירים פטנטים להישרדות בשטח, מלקטים צמחי מאכל עתיקים, מכינים ארוחות קלות מן הטבע ועוד.

ליקוט שף - על שולחן האוכל הארץ ישראלי בתקופות קדומות - ד"ר טובה דיקשטיין
בסיור לומדים להכיר צמחי בר למאכל מהעת העתיקה, שעולים על השולחן עד ימינו. הסיור כולל גם סיפורים ואגדות על הצמחים השונים וערכיהם התזונתיים והרפואיים, המסתמכים על האמונה של רופאי העבר והממצאים המודרניים. בסיור מכינים מאכלים מהעשבים שלוקטו - כגון חביתת אספרגוס החורש, סלט צמחי בר מורכב מטוריים מצויים, חרחבינה מכחילה, גבעולי גדילן וברקן, עולש, חסת המצפן, עלי סביון ועוד. מקנחים בתה צמחים ממותק בדבש המורכב מזוטה לבנה, מרווה משולשת ונענע משובלת.
יום ששי 25.12.15

ליקוט היכרות - ד"ר שרהלה אורן
סיור המלמד על מחזור החיים של הצמחים. בסיור לומדים על פטנטים מרתקים של הישרדות צמחים, שיתוף פעולה בין בעלי חיים וצמחים, ועוד ועוד.
יום ששי 29.1.16

ליקוט הישרדות - מור רוט-סוקניק
הישרדות בשטח שימשה את המין האנושי משחר ההיסטוריה, ונזכרת במקרא בצורת האנשה ומטפורות של צמחים שונים. בסיור מכירים צמחים המוזכרים במקורות ועושים בהם שימוש כפי שעשו בעבר, לומדים על הסירה הקוצנית, ה'I-ROBOT' של ימי קדם ומכינים מענפיה מטאטא לבית, מכירים את טכניקת שזירת החבלים מעלעלי תמר ורוקחים צבע מעלי טיון דביק, שורשי אוג הבורסקאים ועלי אשכל הכופר.
יום ששי 19.2.16

ליקוט מרפא - יעל שימרון
שדות הבור מהווים "בית מרקחת" טבעי לשלל שימושים. בסיור מגלים צמחי מרפא שנתנו מענה בעת הקדומה לריפוי ולשמירת הבריאות, ולומדים כיצד הבינו אותם בעבר ואיך השתמשו בהם לפני התפתחות הפרמקולוגיה המודרנית.  הסיור משלב סיפורי עם ופולקלור עם הדגמה של רקיחת משחת צמחים טבעית והכנת חליטת בריאות.
יום ששי 1.4.16

סיורי ליקוט בפארק נאות קדומים
הסיורים מיועדים למבוגרים בלבד, מעל גיל 18.
משך הסיורים: שעתיים וחצי
מחיר: 60 ₪ למשתתף
לפרטים נוספים : 08-9770770 www.n-k.org.il