הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טיול סתוי: רקת - התל, המעיינות ופריחת החצבים


המלצה על טיול סתווי לכל המשפחה - מעיינות חמימים, חצבים ותצפית לכינרת בתל רקת, עינות רקת ושביל סובב כינרת

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: עונת הסתיו


צילום: דניאל אפק

רשות ניקוז ונחלים כינרת ממליצה על טיול סתווי לכל המשפחה בעינות רקת ובתל רקת. ביקור במעיינות חמימים, עמדת תצפית לכינרת ומדרונות של חצבים הפורחים ממש עכשיו בתקופת הסתיו.

המסלול עובר באחת הפינות הקסומות ביותר בכינרת. נקודת ההתחלה הינה בסמוך לחוף 'גרין ביץ', שם נחנה את כלי הרכב ונחצה את כביש 90 מערבה - בזהירות, מדובר בכביש סואן!.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

נטפס בשביל העולה לתל רקת, בראשו עומד עץ חרוב בודד. התצפית ממנו מרהיבה, ומשקיפה אל הכינרת הפרושה מטה לרגלינו ופריחת החצבים לאורך המדרון. העבר של תל רקת עדיין לא נחשף, והוא טמון מתחת לאדמה, אך ראשי הקירות העתיקים מבצבצים ממנה ורומזים על מה שעדיין לא נחשף.

נרד מהתל צפונה, אל השביל היורד לכיוון נחל רקת ונצעד בו אל הכינרת. שוב נחצה בזהירות את כביש 90. מעברו השני של הכביש נבחין בשער ברזל חום. נעבור בו ונרד בשביל בין עצי ההדרים של הפרדס, על גדת נחל רקת המוביל אל שביל סובב כינרת.


פריחת החצבים בסתיו, צילום: רשות הכינרת

נלך בשביל 'סובב כינרת' דרומה, ונעבור בשתי בריכות ההרמה של עינות רקת. מי המעיינות חמימים בטמפרטורה של 23 מעלות במהלך כל ימות השנה, ובחורף ניתן להבחין באדים העולים מהמים. נביעות ילוו אותנו לכל אורך המסלול בצמוד לגדרות של המנזר הרוסי ואכסניית ימק"א. בחוף ימק"א ניתן להבחין בכיפת הברזל התופסת את מי מעיין פולייה המליחים. נעבור דרך חוף "Bora Bora" ו'גרין ביץ' ונחזור אל המכוניות החונות בכביש.

משך הטיול כשעתיים וחצי. אורכו - כשני קילומטרים.

את המסלול ניתן להמשיך בשביל סובב כינרת צפונה לאורך 'המובל המלוח' לעבר אתר ספיר. אם נבחר ללכת צפונה מנחל רקת, נגיע לאחר מעבר בשולי כמה חלקות פרטיות למובל המלוח. כחלק ממפעל המוביל הארצי נתפסו מי המעיינות המלוחים שעל שפת הכינרת. המטרה היתה להוריד את כמות המלח בכינרת ולעשותם ראויים יותר לשתייה. המובל מתחיל בטבחה-עין נור, שם נתפסים המעיינות המלוחים. אמת המובל המלוח זורמת בצמוד לכביש 90, וכיום היא מקורה.

למידע ופרטים נוספים:
אתר שער לכינרת www.kineret.org.il
או כוכבית כינרת מכל טלפון נייד 55477*.