הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל ''אוכל כפרי במטה יהודה'' 2015


ארבעה סופי שבוע - חגיגה של אירוח אתני ואותנטי ומאכלי עדות בבתים ובמסעדות, סדנאות בישול לכל המשפחה, מפגש עם יקבים ומבשלות האזור, אמנים מארחים לצד נופים קסומים בחבל ארץ תנכ''י של מטה יהודה

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 27.2 - 20.3.2015


אוכל כפרי במטה יהודה, צילום: אייל להט

פסטיבל "אוכל כפרי במטה יהודה", ביוזמת המועצה האזורית מטה יהודה, מחלקת התיירות ובשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומשרד התיירות, מציין את שנתו ה-15. זוהי חגיגה של טבע מתפרץ, אירוח אתני ואותנטי עם מאכלים וטעמים כפריים. אזור מטה יהודה שמיתוגו התיירותי "הלב הירוק" נמצא במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ, חבל ארץ ירוק עם נופים מכוסי פריחת רקפות, תורמוסים וכלניות, לצד מטעי זיתים כסופים וגפנים משתרגות וסדורות בכרמים. בתוך כל אלו משובצים מנזרים וכנסיות, מושבים, קיבוצים, חוות צאן ויקבים ועשרות בשלניות ובשלנים המציעים מגוון עשיר של מאכלי עדות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על רקע נופים נפלאים אלה יתקיים הפסטיבל שמציע ארבעה סופי שבוע של חגיגות, אשר במרכזן האוכל הכפרי העונתי, ונותן ביטוי למגוון המרתק של מטבחים ביתיים איכותיים, חושף מסורות קולינאריות עדתיות ומסייע בפיתוח אפיקי פרנסה לתושבי האזור.

פסטיבל ''אוכל כפרי במטה יהודה" מתרחש בו בזמן בעשרות אתרים ומאפשר ליהנות מחוויות שונות - אוכל אתני בבתים, גבינות משובחות, תבשילים עשויים מצמחים שלוקטו באזור, סדנאות, שוקולדים בעבודת יד ועוגות בקונדיטוריות בוטיק בליווי נופים ירוקים ופארקים פורחים. במהלך הפסטיבל יתקיימו מפגשים קולינאריים לצד סדנאות בישול משפחתיות, היכרות עם מבשלות הבירה ואירוע אמנים מארחים שיציגו עבודות אמנות וחפצי נוי.


לילי עזיז, צילום: חיים רוז

ליבו של הפסטיבל הוא חוויית אירוח יוצאת דופן בביתם של הבשלנים המקומיים, שפותחים את ביתם וליבם ומגישים מאכלים ששימרו את הטעמים והמתכונים המסורתיים לפי שיטות הבישול הייחודיות למשפחה ולעדה. האורחים יושבים בבית המשפחה המארחת, מקשיבים לסיפוריהם ויוצרים קשר מרגש המתובל בתבלינים שאין להשיגם באף חנות. במטבח הסמוך מבעבעים על הכיריים סירים מעלי ניחוחות, בהם מתבשל המיטב שבמטבחים הביתיים - המטבח הכורדי, המרוקאי, הטוניסאי, ההודי, העיראקי, הקוצ'יני, הארגנטינאי, הבולגרי ועוד.

את פסטיבל האוכל מוביל ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, במטרה לחשוף את השפע התיירותי הקיים באזור, בשילוב הקולינריה המפותחת והמרתקת שבו. "סיפורה של מטה יהודה עובר בתוך פולקלור אנושי ומגוון מסורות ועדות שהתקבצו ובאו מכל רחבי תבל, והתיישבו ב-57 יישובי המועצה. הטעמים והריחות הייחודיים לכל בית מספרים את סיפורה של ישראל היפה, הציונית, הגאה. אנו שמחים לארח אתכם כאן אצלנו זו השנה ה-15, עם תחילת עונת האביב. בביקורכם תוכלו להתרשם גם ממרבדים צבעוניים של פריחה בכל פינה במטה יהודה. בתיאבון!".


גבעת התורמוסים במטה יהודה,  צילום: חני בן יהודה

מחלקת התיירות מזמינה את המשפחות למגוון אירועים מיוחדים במהלך הפסטיבל:

"אמנים מארחים" - ביום שלישי, ה-17 במרץ, אמני האלה שביישובים שריגים, גבעת ישעיהו וצפרירים יפתחו את בתיהם למפגש מרתק עם האנשים היוצרים וסדנאותיהם, ללא תיאום. כמו כן, חלק מאמני האלה יפתחו את הסטודיו בכל סופי השבוע של הפסטיבל-בתיאום מראש.

בימי שישי יתקיימו טיולי תנ"ך, פריחה ובישולי שדה בשיתוף בית ספר שדה שער הגיא. הסיורים יעוררו לחיים את סיפורי התנ"ך, יעקבו אחרי ממצאים ארכאולוגיים שנמצאו באזור, יחקרו מערות קדומות ועוד.

כמו כן, במהלך הפסטיבל יתקיימו מספר סדנאות ואירועים מיוחדים: ביום האישה הבינלאומי תארח רינה לוי מהקדירה של סבתא סדנא של "נשים במעברי חיים", בכרם ברק יקיימו ערב מחווה מיוחד לסיימון וגרפונקל, הזמרת יעל בדיחי תארח בנטף מופע מרגש של משוררים ומשוררות על נשים וביקב קדמא יקיימו מופע יוצא דופן העוסק במהות הקשר האנושי וערב עם שירי אהבה.

המבקרים מוזמנים להגיע לעשרות היקבים ומבשלות הבירה במטה יהודה, לטייל וללון בצימרים המפנקים וליהנות מאירוח כפרי במגוון המלונות שבהרי יהודה.


להורדת החוברת לחצו על התמונה

פסטיבל האוכל הכפרי ה-15 במועצה האזורית מטה יהודה
בסופי השבוע החל מה-27 בפברואר ועד ה-20 במרץ 2015
פרטים נוספים:  8108* או באתר www.tour-yehuda.org.il
ובדף ה- הלב הירוק תיירות מטה יהודה.